Thursday, September 19, 2013

Τέρμα τα δίφραγκα, μάγκες!

Αλήθεια, πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση περισσότερο από άλλους για όσα συμβαίνουν γύρω μας, γιατί «έχουμε διαβάσει και δυο βιβλία παραπάνω»; Και τι «παραπάνω βιβλία» έχουμε διαβάσει; Βλέποντας τα εγκληματικά, φασιστικά μορφώματα να γιγαντώνονται στραφήκαμε στα εργαλεία που ξέρουμε να χρησιμοποιούμε για να ερμηνεύσουμε τον κόσμο, δηλαδή στα βιβλία μας;

Την αποκαλούμενη «λογοτεχνία του Εμφυλίου» ή/και πάλαι ποτέ κατά Δ. Ραυτόπουλο, «Μαύρη πολιτική λογοτεχνία» την ξέρουμε; Έχουμε διαβάσει μυθιστορήματα όπως η «Πυραμίδα 67» (Ρ. Αποστολίδης), «Τα δόντια της μυλόπετρας» (Ν. Κάσδαγλης), «Η Τειχομαχία» (Θ. Δ. Φραγκόπουλος), «Η ρίζα του μύθου» (Ρ. Ρούφος-Προβελέγγιος), η «Πολιορκία» (Α. Κοτζιάς) ή το πιο σύνθετο «Το κιβώτιο» (Α. Αλεξάνδρου), ακόμα κι αν οι ιδεολογικές μας καταβολές είναι αντίθετες με αυτές του συγγραφέα; 
Εντοπίσαμε το γεγονός ότι –σήμερα- η μυθοπλαστική αναφορά στον Εμφύλιο κατάντησε γαρνιτούρα απαραίτητη για να δοθεί ένα σοβαροφανές βάθος σε επιφανειακά κείμενα ή/και εμπορικό φόντο σε κατά τα άλλα αδιάφορες αστυνομικές ή αισθηματικές ιστορίες; 
Χρησιμοποιήσαμε τη λογοτεχνία για να προσεγγίσουμε με δημοκρατικό τρόπο τους αδαείς συμπολίτες μας που στηρίζονται στη σάπια σανίδα σωτηρίας του φασισμού;
Προτείναμε ποτέ σε συμπολίτη μας που κομπάζει ότι είναι εθνικιστής να ανοίξει ένα λεξικό για να διαπιστώσει ότι η λέξη είναι αρνητικά σεσημασμένη, δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πατριώτης αλλά δηλώνει αυτόν που πιστεύει ότι το έθνος του είναι ανώτερο όλων και όλα τα άλλα έθνη πρέπει να γίνουν «σαπούνια»;
Αναρωτηθήκαμε γιατί ο φασισμός θριαμβεύει σε γειτονιές που κατέσφαξαν οι Ναζί (Πόσο απέχει το σημείο της προχτεσινής δολοφονίας από εκεί που έγινε «Το μπλόκο της Κοκκινιάς»); Κάναμε ιστορικές συζητήσεις με τη νεολαία που αφήσαμε να μεγαλώσει παντελώς ανιστόρητη; Γιατί δεν ξέρει τίποτα για την Κατοχή και τον Εμφύλιο; Αλήθεια, γιατί τη μεγαλώσαμε ιστορικά τυφλή; Για να μη βλέπει την ανεπάρκειά μας παρά μόνο Burberryφορούσα να αποβλέπει σε θεσούλα στο δημόσιο, δίπατες μεζονέτες, γαμήλιες δεξιώσεις και τσερόκι;  
Επιτέλους, εξηγήσαμε ποιος ωφελείται από τα φασιστικά θρασίμια και τη δράση τους;
Γιατί, ενώ εμείς καθόμαστε «στην αγορά συναθροισμένοι» και τυρβάζουμε περί την Ποίηση και την Ποιητική, ήρθαν οι Βάρβαροι «ντυμένοι φίλοι» και περνούσαν τις γριούλες απέναντι, τους αγόραζαν κολοκυθάκια από τη λαϊκή και τους σκούπιζαν τα διαμερίσματα (… από τους ανθρώπους).
Γιατί, ενώ στην αγορά ήδη συναθροίζονται 1.500.000. άνεργοι, έρχονται χιλιάδες απολυμένοι δημόσιοι υπάλληλοι, μένουν πλέον εκατοντάδες άστεγοι και πένητες συνταξιούχοι, είναι οι Βάρβαροι που σκότωσαν το παιδί.
Γιατί, ενώ στην αγορά αφήνονται οι άρρωστοι για να πεθάνουν, επειδή τα νοσοκομεία δεν έχουν ούτε γάζες και τα ασθενοφόρα ασθενούν, είναι οι Βάρβαροι που σκότωσαν το παιδί.
Γιατί ενώ στην αγορά διαμαρτύρονται οι είλωτες που απεργούν, είναι οι Βάρβαροι που σκότωσαν το παιδί.
Γιατί, αυτοί οι Βάρβαροι ΗΡΘΑΝ και ΣΚΑΣΕ, αφού τώρα «θα γένουμε με τους βαρβάρους», που σκότωσαν το παιδί και μπορεί να σκοτώσουν κι εσένα… γιατί …  είσαι …Ολυμπιακός!!!!! 
Τα βιβλία δεν είναι κομψά πέπλα διανόησης για να κρύβονται τα πρόσωπα και να καλύπτονται τα βλέμματα. Γι’ αυτό, έχουμε ευθύνη. Και για αυτό, τέρμα η σιωπή και άρα η συνενοχή. Τέρμα τα δίφραγκα, μάγκες!!!
ΤΣΑΚΑ ΠΕΛΕΚΑ

