Αφασική
κοινωνία; Κρίση δημοκρατίας; Αναξιοπιστία των θεσμών; Ωραία λόγια και
στρογγυλές αναλύσεις. Το καυτό όμως ζήτημα είναι ότι η Χρυσή Αυγή,
εκμεταλλευόμενη την λαϊκή δυσαρέσκεια και την κρατική ανεπάρκεια, γίνεται ο
κινητήριος μοχλός μιας οργής, που ξεσπά κατά βούληση, άναρχα, τυφλά, απάνθρωπα,
τσαμπουκαλίδικα, τραμπουκίστικα…
Αν
δεν βαίνουμε σε μια φασιστική κοινωνία, τότε οδηγούμαστε σε έναν νέο πόλεμο,
εμφύλιο;, ευρωπαϊκό;, ο οποίος θα αποτελέσει το τέλος της μεταπολεμικής
ευδαιμονίας. Δείτε τη Γερμανία του ’30 και θα καταλάβετε πόσο η Ιστορία δείχνει
ότι ο άνθρωπος …δεν διδάσκεται από την ιστορία.
Η
Γερμανία βγαίνει οδυνηρά εξαθλιωμένη μετά την ήττα-της στον Α΄ Παγκόσμιο
Πόλεμο. Από το 1918 η κοινωνία βίωνε τη φτώχια και την παγκόσμια
περιθωριοποίηση, με αποκορύφωμα το κραχ του 1929. Αυτή η οικονομική και
κοινωνική ασφυξία, βαθιά συνυφασμένη με τη λεγόμενη Δημοκρατία της Βαϊμάρης (μια
ισχνή και αδύναμη να αντιδράσει πολιτική κατάσταση), οδηγεί με δημοκρατικές
διαδικασίες στην άνοδο του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος (Nazi) του Αδόλφου Χίτλερ, ο οποίος
εκμεταλλεύτηκε την απόγνωση του κόσμου.
Στα ελληνικά κυκλοφορούν μερικά βιβλία που αναδεικνύουν την
ακρωτηριασμένη δημοκρατία της Βαϊμάρης και τις επιπτώσεις-της:
1.
Συλλογικό έργο, Η δημοκρατία της Βαϊμάρης και οι σημερινές
"αναβιώσεις" της / Γεράσιμος Κουζέλης, Χρήστος Χατζηιωσήφ, Δημοσθένης Παπαδάτος - Αναγνωστόπουλος, Μανώλης Αγγελίδης, Κατερίνα Καρακάση. - 1η έκδ. - Αθήνα : Νήσος,
Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς, 2012.
2.
Winkler, Heinrich A., Βαϊμάρη: Η
ανάπηρη δημοκρατία 1918-1933 / μετάφραση Άντζη Σαλταμπάση. - 1η έκδ. - Αθήνα : Πόλις,
2011.
3.
Συλλογικό έργο. Φωνές από τη
Βαϊμάρη / Albert Einstein, Sigmund Freud, Ernst Junger, Hans Ostwald, Ομάδα
"Σπάρτακος", Joseph Goebbels, Ludwig Bauer, Alfred Döblin, Heinrich Mann, Stefan Zweig · μετάφραση Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος. - 1η έκδ. - Αθήνα : Ύψιλον,
2011.
Ο
εχθρός που αναδείχθηκε από το καθεστώς ήταν οι Εβραίοι και οι ξένοι, που
λυμαίνονταν, κατά τους Ναζί, τα πλούτη της χώρας και απομυζούσαν τους πόρους-της.
Από το 1938 ξεσπά επίσημα ένα είδος πογκρόμ εναντίον-τους, με έξαλλους
εγκάθετους να καίνε συναγωγές, να επιτίθενται στους Εβραίους, να λεηλατούν περιουσίες
κ.ο.κ. Η ανοχή στο διαφορετικό εξαφανίζεται, η δημοκρατία της ισότητας
καταστρατηγείται, η προπαγάνδα και η βία ενθρονίζονται.
Το
ζητούμενο δεν είναι ποιος υφίσταται τη βία. Τότε οι Εβραίοι, τώρα οι
Πακιστανοί.
"Όταν
ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους,
δεν
διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος.
Όταν
ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα,
γιατί
δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν
κατεδίωξαν τους τσιγγάνους,
ούτε
τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν
έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό,
δεν
έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός.
Μετά
ήρθαν να συλλάβουν εμένα,
αλλά
δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου ... "
(Μπέρτολ Μπρεχτ)
Το ζητούμενο είναι πως
ξαναζούμε μια φασίζουσα νοοτροπία που θεωρεί τον άλλο a priori εχθρό, που λύνει τα προβλήματά-της
με τη βία, που πιστεύει στην καθαρότητα της φυλής, με έναν βιολογικό ρατσισμό,
ξεπερασμένο, αντεπιστημονικό, ανιστόρητο, αλλά δυστυχώς λαϊκίστικο, δημοφιλή,
δήθεν διέξοδο από τα προβλήματα που εμείς προκαλέσαμε. Οι φαύλοι πολιτικοί, θα
έλεγα και η αριστερά που έφτανε στο άλλο άκρο (στο άκρο της πλήρους υπεράσπισης
των ξένων), οδήγησαν μερίδα του κόσμου, που ολοένα αυξάνεται, στο άκρο της
εθνικιστικής ή μάλλον της βιαιοκρατικής πρακτικής.
Δεν είναι θέμα ιδεολογίας
των οπαδών της Χρυσής Αυγής· ούτε όσοι ψήφισαν τότε Χίτλερ ήταν ιδεολογικά
συνειδητοί. Είναι μια στάση αγανάκτησης απέναντι σε ένα σύστημα πολιτικό που
επιχειρεί με κάθε τρόπο να σώσει τις σάρκες-του και θυσιάζει τον λαό. Οι
πολίτες αντιδρούν αψυχολόγητα, γιατί δεν ξέρουν πώς αλλιώς να αμυνθούν απέναντι
σε ένα κράτος που εκμεταλλεύεται τη δημοκρατική ανοχή για να αυθαιρετήσει. Δεν
τους δικαιολογώ γιατί οι ίδιοι ψήφιζαν αυτό το κράτος, οι ίδιοι το έχτισαν, οι
ίδιοι το συντήρησαν. Κι εγώ μαζί!
Η άνοδος των ποσοστών της
Χρυσής Αυγής δείχνει κοινωνικό πανικό. Δείχνει συμπιεσμένο ατμό που κάποια
στιγμή θα τινάξει την κατσαρόλα στον αέρα. Οι τακτικές-της πληγώνουν τον
ανθρωπισμό-μας, δείχνουν πόσο ανώριμοι πολιτικά και κοινωνικά είμαστε· εμείς
που κληρονομήσαμε το κλέος ενός παγκόσμιου πολιτισμού φερόμαστε σαν βάρβαροι
που δεν ξέρουν να μιλάνε, παρά μόνο να δέρνουν. Το δίκιο της πυγμής, το δίκιο
του νταβραντισμένου ατριχοκέφαλου, το δίκιο του ανεγκέφαλου χειραγωγούμενου,
που πίστεψε ότι μέσα στον όχλο που …γαμάει και δέρνει είναι κι αυτός κάτι, που
νομίζει ότι είναι ανώτερος από τον κακόμοιρο τον Ινδό που πουλάει νόμιμα την
πραμάτεια-του. Το δίκιο της βίας που υποστηρίζει αυτόκλητα την παρουσία-της,
που αποφασίζει αυτή πώς θα επιβληθεί η δικαιοσύνη και πώς θα εφαρμοστεί ο
νόμος.
