ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -2. Ένα
παρθεναγωγείο, άρα πάλι ένας κλειστός χώρος, όπου γίνονται τρεις δολοφονίες και
μια απαγωγή. Ωστόσο οι ύποπτοι μπορεί να επεκταθούν κι έξω από αυτό, στο
ισλαμικό ας πούμε Ραμάτ. Τελικά, όλα ξεκαθαρίζουν μέσα στο σχολείο.
Agatha Christie “Cat Among the Pigeons” 1959 “Γάτα ανάμεσα στα περιστέρια” μετ. Μ-Ρ. Τραϊκόγλου εκδόσεις Ψυχογιός -2021 |
Προ καιρού είχα γεμίσει τα κενά της καραντίνας με αστυνομικά της πηγής, δηλαδή της Agatha Christie. Δεν το μετάνιωσα κι είπα και το καλοκαίρι να ξαναβουτήξω στα νερά της.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ αυτό
της Αγγλίδας συγγραφέως διαφέρει από τα άλλα. Και γι’ αυτό ξενίζει. Απ’ τη μία,
ο πρίγκιπας Αλί Γιουσούφ, επειδή κινδυνεύει από τους επαναστάτες στο αραβικό
κρατίδιό Ramat, παραδίδει
κοσμήματα αμυθήτου αξίας στον πιλότο του, ο οποίος βρίσκει τρόπο να τα
φυγαδεύσει στο εξωτερικό, πριν πεθάνουν κι οι δυο σε αεροπορικό ατύχημα (ή
σαμποτάζ). Απ’ την άλλη, το φημισμένο σχολείο θηλέων Meadowbank συγκλονίζεται
από τον φόνο δύο καθηγητριών, πρώτα της
γυμνάστριας Grace Springer και, λίγες μέρες μετά, της υπεύθυνης Eleanor
Vansittart. Κι οι δύο δολοφονούνται στο Αθλητικό Περίπτερο του σχολείου…
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ, για μεγάλο διάστημα, παρακολουθεί τις σκέψεις και τις σχέσεις των καθηγητριών, ειδικά όσο η διευθύντρια και ψυχή του σχολείου Honoria Bulstrode είναι σε σκέψη σε ποια να παραδώσει τα ηνία όταν θα συνταξιοδοτηθεί. Ο πρώτος φόνος δεν συγκλονίζει την αταραξία του σχολείου, αλλά ο δεύτερος είναι πιο ισχυρό σοκ. Παρόλο που ο επιθεωρητής Kelsey διεξάγει έρευνες, η ατμόσφαιρα του έργου δεν θυμίζει πολύ τα υπόλοιπα αστυνομικά της Agatha Christie. Υποψιαζόμαστε πώς ο δολοφόνος αναζητά στο παρθεναγωγείο τα κοσμήματα, αλλά χωρίς τον Ηρακλή Πουαρό, που εντέλει θα κληθεί να δράσει, όλα φαίνονται να σκιαγραφούν το κλίμα του σχολείου, των κοριτσιών της υψηλής κοινωνίας, των καθηγητριών που έχουν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες κ.ο.κ.
ΑΠΟ ΕΝΑ σημείο και μετά οι ενδείξεις αρχίζουν να
δένουν, το πολιτικό σκηνικό να συνδέεται με το αστυνομικό, η κατασκοπία με το
περιβάλλον στο σχολείο. Όταν πειθόμαστε ότι ο δολοφόνος είναι κάποιος μέσα
από το προσωπικό (και λιγότερο πιθανόν από τις μαθήτριες), τότε μπορούμε να
συγκλίνουμε τη σκέψη μας στο πεδίο του Meadowbank και να
παρακολουθήσουμε πιο ευθύβολα τον Πουαρό επί το έργο.
ΘΕΩΡΩ ότι δεν
ήταν απ’ τα καλά έργα της Αγγλίδας συγγραφέως, όχι επειδή είχε ατέλειες και
κενά, αλλά επειδή δεν οργανώθηκε εξ αρχής σε μια σειρά, σε μια αλυσίδα σκέψεων,
αλλά η λογοτέχνιδα δοκίμασε σκόρπια σημεία που κατάφερε τελικά να τα οδηγήσει
σε ένα πειστικό τέλος. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν το ευχαριστήθηκα σε μια σειρά
Αγκαθακριστικών αναγνώσεων.
Πατριάρχης Φώτιος
No comments:
Post a Comment