Η προχθεσινή δολοφονία του Παύλου Φύσσα έχει ξεσηκώσει τον κόσμο και έχει αφυπνίσει –έστω και για λίγο!- συνειδήσεις. Δείχνει πως η φασιστική νοοτροπία γίνεται πράξη εναντίον του αλλόδοξου, εναντίον του αντιφρονούντα που αντιμετωπίζεται ως εχθρός, εναντίον όποιου εκφράζεται διαφορετικά… Η Τσάκα Πελέκα (;) μου έστειλε μέιλ με το παραπάνω κείμενο, όπου άμεσα ή έμμεσα καταγγέλλει τη ναζιστική ανάκαμψη (θα ήθελα την καταγγελία πιο θυμωμένη, πιο καταιγιστική) και συνδέει την ανοχή/συμμετοχή της κοινωνίας σε όλα αυτά με το πλαίσιο της στενής και ανιστόρητης παιδείας-μας. Το αναρτώ, γιατί πρέπει να είμαστε κοινωνικά υπεύθυνοι, και θα το σχολιάσω ως απλός θαμώνας του μπλογκ.
[Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από: gerakas.org.gr, www.newsit.gr και www.lamprakides.gr]
Πατριάρχης Φώτιος

29 comments:

Θεοδώρα Βαγιώτη (Filoteo) said...

Αγαπητέ πατριάρχα,
έχω καιρό να ασχοληθώ και με το δικό μου μπλογκ και να διαβάσω άλλα και το γνωρίζετε. Χθες μπήκα να δω τις αντιδράσεις και δεν είδα κάποια σχετική ανάρτηση στους βιβλιόφιλους. Απογοητεύτηκα, άρχισα ενστικτωδώς να γράφω, δεν τελείωσα ποτέ το κείμενο...ανωτέρα βία η μπέμπα, που την έφερα σε έναν κόσμο χάλι μαύρο και το λιγότερο που μου μένει είναι να της μάθω να αγωνίζεται. Εν τέλει χαίρομαι σήμερα που βλέπω την αντίδρασή σας με τη φιλοξενία της επιστολής. Γιατί τα βιβλία τα διαβάζουμε για να γίνουμε άνθρωποι, γιατί είμαστε άνθρωποι και το απάνθρωπο δε πρέπει να το προσπερνάμε σα να είναι τεταρταία ίωση. Δυστυχώς κράτησε πολλές ημέρες και ήρθε ώρα να φύγει.

Πάπισσα Ιωάννα said...

