Tuesday, April 17, 2012

ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

         Η Ανάσταση που όλοι περιμένουμε ήλθε σε μεταφυσικό επίπεδο. Μένει να έλθει στην καρδιά-μας και στη χώρα-μας.
          Η ψηφοφορία από την άλλη που ξεκίνησε πριν από μια εβδομάδα και αφορά τις αναγνωστικές-μας προτιμήσεις συνεχίζεται. Μπορείτε να κατευθυνθείτε στην προηγούμενη ανάρτηση και να ψηφίσετε αυτοστοχαζόμενοι για τις προτιμήσεις-σας.

Τι λογοτεχνία διαβάζετε;
ποιοι σας οδηγούν σ' αυτήν;
τι σημαίνει για σας καλό βιβλίο;
ποιους συγγραφείς εμπιστεύεστε;
τι είναι μπεστ-σέλερ;
κ.ο.κ.

         Οι απαντήσεις-μας σκιαγραφούν το προφίλ των υποσυνείδητων ή και συνειδητών αναγνωστικών-μας πτυχών. Στέκουν δίπλα στο ανοιγμένο βιβλίο και εξηγούν πώς το έργο που διαβάζετε ήλθε στα χέρια-σας αλλά και πώς θα φύγει για το ράφι της βιβλιοθήκης-σας ή για την ανακύκλωση.


Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: «Μαγδαληνή»


«Ω Κύριε, εγώ ‘μαι που έσπασα σα μυρογιάλι
στα ιερά σου πόδια την καρδιά μου, και τα ολόξανθα
μακριά μαλλιά μου εγώ τ’ ανέμισα στις τρέμουλες,
σκυφτές των Αποστόλων κεφαλές, σα φλάμπουρο!

Εγώ ‘μαι που όντας όλοι οι εδικοί μακριάθε
κοιτώντας το σταυρό σε κλαίγαν σκορπισμένοι,
στεκόμουν στο πλευρό σου παραστάτης, κι όρθια
στα χέρια μου εδεχόμουν, στην ποδιά, στο πρόσωπο,
πηχτό, ζεστό, σαν όμπρο θερινό, το γαίμα σου!

Κ’ έκραζα: Ανοίξου γης, ποτίσου γης, σκιρτήστε
σα σπόροι αθάνατοι στο χώμα, ώ πεθαμένοι!
Χριστέ, κι αν όλοι σ’ αρνηθούν, δε θα πεθάνεις!
Γιατί στον κόρφο μου το αθάνατο νερό
κρατώ και σε κερνώ, και κατεβαίνεις πάλι
στη γης, και περπατάς μαζί μου στα χωράφια,
βολές σωπαίνοντας γλυκά, βολές ταΐζοντας
το Λόγο τον καλό στα πεινασμένα πλήθη».

Θυμόμαστε τον Δημήτρη Μητροπάνο: τα τραγούδια κάνουν τον τραγουδιστή να μην πεθαίνει.
Σ' Αναζητώ στη Σαλονίκη
Πατριάρχης Φώτιος

4 comments:

Γιώργος Λίλλης said...

Πατριάρχη θα ήθελα να σου στείλω το βιβλίο μου. Πως μπορεί να γίνει αυτό;

Γιώργος Λίλλης said...

το μέιλ μου είναι marlillis@yahoo,gr

Anonymous said...

Συγκλονιστικός Καζαντζάκης.
Δυνατό το τραγούδι.

Χρόνια Πολλά

Πάπισσα Ιωάννα said...

Χρονιά πολλά,
σε όλους, στην καρδιά-μας,
και στην Ελλάδα Καλή Ανάσταση!
Πατριάρχης Φώτιος