Πατριάρχης
Φώτιος
28 comments:
Εγώ πάλι έχω την ελπίδα πως έχουμε να κάνουμε με ένα μάτσο αμόρφωτα ζώα, που βγάζουν νευρόσπαστα τικ όταν βγαίνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα και μπορούν να θεωρηθούν αντικείμενο μεγάλου χλευασμού και ανελέητης σάτιρας, αν σταματήσουμε (πανελλαδικώς) να τους παίρνουμε στα σοβαρά...Δε σας κρύβω ότι τσακώθηκα πολύ άσχημα με ρατσιστικό απόβρασμα που χτύπησε άνευ λόγου και αιτίας αλλοδαπό, δε σας κρύβω ακόμη ότι εχθές κατέβηκα σε τοπικό πανηγύρι που περιφρουρείτο από Ματ, δε σας κρύβω τον φόβο που μου προξένησαν δύο τύποι με χαρακτηριστικά Τ-shirt σε διπλανό τραπέζι σε καφετέρια...Σε όλες τις περιπτώσεις, η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ (το τονίζω) αηδιάζει και φοβάται...Εγώ λέω να αρχίσει να αηδιάζει και περιθωριοποιεί, και να καταλάβει πως οι τύποι είναι αστείοι...Και επειδή καμιά φορά είναι εγγενώς επικίνδυνοι, να μην κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια...τόσα αντιρατσιστικά συλλαλητήρια έγιναν. Γιατί δεν είχαν κόσμο; Αντιθέτως τα αντιφασιστικά άρθρα έχουν εδώ και μήνες τεράστια απήχηση. Τι σκατά κάνει μονίμως αυτός ο λαός σπίτι του; και γιατί κατεβαίνει στους δρόμους όταν θίγεται μόνο η τσέπη του;
Εν ολίγοις, αν το κόλπο των φασιστών πιάσει τόπο, η δική μας ηλιθιότητα θα φταίει, όχι η ανεγκέφαλη μειοψηφία τους.
filoteo,
ακριβώς για όλους αυτούς τους λόγους που τονίζεις πρέπει να ...τους πάρουμε στα σοβαρά.
Κι ακριβώς επειδή οι Nazi του μεσοπολέμου ανέβηκαν σταδιακά, κέρδισαν σε απήχηση με προπαγάνδα και λαϊκίστικες εκδηλώσεις, όπως αυτές που κάνει σήμερα η Χρυσή Αυγή, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε ότι είναι παροδικό φαινόμενο.
Τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη;
Νομίζω το πιο εφικτό είναι να μην αφήσουμε ανθρώπους του περιβάλλοντός-μας, του στενού ή του ευρύτερου, να καλοβλέπουν τη δράση-τους ως σωτηρία. Να απομακρύνουμε δηλαδή όσους γλυκοκοιτάνε και σκέφτονται να ψηφίσουν τη Χρυσή Αυγή από τέτοιες σκέψεις, να αναδείξουμε με άλλα λόγια τον σκληρό πυρήνα της φαυλότητάς-της.
Είμαι σίγουρος ότι στο ποσοστό που αυτή τη στιγμή δρέπει υπάρχουν άτομα που βλέπουν κοντόθωρα, που δεν έχουν ιδεολογική βάση και παρασύρονται από το παρόν, και γι' αυτό μπορούν να συνέλθουν.
Πατριάρχης Φώτιος
Μάλλον πως δεν καταλάβατε τι εννοώ..δεν το θεωρώ παροδικό φαινόμενο(πριν 10 χρόνια δούλευα σε ανταλλακτήριο συναλλάγματος και είχα την ατυχία να μαρτυρήσω σκληρή σκηνή βίας από χρυσαυγίτες σε πελάτες , που ήταν φυσικά αλλοδαποί) θεωρώ ότι τις μισές και παραπάνω διαστάσεις του τις απέκτησε από τα μίντια και τον εκφοβισμό που ασκήθηκε μέσα από αυτά.
Όσον αφορά τι μπορούμε να κάνουμε, πιστέψτε με, προσωπικά μιλώ συνεχώς στους μαθητές μου ως καθηγήτρια και δυστυχώς έχω πολλά κρούσματα στις ηλικίες των 15-17. Και από τα παιδιά έχω ακούσει τα πιο σκληρά πράγματα...στο δρόμο να κατέβουμε όλοι! Είμαστε πολλοί, πάρα πολλοί, ας τους τρομάξουμε και λίγο. Ας προχωρήσουμε κάποια στιγμή πρακτικά, φτάνει με τη θεωρία.
Εγω παλι εχω μια πολυ απλη(και εντελως διαφορετική από το "ολοι στους δρομους",δεν θελω αλλους"δρομους") πρόταση: νομιζω πως η ΧΑ θα εξαφανιστει (ως βαρύνον κοινωνικο φαινόμενο) πάραυτα,αν από αυριο αρχισουν να εφαρμόζονται πληρως και κατα γραμμα ολοι οι (δημοκρατικα ψηφισμένοι) ΝΟΜΟΙ.Ο-Λ-Ο-Ι!!Οι "δικαιοι" και οι "αδικοι".Αυτοί που μας συμφέρουν κι αυτοί που οχι.Αυτοί με τους οποίους συμφωνούμε κι αυτοι που καταψηφίσαμε (δια των εκπροσώπων μας):για το φορολογικό,για την πολεοδομία,για το μεταναστευτικό,για την παιδεία,για το παρκάρισμα,για τα ναρκωτικά,για τα μπουρδέλα,για τα "κλειστά" επαγγέλματα,για το περιβάλλον,για τηνισότητα τωνφύλων,για την κακοποίηση των παιδιών,για την αιμομιξία,για τα εργασιακά,για την αγορά,για τις τράπεζες,για τους παιδικούς σταθμούς,για την ποσόστωση αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά σχολεία.για τα πόθεν εσχες,γι τα καρτέλ,για καταληψεις,για κατασχέσεις,για το οργανωμένο εγκλημα..ΟΛΟΙ.
Αυτό
(και μην προβάλλετε το επιχειρημα οτι στα 'ευνομουμενα" κρατη υπάρχουν φασιστες.Φυσικά υπάρχουν!πάντα θα υπάρχουν! ΔΕΝ ειναι η φτωχια που τους γενναει,διαφωνω με τη μονοπλευρη αναλυση.Αλλά τα καθεστωτα αυτα(τα ευνομουμενα) δεν κινδυνευουν από αυτους (ως καθεστώτα),τους ελεγχουν.(Τον δολοφονο ως ατομο δεν μπορεις να τον ελεγξεις,δεν ειναι εκει το θεμα)
Λοιπόν εμενα αυτη ειναι η προτασή μου,και δεν προκειται να κατεβω σε κανενα δρομο.Δεν ειμαι πολεμιστής,και βαρεθηκα τη θεωρηση του "λαου"ως εν δυναμει στρατιωτη-πολιτοφύλακα.Διαλεξαμε(;) αστικη δημοκρατια γιατι εχουμε πολλα άλλα πραγματα να κανουμε από το να πολεμάμε.