Filoteo,
εγώ δεν είχα σκοπό να γράψω.
Από τη μια, νόμιζα
ότι όλα θα γραφούν και θα ακουστούν
(δεν θα είχα να προσθέσω κάτι στη φασιστική θηριωδία)
κι από την άλλη νιώθω τη βία να κατακλύζει την κοινωνία και δεν ξέρω πώς μπορούμε να αντιδράσουμε.

θα συμφωνήσω με την Τσάκα Πελέκα και με σένα
στο ότι τα βιβλία πρέπει να είναι θρυαλλίδες αγανάκτησης και ανθρωπιάς. Όχι κυψέλες εγκλεισμού στον εαυτό-μας και αδιαφορίας για τον πόλεμο που διαξάγεται γύρω-μας.
Πατριάρχης Φώτιος

KOSTAS PAP said...

Υπάρχουν κι άλλες μορφές βίας εκτός από αυτή των ναζιστών της Χρυσής Αυγής. Βία είναι και η ασκούμενη από τα ΜΑΤ στους διαδηλωτές, η βία του κράτους πάνω στους πολίτες, βία είναι και η φτωχοποίηση μεγάλων μερίδων του Ελληνικού λαού (ο Γκάντι έλεγε πως η χειρότερη μορφή βίας είναι η φτώχια).

Θεοδώρα Βαγιώτη (Filoteo) said...

Και όλες αυτές οι μορφές βίας έφεραν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τη βία της ΧΑ. Όλα αντιμετωπίζονται με αγώνα. Το έχω ξαναγράψει και εδώ και άνθρωποι μορφωμένοι - υποτίθεται - συνηγόρησαν υπέρ της αδράνειας.

Πάπισσα Ιωάννα said...

Κώστα,
μπορεί ο συλλογισμός-σου να είναι σωστός, αλλά είναι άκαιρος:
1. ενώ το θέμα είναι η πολιτική φασιστική βία, που οδηγεί πλέον σε θανάτους, εσύ μιλάς για το ευρύτερο πλαίσιο
2. με το σκεπτικό που υιοθετείς και καταθέτεις τώρα (αυτό είναι το άκαιρο), νομιμοποιείς την αιματηρή βία ως αντίδραση σε όλα αυτά.
3. για τις άλλες μορφές βίας μιλάμε συνεχώς. Μην τις χρησιμοποιούμε εδώ "μπουκώνοντας" τη συζήτηση μεγαλώνοντας το εύρος-της.

Γι' αυτό πιστεύω ότι οι βολές-μας και η σκέψη-μας και η αγανάκτησή-μας πρέπει τώρα να επικεντρωθούν στους φασίστες και όχι να διασπείρονται σε άλλα πεδία.
Πατριάρχης Φώτιος

Βιβή Γ. said...

Να γράψεις κάτι αντιφασιστικό παραμένοντας συλλογισμένος στην θαλπωρή του σπιτιού σου-χωρίς να λέω,αλίμονο, ότι ακυρώνω αυτούς που δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς-ή να βγείς θαρρετά ΕΞΩ και να πας στο Κερατσίνι ή όπου έγινε και θα συνεχίσει να γίνεται ΕΙΡΗΝΙΚΗ αντιφασιστική εκδήλωση;

Δεν δολοφονήθηκε ένας αριστερός ακτιβιστής καλλιτέχνης-πόσο μπάμπης μπορεί να είσαι για να πασχίζεις να υποβαθμίσεις την κτηνωδία-αλλά η ίδια η Δημοκρατία!Για μια ακόμα φορά.

Εγώ που θεωρούμαι πολιτικοποιημένο βιβλιόφιλο μπλογκ και το έχω πληρώσει με διάφορα χαζά χωσίδια αυτό, για κείμενα που έγραψα παλιότερα και που οι αναρτήσεις μου για βιβλία περιέχουν συνήθως και πολιτικά σχόλια, προτίμησα το δεύτερο.

