Thursday, April 21, 2011

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ, ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ και ΠΑΣΧΑ

Τι σχέση έχουν όλα αυτά; Μια συνειρμική αλυσίδα τα συνδέει αυθαίρετα στο μυαλό-μου: ο Χριστός ανεβαίνει στον σταυρό-Του, “δίπλα ο Ιούδας κλαίει σκυφτός / κι είμαι αδελφός-του” κι απ’ την άλλη “εγώ δεν είμαι ποιητής, είμαι στιχάκι, είμαι στιχάκι της στιγμής, πάνω σε τοίχο φυλακής και σε παγκάκι”.

Η Ανάσταση που περιμένουμε, ο ποιητής που είναι ο Κυρηναίος στον καθημερινό-μας Γολγοθά, ο τραγουδοποιός που κάνει την ψυχή να προσεύχεται.

Δεν ξεχνάμε ότι στην προηγούμενη ανάρτηση ψηφίζουμε τα ΠΡΟΣΦΙΛΕΣΤΕΡΑ μυθιστορήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Αν η λογοτεχνία κάνει -χρόνο με τον χρόνο, αιώνα με τον αιώνα- τη δική-της (επ)ανάσταση, τότε αξίζει να τη γνωρίσουμε, ειδικά τις κορυφές-της.

Καλό Πάσχα
Πατριάρχης Φώτιος

4 comments:

Pellegrina said...

ποιος ήταν ο "Κυρηναίος";

Πάπισσα Ιωάννα said...

"Καὶ ὡς ἀπήγαγον αὐτόν, ἐπιλαβόμενοι Σίμωνός τίνος Κυρηναίου, ἐρχομένου ἀπ' ἀγροῦ, ἐπέθηκαν αὐτῷ τὸν σταυρὸν φέρειν ὀπίσω τοῦ Ἰησοῦ." ((Κατά Λουκά ΚΓ΄26)
Πατριάρχης Φώτιος

Νώντας Τσίγκας said...

"Εδώ στη γιορτή του πόνου
Ντύνομαι να μην κρυώνω
του Ουλιάνωφ το μειδίαμα
Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου
Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό
μα 'γω θα αναστηθώ!"
Μνημη Μ. Ρασούλη- Ν. Παπαζογλου)
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
Νώντας Τσίγκας

Pellegrina said...

α, μάλιστα! (ενημερώνω οτι το διάβασα, για να το σβήσεις!)