Και επίσης:αν το'συστημα σαπιζει στις σαρκες του",όπως λες,ειναι γιατι αλλαζει: ο καπιταλισμος εξελισσεται (το ειπε και ο Μαρξ,που ειπε ξεκαθαρα οτι ο σοσιαλισμος θα ερθει ΜΟΝΟ οταν ο καπιταλισμος φτασει παγκοσμιως στο ανωτερο σταδιό του,οταν η αντιθεση αναμεσα στο κεφαλαιο και την εργασια φτασει σε αδιεξοδο-δηλ.παψει να υπαρχει.μετα ηρθε ο λενιν κι τον ξεμυαλισε με τις "πρωτοπορίες του'και αρχισε η ανοητη σφαγη-αλλα ετσι κι αλλιως μια ανοητη σφαγη θα γινοταν,στοπ)Το συστημα πρεπει να το βοηθησουμε (ΟΛΟΙ)στη μεταλλαξη του σε κατι αλλο..Κι αν μη τι α΄λλο,η "παγκοσμιοποιηση" (ουσιαστική,οχι μονο οικονομικη)ειναι το λιγοτερο που πρέπει να βοηθηθεί.
Προβλεψη μουτελος για την Ελλαδα: η οποια αισιοδοξία μου ειναι και η απαισιοδοξία μου: δεν εχουμε γνησιους φασιστες πολλούς,όπως δεν εχουμε και σοβαρους κομμουνιστες,αλλα βεβαια ουτε δημοκρατες αστους.Ολα ειναι ντεμέκ,ενα πανηγυρι για να σκοτωνόμαστε-να -περναει-η - ωρα(γιατι μια κοινωνια περιορισμένης ανακυκλούμενης λάσπης ξοδευει ενεργεια προς τα μεσα,σαν την ηλιθια οικογενεια που μαλλιοτραβιέται ολημερα.Το μονο συστημα που οντως υπάρχει(και χαρη σε αυτο,δυστυχως ή ευτυχως,,ζησαμε και ζουμε ολοι,ακομα κι εγω που ειμαι εξω από αυτο(γιατι ολα τα αγαθα που "απολαμβάνω" από αυτο παραγονται)-ειναι τηςοθωμανικης κοινοτητας:στο (αθανατο!)πανηγυρι του χωριού υπό τους ηχους της καμπάνας, και στο ΓΑΜΟ,στον "κουμπάρο" και το "πατριωτάκι" θα ξεχαστει ο "φασισμός" του "καταλφαβητιξ" και θα δεθεί στο δέντρο ο παράφωνος αοιδός,για να φαμε ολοι το γουρουνόπουλο..
(αλλα υπάρχει και η σκοτεινη εκδοχη,who knows?)
To "Αν ..." αυτό μάλλον πως δε θα γίνει. Οι νόμοι δε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται μαγικά αύριο. Και κάπως πρέπει να αντιμάχεσαι, σίγουρα όχι περιμένοντας την υπόθεση να γίνει πραγματικό γεγονός.
Προσωπικά αντιμάχομαι εφαρμόζοντας τους νόμους.(Εκτός αν η εφαρμογη τους βαζει σε κινδυνο τη ζωη μου,γιατι ζω στη χωρα όπου ισχυει κιαυτο!)
Επίσης θα ηθελα να σας παρακαλέσω (ικετεψω θα ελεγα ) οταν θα "βγειτε στους δρομους" να προσεξετε να μην αφησετε πισω σας καμμενα και γκρεμισμενα κτιρια και σινεμα.Στα δε κτιρια περιλαμβάνω και τις "τραπεζες" γιατι αυτο που καταστρέφεται ειναι μονο το κτιριο,καρπός ειρηνικης και ομορφης ανθρωπινης δημιουργιας από τον αρχιτεκτονα ως τον εργατη,το μαρμαρά και τον τζαμα (χμ..)Η ΙΔΙΑ η τράπεζα ειναι τα δεδομενα των υπολογιστών της,που παραμενουν αλωβητα-και ορατα σε οποιοδηποτε αλλο μονιτορ της ιδιας τραπεζας,ακομα και στο πιο απομακρυσμένο υποκατάστημα
Η καταστροφή τους ειναι μεγαλυτερης ηλιθιοτητας από την καταστροφη των μηχανων το 19ο αιωνα από τους εργατες(εκει κατεστρεφαν πραγματι καποια απραγωγη.εδω δεν καταστρεφεις τιποτα αναλογο)
Αλλα κατα βαθος δεν νομιζω οτι δεν ειναι γνωστο αυτο.προκειτια απλως για ΜΙΣΟΣ απεναντι στην ΠΟΛΗ.Το εχω ακουσει από "αντιεξουσιατες"ΟΛΑ να γκρεμιστουν.τα μονα χρησιμα κτιρια ειναι οι ΣΤΑΝΕΣ!
(ετσι και αλλιως ομως δεν εχει σημασια:ειναι υποκριτικό,οταν "βγαινετε στους δρομους" υπό συνθηκες τετοιας καθολικης,ακραιας πολωσης να αναρωτιεστε γιατι τα παιδια γινονται φασιστες.Οι νεοι δεν ειναι δημοκρατες,ειναι από τη φυση τους απόλυτοι,της αμεσης δρασης και της αγελης,του ανταγωνισμού και της ιεραρχίας. Αν αυτα δεν στρεφονται σε κατι απτά δημιουργικό,μην απορειτε: Στο κατω κατω οι φασιστικες ομαδες δεν τα ζαλιζουν με ακαταλαβιστικες θεωριες πριν τα οδηγησουν στο ηδονικό πλιατσικο..)
Κάτσε για να καταλάβω. Πώς εξισώνεις τη διαμαρτυρία με την αντιεξουσιαστική αντίδραση; Στην τελική, εγώ προτείνω την έξοδο στους δρόμους. Με γνωρίζεις; Ξέρεις πώς κατεβαίνω στους δρόμους; Ξέρεις αν φοράω κουκούλα ή όχι; Βγάζεις έναν άκυρο θυμό σε λάθος κατεύθυνση ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται (γραπτό μήνυμα διαβάζω, ας μου επιτραπεί να μη γνωρίζω τη διάθεσή σου). Αλλά τετοια επιπόλαιη εξίσωση; Στη θέση μου εμμένω, πρέπει να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας και για των συνανθρώπων μας. Αυτά και τέλος
Δενεβγαλα κανενα θυμό.ειπα : οταν θα βγειτε στουςδρομους(σας παρακαλώ)να προσεξετε να μην αφησετε πισω σας καμμενα και γκρεμισμένα κτιρια και σινεμα" Προτείνω δηλ.καλή "περιφρουρηση".σας παρακαλω να εμποδισετε,οσο μπορειτε,τιςκαταστροφές.