Ένα πίνακας ζωγραφικής και μια αράδα λέξεις τις θεώρησα αρκετές και σηκώθηκα από το pc και πήγα στο Κερατσίνι κι εκεί είδα και τι έγινε και ποιοί σπάσανε,πότε και πώς την μεγαλειώδη και ΕΙΡΗΝΙΚΗ συγκέντρωση του κόσμου που ήταν χιλιάδες,πραγματικά χιλιάδες και συνέρρεαν από παντού και όλο και έρχονταν κι άλλοι κι άλλοι από όλη την Αθήνα και τον Πειραιά και με αξιοπρέπεια,βουβή οργή,χωρίς προκλητικά συνθήματα, ειρηνικότατα αλλά και με αποφασιστικότητα διατράνωναν την αντίθεσή τους στον φασιστικό υπόκοσμο.
Και τι βγήκε στα δελτία των άρηδων,
των μπάμπηδων,των τρέμηδων και λοιπών;
Οι στημένες φασαρίες,νωρίς νωρίς,
επειδή ακριβώς ερχόταν συνεχώς περισσότερος κόσμος,οι κλασικές φασαρίες από τους πέντε βαλτούς που τους είχαν δει όλοι!Είπε κανείς όμως ότι οι κάτοικοι ήταν παρόντες,οι πιο πολλοί έξω στα πεζοδρόμιά τους συμμετέχοντας ΕΙΡΗΝΙΚΑ στο πένθος κι ότι άνοιγαν τις αυλές και τα σπίτια να γλυτώσουν οι συγκεντρωμένοι από τα αναίτια ,τα στημένα και απροκάλυπτα χημικά;

Γ. said...
This comment has been removed by the author.
Γ. said...

Να υπενθυμίσω/τονίσω το εξής : "ο φασισμός έρχεται πρώτα για τους άλλους και μετά για όλους (για σένα, για μένα, για την οικογένειά μου, για τους φίλους σου, για τους μελαχρινούς, για τους δημοσίους υπαλλήλους, για τους ψηλούς, για τους αριστεροπόδαρους, για τους αγρότες, για τις κομμώτριες, ...και πάει λέγοντας...)".
Αυτό να το σκεφτούν όλοι.

Anonymous said...

Η ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ. ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Ο ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΠΗΛΕΥΤΑΙ. ΤΟ ΝΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ΤΗΝ Χ.Α. ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΑΜΟΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ. ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΔΟΛΟΦΩΝΗΣΕ ΕΝΑ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ. ΑΠΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΗΘΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΝΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΜΕ ΦΩΣ. ΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ ΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΦΑΣΙΣΜΟ. ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΦΛΕΣΣΑ. ΜΑΚΑΡΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΧΑΜΕΝΟΙ

Θεοδώρα Βαγιώτη (Filoteo) said...

Φύσσα...και ο νοών νοείτω... και να έχεις χάρη που σέβομαι τη φιλειρηνική ιστοσελίδα του Βιβλιοκαφέ

Anonymous said...

και να έχεις χάρη που σέβομαι τη φιλειρηνική ιστοσελίδα του Βιβλιοκαφέ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ. ΣΥΓΝΩΜΗ ΦΥΣΣΑΣ. ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΓΟΤΑΝ . ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΝΟΜΙΖΩ ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΟΥ. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΕΛΛΑΔΑ

Τσάκα Πελεκα said...

Πραγματικά η στάση των διανοούμενων -και ο κόσμος του βιβλίου λίγο ή πολύ εκεί ανήκει- είναι συγκλονιστικά απογοητευτική. Αχ! Πόσο τους σαγηνεύει η γοητεία των μουσών! Δεν έχουν καιρό αυτοί για τα εγκόσμια! Ή μήπως επειδή μόνο με αυτά ασχολούνται -θέσεις και θεσούλες, επιχορηγήσεις, κριτικές επιτροπές, προγράμματα για συγγραφείς, ποιητές κτλ., πανεπιστημιακές θέσεις κι απολαβές που κινδυνεύουν αν κάποιοι δυσαρεστηθούν- τηρούν μουσόληπτη σιγή ασυρμάτου; Είναι υποχρέωση όσων ξέρουν δύο γράμματα παραπάνω να μιλάνε και να γίνονται δυσάρεστοι. Ίσως, όσο πιο δυσάρεστοι τόσο το καλύτερο.
Συγχαρητήρια στη Βιβή που πήγε στο Κερατσίνι. Εκείνη, τουλάχιστον, ξέρει που πέφτει... (και δεν ειρωνεύομαι).

Anonymous said...

Κι εσύ, ρε τσάκα, δηλαδή, τι έκανες;

Τσάκα Πελέκα said...

Απαντώ στον "Ανώνυμο 00:14":
Ρε φίλε, νομίζω ότι στην πιάτσα* δε βγαίνουμε για να μετρήσουμε ποιος την έχει πιο μεγάλη...τη...δράση. Αλλά αφού το θέτεις το θέμα επί τάπητος και ποδόμακτρου θα σου πω ότι λόγω επαγγέλματος αντιμετώπισα νεοφώτιστους και άρα φανατισμένους χρυσαυγίτες όταν η οργάνωση είχε 0,5% και συναντιόταν στα Εξάρχεια τα Σαββατοκύριακα -κυρίως- για να παίξει ξύλο με τους αναρχικούς. Τότε έτσι "ξεχαρμάνιαζαν"** τα παιδιά. Τώρα έχει επεκταθεί το είδος, ο τρόπος και ο τόπος "ξελαμπικαρίσματος"*** Πάει ανάλογα με το εκλογικό ποσοστό που τους έδωσαν οι Έλληνες.
Υποσημειώσεις:
*δημόσιο βήμα
**και δεν εννοώ από έλλειψη μπάφου
***και δεν εννοώ από έλλειψη μπάφου και ξυδιού

00:14 said...

Καλά, ρε μωρό μου, μην εξάπτεσαι, μια κουβέντα είπα. Έχω δουλέψει κι εγώ Εξάρχεια, ξέρω από "διανοούμενους" και απορώ μαζί σου που αναφέρεσαι σ' αυτούς... πότε είχαν λόγο για να έχουν τώρα;
Του μεροκάματου είμαι, φαντάζομαι κι εσύ... υποσημειώσεις δεν χρειάζονται.
Βλέπεις εσύ, τίποτα πιο άμεσο και εφικτό από το να τεθεί η Χ.Α εκτός νόμου;

Πάπισσα Ιωάννα said...

Κι εγώ δεν είμαι σίγουρος για το αν ο εξοβελισμός της Χ.Α. εκτός νόμου θα βοηθήσει.
Μπορεί να οδηγήσει σε αποκλιμάκωση ή μπορεί να οξύνει περισσότερο το κλίμα. Ειλικρινά δεν ξέρω.

Ξέρω όμως πως πρέπει να εφαρμοστούν οι νόμοι (και να ψηφιστούν επιτέλους πιο συγκεκριμένοι και δραστικοί),
να λειτουργήσει το κράτος ως δύναμη καταστολής τέτοιων ακροτήτων, αφού δεν μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά,
και να βρίσκονται υπό παρακολούθηση οποιεσδήποτε οργανωμένες ενέργειες γίνονται από τη φασιστική συμμορία.
Πατριάρχης Φώτιος

Τσάκα Πελέκα said...

Γλυκέ μου, κάποτε, σε εποχές πείνας, φτώχειας, δυστυχίας κι εξορίας, υπήρχαν διανοούμενοι που μίλαγαν -αριστεροί, δεξιοί, κεντρώοι, είχαν τα... κότσια και μίλαγαν -με λόγο, μουσική, ζωγραφική. Μπορεί κάποιοι και να ...μπουρδολογούσαν αλλά γινόταν κουβέντα κι έτσι, κάπως, ξεκολλούσε ο στόκος από τον εγκέφαλο.
Εγώ πολύ θα ήθελα να ανοίξει η Μακρόνησος και να πάνε όλοι οι μαγκίτες της Χρυσής Αυγής κατασκήνωση, ελεύθερο κάμπινγκ, να κάνουν όλες τις αγαπημένες τους συνήθειες...τα παιδιά. Αλλά στην Ελλάδα ό,τι περιθωριοποιείται ηρωοποιείται. Το σύστημα έχει τα μέσα -αν θέλει- να εκμηδενίσει την... κομπανία..νομίμως.