και βεβαια,καθενας ειναιυπευθυνος για τις πραξεις του,αλλα η κοινη λογικη λεει οτι η εξοδος πολλών στο δρομο θα δωσει ΚΑΛΥΨΗ στους εμπρηστες.παρακαλω λοιπόν πολυ να δωσετε πολυ μεγαλη σημασια σε αυτο,γιατι υπάρχουν πολλοί σαν εμενα (δεν ειμαι καθολου μειοψηφία,ειμαι ''σιωπηλή"πλειοψηφία!)που πιστευουν βαθια οτι κανενα απολυτως δικαιωμα δεν εχει αξια,καμια "δουλεια" και"ψωμι" και "μισθός",αν σκοπός τους δεν ειναι η δημιουργια κτιρίων,πλατειών και σινεμα.(κι οτι αυτος ο σκοπός καλλιεργειται,ως ανθρωπινο συναισθημα,οραμα και αναγκη, σε ΚΑΘΕ "συστημα")
Αυτο
Τα δικαιω΄ματα των συνανθρώπων μας μονο οι ιδιοι(οι συνανθρωποι) μπορουν να τα ορισουν,κατα προτεραιότητα.Αν ωτησεις τον πακιστανο γειτονα μου,ισως σου πει οτι η ρωταρψικη του αναγκη ειναι να ξεπλυνει την τιμη του πισω στο χωριο που αφησε(και θα κανει τα πάντα για αυτο), ή να συνεισφερει στην κοινοτητά του,γιατι μονο ετσι θα αγορασει την Αισε,ή να ειναι ενταξει απεναντιστοθεο του.ΑΥΤΕΣειναιοιαναγκες του,και αδιαφορει για το συστημα "ασφαλισης και υγειας" μιας δυτικης κοινωνιας,του ειναι εντελως ξενο.κατα τον ιδιο τροπο,δεν μπορεις με τιποτα )αν δεν μεξερειςπροσωπικά,ασε που και τοτε..)να γνωριζεις τις δικες μου αναγκες (και αρα την προτεραιοτητα των "δικαιωματων" μου)Σταματηστε πια να αγωνιζεστε"για τους συνανθωπους" αν δεν σας το ζητανε!
αυτο..
Αντιπαρέρχομαι τα πάντα. Κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει τι λες. Το μόνο που θα σου πω είναι ότι αν κάνεις βόλτα σε ένα στέκι μεταναστών θα καταλάβεις αν ζητούν βοήθεια για να ζήσουν με αξιοπρέπεια ή αν θέλουν το πολυπόθητο ποσό που τους λείπει για να "αγοράσουν την Αισέ". Τόσες ταμπελοκλισεδιές δεν έχω ξαναδιαβάσει σε σχόλια...με τις υγείες μας και καλό μου βόλι
Πάντα φοβόμουν ότι, άμα έβαζα θέματα εκτός βιβλίου, η συζήτηση θα ξόκειλε σε αντιπαράθεση, ο διάλογος σε ανταλλαγή αιχμών.
Δεν αξίζει.
Ας καταλάβουμε πρώτα πώς μας προέκυψε αυτό το φρούτο, ας συνειδητοποίησουμε ιστορικά ότι είναι τοξικό και δυνάμει πιο επικίνδυνο κι απ' αυτό που φαίνεται, ας γίνει πεποίθηση σε πολλούς ότι δεν είμαι μια γνήσια πατριωτική κίνηση κι έπειτα ας κάνει ο καθένας ό,τι τον φωτίσει ο Θεός.
Από την άλλη, νιώθω μια ματαίωση, γιατί αυτοί που θα πρέπει να προβληματιστούν πάνω στο θέμα δεν είναι οι βιβλιόφιλοι θαμώνες των μπλογκς (αυτοί πιστεύω ότι έχουν λόγω παιδείας απομακρυνθεί από τέτοιες ιδεολογίες), αλλά οι άλλοι που δεν διαβάζουν, δεν φιλοτεχνούν, δεν καλλιεργούνται και γι' αυτό δεν θα μπουν ποτέ στο Βιβλιοκαφέ να πιουν το ρόφημά-τους.
Πατριάρχης Φώτιος
Σεβαστή η άποψη του οικοδεσπότη περί αντιπαράθεσης.
Επισημαίνω μόνο ότι το απόσπασμα που παρατίθεται στην ανάρτηση αποδίδεται λανθασμένα στον Brecht. Στην πραγματικότητα έχει γραφτεί από τον ευαγγελιστή θεολόγο Martin Niemöller (1892-1984), ο οποίος, αν και αρχικά υποστήριζε τον εθνικοσοσιαλισμό, έγινε αργότερα ένας από τους σφοδρότερους επικριτές του.
Γιώργος
ασφαλώς και θέλουν βοηθεια,ο σ ο ι πηγαίνουν στα στεκια μεταναστών.Κανουν αυτο ακριβώς που λέω, δηλ ω ν ο υ ν οτι τη θέλουν! ΑΥΤΟι,οχι ολοι.
Την Αισε (αναφερομενη σε μουσουλμάνους) δεν την ειπα υποτιμητικά:αυτο ειναι το εθιμό τους (το παραδοσιακό)και ειναι ανωτερο από το "δικό μας" παραδοσιακό,απλώς αλλάζει η λεξη που ΕΜΕΙΣ χρησιμοποιούμε:στη βαλκανικη παραδοση"αγοράζεται"ο άντρας,δια της "προίκας' Δηλ,απλοικα,δεν φτάνει που θα τη δερνει,τον πληρωνει κιόλας!Τουλάχιστον οι μουσουλμάνοι (οι κατα τα άλλα πολυ προβληματικοι τελευταια,και να προσεξουμε!)κανουν το(δικαιοτερο) αντιστροφο!
ενιγουει,ο καθεναςκαιοιαποψεις του.προσωπικά αρνουμαι τις γενικευσεις και το να θεωρω τουςμεταναστες ενα "συνολο'που χαρακτηριζεται κυριως από αυτη την ιδιότητα,"μεταναστες"(πράγμα που κάνουν πολλοί που τους βοηθούν κιΟΛΟΙ οι φασιστες-για να ξαναγυρισουμε.Τα ακρα εχουν πολλα κοινα,ειτε μας αρεσει ειτε οχι.Λογικο ειναι
Ισως ο καθενας μιλαει απλώςμετιςεμπειρίεςτου(δεν πιστευω στις ιδεολογίες,πιστευω στις εμπειρίες): κι εγω στα σχολειο αλλα και στο σπιτ "ζουσα"και ζω με μεταναστες,καιειναι πολυδιαφορετικοι μεταξυ τους.Ειδικά αυτο φαινεται στο σχολειό,όπου υπαρχει μια πλασματικη ισότητα.
αυτο..
παρολα αυτα το θεμα ηταν οι φασιστες και δενε χουμε να πουμε πολλα για αυτο..στους νεους αρεσει,αλλα δεν ειναι εκει ο κινδυνος.
Επίσης,για να ξεχωρισουμε στην ελλάδα ποιοι ειναι φασιστες,πρέπει να πούμε ποιοι δεν ειναι.¨οσοι πολέμησαν (αναγκαστικά)στον εμφυλιο εναντιον των κομμουνιστών -και πολυ περισσότερο οι απόγονοί τους;-είναι φασιστες; Φασιστας ειναι ο αντίπαλος του κομμουνιστή; Αυτος ειναι ο ορισμός του φασιστα στη συγχρονη δυτικη κοινωνία;
Η δικη μου θεση ειναι παντα οτι η ΧΑ θα μαραθει αυθημερόν αν γινουμε αληθινή αστικη δημοκρατία.
(δημιουργική,με αναταγωνισμο και επενδυσεις,που "βαζει χερι" στην αυταρχική οικογενεια με νομους,κοσμική,με ελευθερια λογου, με θεσμικη επεμβαση στις αρχαικες κλειστες κοινωνιες-χωρια.ΕΚΕΙ τρεφεται ο φασισμός,λάμπει(μαλλον γυαλίζει) στα ματια τους..αυτο..
Πατριαρχη,ποιοι θα συζητουσαν τοθεμα;το ήξερες.
Αγαπητέ Πατριάρχη Φώτιε,
φυσικά και αξίζουν διάφορες σχετικές συζητήσεις που φωτίζουν άμεσα και επί τόπου, τα πρωταρχικά αίτια της κρίσης τόσο όσο δεν το κατορθώνουν όλες οι αναλύσεις περί Βαϊμάρης μαζί.
Χωριστικότητα και εγωισμός (καμία σχέση με την ατομικότητα), αδιάλλακτη εμμονή στις απόψεις μας, φανατική προσήλωση σε -ισμούς, μονοπώλιο στη σωτηρία, πλεονεξία υφαίνουν τον φασισμό. Φορείς τους, φορείς του είμαστε όλοι μας, συνειδητά ή όχι, λιγότερο ή περισσότερο.
Ακόμη κι όταν λειτουργούμε μέσα σε μία συλλογικότητα δεν είναι παρά για να διεκδικήσουμε είτε έναντι του συνόλου είτε έναντι μιας άλλης συλλογικότητας (εξαιρώ φιλοζωικές οργανώσεις κλπ), είτε απλά για να περιφρουρήσουμε το συνάφι μας και να κουκουλώσουμε τα ανομήματά του.
Χώρια τα συντροφικά μαχαιρώματα για τους γνωστούς λόγους.
Ο φασισμός δεν είναι το φρούτο, το σύμπτωμα αλλά η ρίζα, η αιτία που κρύβεται μέσα στον καθένα μας. Βλασταίνει και ανθίζει σε ευδαιμονικούς, δημοκρατικούς καιρούς (εργατοπατέρες, ειδήμονες και αρμόδιοι πάσης φύσεως -τα μπουμπούκια) καρποφορεί και ωριμάζει σε καιρούς αποσύνθεσης, οπότε οι καρποί (χ.α και ό,τι άλλο) αρχίζουν να πέφτουν σωρηδόν κι όπου πάνε.
Και βέβαια η Ι(ι)στορία επαναλαμβάνεται και τίποτα δεν θ' αλλάξει αν δεν μεταλλαχτεί ο άνθρωπος. Κι αυτό δεν θα γίνει τώρα. Είτε επειδή είναι πολύ αργά, είτε επειδή είναι πολύ νωρίς. Όταν ανοίξει το κουτί του Σρέτιγκερ θα φανεί αν ζει η γάτα. Αλλά δεν θα το δούμε εμείς. Είναι πολλά τα χρόνια.
Και να ρωτήσω και κάτι. Λέει πουθενά ο Μπρεχτ ή ο άλλος, για την περίπτωση που ενώ, πρώτος και καλύτερος και με ατομική σου ευθύνη, διαμαρτυρήθηκες για κάθε αναξιοπαθούντα, και μετά, όταν κατά προτεραιότητα σε πήρε και σε σήκωσε, οι υποστηριχθέντες και ευεργετηθέντες την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια; Ε; ε; Λέει;
Λέω εγώ, φαύλος ο κύκλος και άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου και ναι, ας μας φωτίσει ο Θεός. Αμήν.
Καλά που έμαθα και για τον Μάρτιν απόψε και νιώθω μια εγκυκλοπαιδική ολοκλήρωση.
Ελ,Ελ
Α, και πού είναι γραμμένο ότι οι βιβλιόφιλοι, οι καλλιτέχνες, οι "μορφωμένοι" και λοιποί συγγενείς, είναι υπεράνω;
ελ ελ
ΝΩΡΙΣ ειναι
Γιώργο,
σ' ευχαριστούμε για την πληροφορία.
Είναι σημαντικό να μην καρπώνονται τη δόξα οι επιφανείς, όταν ανήκει σε άλλους.
Καλημέρα
Πατριάρχης Φώτιος
Και τώρα να το ερώτημα που έθεσα και θέτει με άλλους όρους η Ελ,Ελ:
-είναι οι άνθρωποι με παιδεία (ή έστω εκπαίδευση) μακριά απο ναζιστικά 'πιστεύω';
Αν είχαμε στατιστικά στοιχεία, νομίζω θα επιβεβαιωνόταν ότι το 7% των ψηφισάντων Χρυσή Αυγή είναι άνθρωποι λαϊκοί, οι περισσότεροι αμόρρωτοι, από κοινωνικά στρώματα που δεν έχουν το βιβλίο στις προτεραιότητές-τους. Αν όντως υπάρχουν τέτοια στοιχεία, που με επιβεβαιώνουν ή με διαψεύδουν, παρακαλώ να τα αναρτήσει κανείς. Υπήρχε μια άποψη, όπως αυτή της filoteo, που έλεγε ότι ανώριμα δεκαοχτάχρονα, θαμπωμένα από τη στρατοκρατική νοοτροπία, ψήφισαν ΧΑ. Πλέον πέρα από αυτούς πολλοί μεγαλύτεροι άνθρωποι προσχώρησαν στη ΧΑ, οι περισσότεροι από περιοχές (δες πού πήρε τα μεγαλύτερα ποσοστά) είτε μη αστικές, είτε αστικές αλλά με βαθιά προβλήματα ανεργίας, λαθρομετανάστευσης, παραεμπορίου (άκουγα προχθές τον πρόεδρο των μικροπωλητών λ.χ. να επικροτεί τις πρακτικές-της).
Δεν λέω ότι οι μορφωμένοι που είναι συνήθως "σοβαροί" (μπούρδες) έχουν και άλλη συνείδηση, αλλά ότι οι ψηφοφόροι και τα μέλη της ΧΑ δεν έχουν καν ουσιαστική ιδεολογία, δεν βλέπουν το βιβλίο (φαντάζομαι) ως πηγή φωτισμού, άρα και διαλόγου, αλλά ως μέσο προπαγάνδας (τι να διαβάζουν άραγε όσοι από αυτούς διαβάζουν;).
Βγάλτε-με από την αυταπάτη, αν έχετε στοιχεία ή ολοκληρωμένους συλλογισμούς
Πατριάρχης Φώτιος
Αγαπητέ μου οικοδεσπότη, έχετε δίκιο για την πλειοψηφία των ανθρώπων που διάκεινται φιλικά σε τέτοιες φασιστοειδείς παρατάξεις, είναι πράγματι ομάδες ατόμων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Και ναι μάλλον πως δε θα συχνάζουν στο Βιβλιοκαφέ. Το κείμενό σας όμως φιγουράρει στο google, κι αν ο τίτλος περιείχε την ΧΑ, να είστε σίγουρος πως όλο και κάποιος σκληροπυρηνικός θα το διάβαζε(δε ξέρω βέβαια κατά πόσον θα το καταλάβαινε, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
Από την άλλη, η αντιπαράθεση θεμιτή είναι, γιατί τη φοβάστε; Θέλω να πιστεύω πως με την Pellegrina δε διαφωνούμε στην ουσία, αλλά στον τρόπο αντιμετώπισης. Δεν αρνούμαι πως για μένα είναι απολύτως σημαντικός ο τρόπος που αντιμετωπίζει κανείς τα κοινωνικά ζητήματα (αλλιώς προς τι η αντιπαράθεση), αλλά μου είναι αρκετό να συμφωνούμε πως οι νεοναζιστικές οργανώσεις ανα τον κόσμο, όχι μόνο εδώ, αποτελούν την πλέον αρνητική όψη της εκάστοτε κοινωνίας.