00:14 said...

Κοίτα, αγαπούλα, εσύ μιλάς για προ Χριστού γεννήσεως (που και τότε δεν ήταν έτσι τα πράγματα)κι εγώ σου λέω για "διανοούμενους" -λογοτέχνες και πανεπιστημιακούς- εν ενεργεία. Κατά τ' άλλα δεν διαφωνούμε: Νομίμως, εκτός Νόμου η Χ.Α.
Τον φίλο Φώτιο δεν καταλαβαίνω... Δεχόμαστε την "φασιστική συμμορία" ως συνιστώσα της Δημοκρατίας; Της "Δημοκρατίας" των κομμάτων, οκ το καταλαβαίνω γι αυτούς που εξυπηρετούνται μέσα σ' αυτό το σύστημα. Αλλά της Δημοκρατίας; Και να καταστέλλουν οι αστυνομικοί τους χρυσαυγίτες που εν τω μεταξύ θα ισχυροποιούνται στο Κοινοβούλιο;

Πάπισσα Ιωάννα said...

Anonymous 00.14,
η λογική-σου είναι απόλυτα βάσιμη. Την έχω κι εγώ καθώς περιέχει τη δική-της αλήθεια και αποτελεσματικότητα.
Αλλά,
όλοι εμείς που είμαστε αντιφασίστες πρέπει να σκεφτούμε εξίσου σοβαρά
μήπως η απαγόρευση ενός κόμματος το γιγαντώσει.
Το κόμμα λ.χ. του Ερντογάν είχε απαγορευτεί από την τουρκική νομοθεσία,
αλλά μέσα απ' αυτή την ηρωοποίηση βγήκε πιο δυνατό και ξαναγύρισε κυβερνών.
Αυτή τη γιγάντωση φοβάμαι.
Πατριάρχης Φώτιος

00:14 said...

Φώτιε, κατανοώ τον προβληματισμό σου, αλλά δεν συμμερίζομαι σε τέτοιο βαθμό τους φόβους σου.
"Η Χ.Α θα κυβερνήσει όπως ο Ερντογάν. Βγάλτε μας εκτός νόμου, χάρη θα μας κάνετε" είναι το σημερινό μότο των χρυσαυγιτών. Επειδή το πιστεύουν; Μάλλον όχι. Επειδή ξέρουν πως εκτός Βουλής θα χάσουν, δεν θα κερδίσουν πόντους, κι επιδίδονται, έτσι, σε "απειλές" κι "εκφοβισμούς". Οι δε ποσοτικοί συσχετισμοί που ίσχυαν στην περίπτωση Ερντογάν, δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς της Χ.Α. Φοβάμαι όμως ότι αν συνεχίσουν να παραμένουν ως νόμιμο κόμμα, θα έχουν διαφορετική εξέλιξη. Από την άλλη, (σ' αυτό ίσως και να έχεις δίκιο)ένας δικαστικός αποκλεισμός μπορεί να πυροδοτήσει πιο γενικευμένες συγκρούσεις και εμφυλιακό κλίμα με περαιτέρω αποσταθεροποίηση της κοινωνίας.
Το δεδομένο είναι ότι έχουμε ν' αντιμετωπίσουμε ένα μαύρο ποτάμι, που ναι μεν δεν γυρίζει πίσω, μπορεί όμως να ξεραθεί. Εδώ χρειάζεται σκέψη πολιτική που θα σταθμίσει τις παραμέτρους, πολιτική πρακτική που θα εξοβελίσει ό,τι διχάζει, π.χ δεν κινδυνεύει η Δημοκρατία (η όποια)από τα αρχαία ούτε από τα θρησκευτικά, δεν μπορεί να θίγονται τώρα, βλακωδώς, τέτοια θέματα, να καλλιεργείται ένας ηλίθιος εθνομηδενισμός ως αντίποδας της Χ.Α σε ανταπόκριση και με το μεταναστευτικό. Είναι αυτά που, περισσότερο από την ανεργία και την φτώχεια, κρατούν το θυμικό σε εγρήγορση και σε ετοιμότητα για την εκδήλωση έκρυθμων συμπεριφορών. Θα μου πεις βέβαια τώρα ότι η ανεργία και η φτώχεια έχουν οδηγήσει, ήδη, σε τόσες αυτοκτονίες και ρημαγμένες ζωές. Ναι, και διαγράφονται έτσι μπροστά μας τα δύο πεδία μάχης: εσωτερικών και εξωτερικών αιτίων. Πεδία που χύνεται αίμα. Κι αφού χύνεται αίμα,ναι, "τέρμα τα δίφραγκα, μάγκες" κι ας κάνει ο καθένας αυτό που οφείλει.
Αυτά αδελφέ μου, Φώτιε, που ώρες θα μπορούσαμε να μιλάμε...