Τέλος, εμμένω στην άποψη μου πως η φραστική σύνεση τέτοιων ατόμων είναι μάλλον μάταιη. Η επιμόρφωση είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνια και είναι κρατική υπόθεση τόσο για τους νέους και τα παιδιά όσο και για τους γονείς τους (εννοείται πως πρέπει να τελείται). Γι' αυτό πιστεύω πως δε μένει τίποτε άλλο παρά να δείξει τη δύναμή της η υπόλοιπη κοινωνία. Και αυτό γιατί όταν οι ρατσιστές ξυλοφορτώνουν τον αλλοδαπό στον ηλεκτρικό, δεν έχουμε χρόνο να περιμένουμε να δράσει η επιμόρφωσή τους, ειδάλλως θα θρηνήσουμε και θύματα...Έτσι και αλλιώς η απάθεια ή το "κάθομαι και περιμένω να περάσει το κακό" φανερώνει και τη δική μας ελλιπή (ίσως) μόρφωση...
Κατ' αρχήν, νομίζω ότι, άλλο εγγράμματος κι άλλο μορφωμένος. Η μόρφωση είναι πολύ ερύτερη έννοια και δεν χαρακτηρίζει κάποιον απλά και μόνο επειδή "έχει" ένα ή πολλά πτυχία, μίας ή περισσότερων βαθμίδων. Τα πτυχία δεν εγγυώνται ούτε καν την εξειδικευμένη γνώση. Και είναι μάλλον αλαζονικό και αντιφατικό να κατατάσσει κάποιος τον εαυτό του ως θετικά μορφωμένο, και ρατσιστικό να τον διαχωρίζει, έτσι, έναντι ακόμη και των εντελώς αγράμματων, είτε για να τους επιβληθεί είτε για να τους προστατεύσει. Έχει τέλος η διαδικασία της μόρφωσης; Στη βάση της κατανόησης, του σεβασμού και της αγάπης θα έπρεπε να συνδιαλλεγόμαστε οι άνθρωποι χωρίς να λείπει η αυστηρότητα και η τιμωρία για τις κοινωνικά παραβατικές συμπεριφορές. (πάει ξόκειλα)
Οι κομμουνιστές δηλαδή, πώς το βλέπουν το βιβλίο;
Και τι διαβάζουν οι χρ/τες; Μάλλον ό,τι όλοι οι φανατικοί. Συνταγές, συνταγές, συνταγές. Του ιδίου πάντα σεφ και προφανώς ζαχαροπλαστικής.
Και οι κομμουνιστές ψηφοφόροι από ποια κοινωνικά στρώματα και από ποιες περιοχές προέρχονται;
Και αφού ο Χίτλερ ηττήθηκε και πέθανε πριν από 60 χρόνια, γιατί δεν έχουμε ευτυχισμένες κοινωνίες, γιατί συνεχίζονται οι πόλεμοι κλπ; Αλλά και πριν απ' αυτόν τι γινόταν στον κόσμο;
Μήπως δεν ψάχνουμε, αρνούμαστε, τα πραγματικά αίτια; Μήπως το σκάψιμο, προϋποθέτει ατομική ευθύνη, πολύ βάσανο και πόνο, και συνεπάγεται άμεσο κόστος χωρίς μεσσιανικές, οποιουδήποτε τύπου, υποσχέσεις;
Δεν ξέρω κι εγώ, προσπαθώ να σκεφτώ. Κι όσο σκέφτομαι, βλέπω μπροστά μου ανθρώπινα πάθη αλλά και αρετές, που από μακριά έρχονται και μακριά πηγαίνουν, παρά ιδεολογίες κάθε χρήσης.
Πώς διαμορφώνεται, επικρατεί, συμφέρει ή καταπιέζει η κάθε ιδεολογία;
Και όχι, δεν μου αρέσουν οι στίχοι του έτσι. Είναι επιφανειακοί, κατάλληλοι για το κήρυγμα κυριακάτικου εκκλησιάσματος. Πρεσβεύουν το συμφεροντολογικό δούναι και λαβείν στην ανθρωπιά. Με ποια "υψηλή" ιδεολογία συμβιβάζεται αυτό;
overdose πάλι, φεύγω.
Ελ,Ελ
α) καθολου δεν πιστευω οτι οι μορφωμένοι δεν μπορουν να ειναι ναζιστές.το αντιθετο,ο μορφωμένος που ψαχνεται μπορέι να 'γινει",ιδεολογικά,τα πάντα!Η μονη μου αμφιβολία ειναι αν μπορέι στην πραξη (ο αληθινά μορφωμένος) να εφαρμοσει τη σκληρότητα.(τονιζω:ο ΑΛΗΘΙΝΑ μορφωμένος,ασχετο με ..πτυχια)
β) Ο "ιδεολογος" ναζιστης δεν ειναι σιγουρο οτι θα ψηφιζε ΧΑ.Η ΧΑ ειναι κάπως λούμπεν,πιο πολύ παραστρατιωτική μοιαζει.Ο "γνησιος" ναζιστής δεν χρειαζεται μπραβους που σπανε παγκους,εχει άλλα "οραματα"(Και μπορει να βρισκεται παντου
γ) η προσωπικη πειρα που εχω από παλια(καθοτι δεν γεννηθηκε τωρα το φαινόμενο βεβαια,απλως εκδηλωθηκε λογω συνθηκων) ειναι από τα σχολεια:πολλά παιδιά χαμηλών στρωμάτων και/η οικογενειακης προελευσης ύποπτης για μεγάλο αυταρχισμό ειχαν ροπή.Επίσης,συχνότατα τα παιδιά αυτα ήταν στην ουσία φιλοι με τους "αντιεξουσιαστές" (εννοώ τα παιδια,που δηλωναν ετσι).Την ιδια συμπεριφορά ειχαν,από τα ιδια σκονάκια αντεγραφαν (αυτο δεν το λεω δασκαλιστικα!:)),τις ιδιες ζημιες εκαναν απρεα στις καταληψεις.Οι"ιδεολογικές" τους διαφορές ηταν ολοιδιοι σε ενταση και ψυχολογια,καμια φορα και πιο ηπιες,με τους καβγάδες..Ολυμπιακων-παναθηναΙκων.
Στην πλατεια Συνταγματος,τις πρωτεςμερες ης'αγανακτησης' (μετά έπαψα να πηγαίνω)ειδα με τα ματια μου, στην "πανω"πλατεια,φιλικη χρηση μιας ντουντούκας εναλλαξ από (εφηβικης ηλικίας) αντιεξουσιαστες και "εθνικοφρονες"!(αυτο δεν το λεω για να δειξω οτι ειναι συγγενεις οι χωροι,αλλα για τη συγχυση των παιδιων και την κοινη ψυχολογία)
Αλλη γνωση:τοπικες παραδοσεις.ΟιΜανιάτες (καποιοι) εχουν ακροδεξιούς.Μαθητης μου μανιατης ακροδεξιός που με συμπαθούσε λογω ..καταγωγής(ειμαι μιση μανιατισσα)μου εκμυστητευόταν οτι ..κατά βαθος χ/στκε για τη μακεδονια και τους Μακεδόνες.Αλλα..(γενικώς,η κλειστη ελληνικη κοινωνια ειναι μια άλλη αιτια.Και η 'αριστερα' ετσι αναπαραγεται.Οικογενειακά.Ο τοπικισμός,ιναι,σορι,μια επικινδυνη ΒΛΑΚΕΙΑ,αχρηστη πια οικονομικοκοινωνικα..οι τοπικες κοινωνιες μαλλον χρειαζονται μια διαλυση/διαβρωση(οχι βιαιη!)
Αυτες ειναι οι γνωσεις μου,κυριω ως καθηγητρια.
Μια άλλη γνωση που εχω προερχεται από την ιστοσελιδα βουλευτη της ΧΑ,στην οποια βρεθηκα ψαχνοντας για δικους μου λογους την ιστορια της σχολης Ευελπίδων (και βρηκα μια καλη εκει)Μεσα από τα κειμενα του-που δεν ειναι αγράμματου-διαφαινεται μια εντονη αισθηση ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ,ο χαρακτηρας το στρατιωτικού.-ειναι γιος στρατιωτικού.(Αυτό,αν το μελετησουμε νηφαλια,εξηγει και τη φαινομενικη αντιφαση αναμεσα στον 'υπερπατριωτισμό" τους και τη "συμπάθεια" προς τους Γερμανους ναζι:οι γερμανοι αξιωματικοί μετα την ηττα,τους ειπαν:"ο πόλεμος τελειωσε,ειστε ελευθεροι.Ωσ στρατιωτικός προς στρατιωτικό.Για τον στρατιωτικο ο πόλεμος ειναι δικη τουυπόθεση και υπάρχει κωδικας αναμεσά τους,ο λαος δεν εχει καμια δουλεια΄.Γι αυτο,για να δρουν, πιστευουν οι Χαγιτες οτι ειναι ενα ειδος "στρατού'..(και για αυτο ο "αρχηγος" τους εει καθετοσο οτι η βουλη ειναι εναμασκαρεμα,κα΄πως,γιαυτους:ειναιαπιδιαπου θλεουν να ειναι στρατιωτες.
κατεθεσα ο,τι ξερω.
η γνωμημου ειναι οτι δεν ελεγχονται ευκολα,κυριως για το λογο που ξαναειπα:πρέπι να εφαρμοστούν ΟΛΟΙ οι νομοι-και δεν εφαρμοζεται κανενας.
Μονο η αστικη δημοκρατια αθ τους αφομοιωσει-και μονο οι χαρές της ανοιχτης κοινωνίας θα τουςκανουν να μη θελουν πια να ειναι "στρατιωτες"Αλλα δεν νομιζω οτι κινδυνευουμε ωςαλλη Βαιμαρη:μαλλον,ως προς αυτο,..μεγαλοπιανόμαστε.
Η ανάρτηση τέθηκε για να δούμε το πρόβλημα. Και μετ' ευχαρίστησής-μου είδα πολλά και έμαθα περισσότερα. Έμαθα να βλέπω το θέμα από πολλές οπτικές και να μπορώ να σκεφτώ έξω από τη δική-μου στενή αντίληψη.
Η filoteo, η Ελ,Ελ, η Pellegrina θέσανε πολλές ψηφίδες και άνοιξαν πολλά παράθυρα που κοιτάζουν τον φασισμό.
Εξακολουθώ να βλέπω το θέμα ιστορικά (κι ίσως κάποιος με κατηγορήσει ευλόγως για θεωρητικολογία και αποστασιοποίηση). Οι Γερμανοί του 1930 ίσως μιλούσαν ανάλογα (τηρουμένων των αναλογιών) με μας σήμερα και ανησυχούσαν αλλά χωρίς να φοβούνται αυτό που τότε δεν είχε κορυφωθεί. Εμείς ωστόσο έχουμε δει το ορατό παρελθόν και στεκόμαστε μέσα στο ρευστό παρόν.
Ελπίζω ότι ο Μιχαλολιάκος δεν θα εξελιχθεί σε έναν νέο Χίτλερ (μιλάω για τα ποσοστά-του) κι ούτε θα δούμε χειρότερες εκδηλώσεις τραμπουκισμού. Δυστυχώς, όμως, ακόμα κι αυτά που γίνονται τώρα (και θα συνεχίσουν) είναι ήδη πολλά.
Πατριάρχης Φώτιος
καλησπέρα σε όλους.
πατριάρχη, έχω την αίσθηση πως η θαυμάσια ρήση που παραθέτεις ανήκει στον Martin Niemoeller και όχι στον brecht (http://en.wikiquote.org/wiki/Martin_Niem%C3%B6ller)
Όσον αφορά τους νεοναζί πολύ φοβάμαι ότι αυτή τη στιγμή έχουν αποκτήσει μια ανεξέλεγκτη δυναμική εξαιτίας της δικής μας και της κρατικής αδράνειας.όσο εμείς και πολλοί άλλοι συζητάμε για το θέμα, αυτοί σκορπίζουν τρόμο και εδραιώνονται μέσα στην κοινωνία...
desperado,
τη ρήση αυτή την απέδωσε στον γερμανό πάστορα μερικά σχόλια πιο πάνω και ο Γιώργος. Σε πρόλαβε!
Ωραία, δράση.
Αλλά τι δράση. Αντιναζιστικές πορείες όπως λέει η filoteo;
Αντίσταση στη βία με άμυνα; Υπέρασπιση των μεταναστών μπαίνοντας μπροστά όταν δέχονται επίθεση; Οργάνωση σε ομάδες που θα αντιστέκονται στη βία με αμυντική βία;
Δυσκολεύομαι, επειδή κακώς είμαι άνθρωπος της θεωρίας, να δω εφικτές λύσεις.
Πατριάρχης Φώτιος
Πάντως για να κλείσω από την πλευρά μου: όταν έκανα λόγο για κρατική επιμόρφωση δεν εννοούσα αυτή που παράγει εγγράμματους ανθρώπους. Εδώ και καιρό η παιδεία μας χωλαίνει στην παιδευτική διάπλαση ηθών. Και δε μιλώ για χρηστά ήθη αλλοτινών εποχών. Η χρησιμοθηρία έχει γίνει μπροστάρης εδώ και πολλά χρόνια, ο εγωισμός επίσης και το μεγαλύτερο κόστος αυτής της κρίσης ήτανε τελικά η μείωση των υλικών αγαθών...επομένως κάτι δεν πάει καλά σε αυτό το κομμάτι. Τώρα αν μιλήσουμε απλώς για γραμματοσύνη, θέλω να σας πω ότι έχω γνωρίσει μαθητές που δε νοείται να τους διδάξω οτιδήποτε, αν δεν κάνουμε πρώτα έναν ιστορικό άξονα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα...μιλάμε δηλαδή ότι δε θα μου κάνει εντύπωση αν η "Μαρία" ή ο "Νίκος" γίνουν μέλη της ΧΑ, μόνο και μόνο επειδή δε μπορούν να ξεχωρίσουν την 28η Οκτωβρίου από την 25η Μαρτίου ή επειδή με ρώτησαν με αφέλεια που πέφτει η Μουσουλμανία...15 ετών, 17 ετών κλπ. Επανέρχομαι δηλαδή και λέω πως τα πράγματα είναι σχετικά: η ΧΑ έχει κυρίως ανθρώπους αμόρφωτους και αμόρφωτους (με όποια σημασία)...Τώρα που συνδυάστηκαν αυτά τα δύο απέκτησαν και δύναμη, οι μεν πρώτοι εκμεταλλεύονται τους δεύτερους και έτσι μάλλον προχωράει το πράγμα και ξαναλέω ότι μέχρι ένα σημείο μπορείς να τους γελοιοποιήσεις από τον καναπέ σου, αλλά όταν γίνονται επικίνδυνοι, πρέπει να δράσεις...ωραία τα συζητάμε όλοι δηλαδή μόλις τώρα, το θέμα είναι ότι έχουμε και εμείς ευθύνες, και ναι είναι όμορφο να υπερασπιζόμαστε τους άλλους, υπερασπιζόμαστε έτσι και τον εαυτό μας.