@ Λοιπόν, εσένα αγαπούλα, πολύ σε γουστάρω. Πάρα πολύ. Κι έχεις κι ένα ταλεντάκι λογοτεχνικό. Λες να 'χουμε συναντηθεί σε τίποτα Εξάρχεια ή πέριξ; Πώς θα γίνει να το μάθουμε; Αν έχεις καμιά ιδέα, κάν' την πράξη. Είμαι βέβαιος πως αν βρισκόμασταν θα περνάγαμε καλά. Διαισθάνομαι τη χημεία...

Πάπισσα Ιωάννα said...

00.14,
απλά συμφωνούμε: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Πατριάρχης Φώτιος

Τσάκα Πελέκα said...

00.14, διακρίνω προσπάθεια για φλερτ εντός του ιερού ιστολογίου του σεβασμιοτάτου Πατριάρχου Φωτίου; Ασεβέστατα κολακευτικό. Στη Χημεία αρίστευα.... αλλά υπάρχουν και οι νόμοι της Φυσικής...Και σε αυτήν ήμουν κάτω από τη βάση...

00:14 said...

Τι προσπάθεια, ματάκια μου... εδώ σου την πέσαμε στα ίσα. Και μη σ' απασχολεί... σου συμψηφίζω φυσική, χημεία, πατριδογνωσία και ό,τι άλλο θες. Είμαι ολιστικός τύπος.
Δεν τον θίγουμε τον σεβασμιότατο, κι αυτός στο φάρο όλο και κάποια θα 'χει αγκαλιά. Αλλά ας μην τον αναμειγνύουμε...

Τσάκα Πελέκα said...

00.14, στην περίπτωσή μας υπάρχει και η Βιολογία: το "anonymous" και το "τσάκα πελέκα" είναι μάσκες που δεν υποδηλώνουν φύλο. Στην ουσία δε δηλώνουν τίποτα. Είμαστε ψηφιακοί μασκαράδες στο καρναβάλι του διαδικτύου...

Πάπισσα Ιωάννα said...

Έχω ξαναπεί ότι δεν μ' αρέσει να χρησιμοποιείται το Βιβλιοκαφέ για προσωπικές συζητήσεις και φιλοφρονήσεις.
Θα παρακαλέω λοιπόν -ευγενικά- να τερματιστεί αυτή η κουβέντα τώρα,
αν δεν έχετε να συζητήσετε για το θέμα του ποστ.
Καλημέρα
Πατριάρχης Φώτιος

00:14 said...

Αγαπουλίνι, αφού λύσαμε το θέμα της Φυσικής, μη σε νοιάζει τίποτα.
Η Βιολογία είναι επιλογής...

00:14 said...

Άκου, Φώτιε... αντί να ζεις τα μυθιστορήματα σαν να είναι η ζωή, ζήσε τη ζωή σαν να είναι μυθιστόρημα... <3

Τσάκα Πελέκα said...

Αγαπητέ 00:14,
ας σεβαστούμε τον οικοδεσπότη. Πολύ ρομαντική η ανταλλαγή μέιλ μεταξύ αγνώστων, αλλά δεν είμαι 15 χρονών για να γνωρίζω αγνώστους μέσω διαδικτύου. Τα λέμε στο σχολιασμό άλλων κειμένων του οικοδεσπότη...

00:14 said...

Ό,τι πεις, μωρό μου...
(έχεις ήδη μετανοιώσει)