Γιατι δεν συζητατεκαν τη δικη μου"λυση";Νόμοι!
Ασχεταμεττι κανουν οι χα: από πού κι ως πού υπάρχει παραεμπόριο;οσοι εχουν αδειες να τις "κολλανε' κάπως σεεμφανεςσημειοστους πάγκους.Τι ειναι ολη αυτη η γυφτοσαχλαμαρα με τους πάγκους;να γινουν ειδικα καταστηματα,με ενοικιο κλπ,΄και αποδειξεις,οπωςειναι πχ αυτη ηάλυσιδα"(1 ευρο ο,τι παρετε.Υπάρχουν σε πολλά κρατη,αντι του "γυφταριού" (σορι.μιλαω απλώς ¨καθημερινά,ειναι μια τυποποιημενη ελπιζω λεξη!"Λαθρεμπόριο τσιγάρων; συλληψη! Οχιτων μεταναστών,των εισαγωγέων! Δεν μενουν πια "δουλειες' για τους μεταναστες; θα φυγουν!
Από την άλλη:Επιθεσεις σε μεταναστες στο δρομο; συλληψη αμεσως.απλά πραγματα.Ν ο μ ο ι.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ νόμοι.Συζητατε ο,τιδηποτε αλλο,πολεμικό,εκτός από αυτο.μα τι χωρα ειμαστε;
Pellegrina,
σε κάθε ζήτημα η εφαρμογή των νόμων θα έφερνε μια εξομάλυνση του τοπίου. Σωστά. Αυτονόητα.
Αλλά, πιστεύεις ότι οι ΧΑ
δεν θα έβρισκαν άλλες αφορμές να επιτεθούν; το θέμα είναι από τη μία οικονομικό (οι ξένοι παίρνουν τις δουλειές-μας) αλλά είναι και ιδεολογικό.
Κάπου είχα διαβάσει ότι οι μετανάστες στην Ευρώπη καλύπτουν ένα μεγάλο ποσοστό από αναγκαίο εργατικό δυναμικό (οικοδομή, χωράφια κ.ο.κ.). Λες αυτό να πείθει τη ΧΑ ότι είναι κι αυτοί απαραίτητοι;
Ναι, μια μεταναστευτική πολιτική και μια εφαρμογή του νόμου κάνει τα πράγματα πιο ξεκάθαρα. Αλλά ο πυρήνας της ΧΑ, που ξεκινά με ιδεολογικά κίνητρα, δεν θα σταματήσει. Θα σταματήσουν βέβαια οι λοιποί που πρόσκεινται στη ΧΑ επειδή ταλανίζονται από τους ξένους. Εκεί, έχεις δίκιο.
Πατριάρχης Φώτιος
πατριάρχη, πολύ θα ήθελα να γνώριζα τη λύση, αλλά μονάχα υποθέσεις μπορώ να κάνω.Σίγουρα ,όπως είπε και η Pellegrina, είναι βασικό να εφαρμόζονται οι νόμοι, ώστε αφενός να καταδικάζονται οι τραμπούκοι και αφετέρου να μη βρίσκουν πάτηματα και αφορμές για νέες "κοινωνικές δράσεις".Μακροπρόθεσμα η αντιμετώπιση του φαινομένου προαπαιτεί ουσιαστική καλλιέργεια και δημοκρατική παιδεία.Το διανοείσαι πως σε ολόκληρη την υποχρεωτική εκπαίδευση δεν διδάσκεται ο τρόπος που οι ναζί κέρδισαν την εξουσία, ώστε να αποφύγουμε τα ίδια λάθη;
Σε ατομικό επίπεδο, η καλύτερη πράξη αντίστασης στη βαρβαρότητα, είναι η ανεκτικότητα και ο ανθρωπισμός.Η μαύρη ιδεολογία δεν απεχθάνεται μόνο τους μετανάστες·μισεό ό,τι δεν είναι κατάμαυρο , όπως αυτή, του ομοφυλόφιλους, τα ΑΜΕΑ, τους ελευθερόφρονες.Η συμμετοχή σε αντιρατσιστικές εκδηλώσεις, σε ΜΚΟ, όπως η διεθνής αμνηστία, η διοργάνωση gay pride με τη συμμετοχή όλου του πληθυσμού, όπως στο Βερολίνο, και η σύγκρουση σε φραστικό επίπεδο (διάλογος) με τους υποστηρικτές της βίας και του μίσους, προκειμένου να αναδειχθεί η κενότητά τους, είναι η μόνη μας άμυνα.
Χαίρομαι για την ανάρτηση και για τη συζήτηση που άνοιξε. Συμφωνώ εν μέρει με όλους και εν μέρει διαφωνώ. Παρόλο που συμφωνώ με την Pellegrina ότι ο σεβασμός στους νόμους θα έλυνε αυτονόητα το πρόβλημα, η λύση που προτείνει σε μία χώρα όπου οι νόμοι φτιάχνονται μόνο για να λειτουργήσουν ως παραθυράκια ή να καλύψουν αυτούς που τους φτιάχνουν περιστασιακά είναι τουλάχιστον αφελής. Όσο αφελής μου φαίνεται στο πάρκο της Καλλιθέας που είναι γεμάτο αδέσποτα ζώα η πινακίδα απαγορεύονται η μπάλα και τα ζώα. Η άποψη της ενεργής αντίδρασης πάλι με την οποία και εγώ έχω φλερτάρει, δημιουργεί το πρόβλημα ότι όταν αντιδράσεις σε κάτι ενεργά και μαχητικά, κινδυνεύεις εσύ να του δώσεις ταυτότητα, χαρακτήρα και στόχο που πιθανώς να του λείπει. Μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι συχνά αυτοπροσδιόριζονται όχι με αυτό που είναι και πιστεύουν αλλά με αυτό που δεν είναι και δεν πιστεύουν. Το συμπέρασμα είναι ότι αν δεν είμαι αριστερός, αν δεν είμαι υποστηρικτής των μεταναστών θα πάω με αυτούς που αυτοί πολεμάνε. Η πόλωση πάντα λειτουργεί και για τους δύο πόλους.
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα η αριστερά στην Ελλάδα να πάψει να κρύβεται πίσω από τσιτάτα και συνθήματα γιατί τα συνθήματα της απέναντι πλευράς ηχούν καλύτερα στα αυτιά του απογοητευμένου, φτωχού, αμόρφωτου, απελπισμένου. Και να στρέψει λίγο την προσοχή της στις αιτίες που δημιουργούν το φαινόμενο και όχι στα συμπτώματα. Αν ο άλλος πεινάει, φοβάται, είναι οργισμένος, θα στραφεί εκεί που του υπόσχονται δράση, έστω και στρεβλή, εκεί που ο εχθρός θα αποκτήσει συγκεκριμένη μορφή και δε θα είναι το απρόσωπο "σύστημα".
Συμμερίζομαι τους φόβους σου Πατριάρχη. Και ελπίζω να διαψευστείς κι εσύ κι εγώ!
Post a Comment