Monday, November 30, 2015

Έξεστι;

Η Ρόζα καιρό τώρα μπαίνει στο Βιβλιοκαφέ
και βρίζει, προπηλακίζει, εκτοξεύει συκοφαντίες.
Το σημερινό σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση με ξεπερνά και με προσβάλλει βαθύτατα,
αφού εννοεί ότι παίρνω χρήματα για να προωθώ βιβλία.
Δεν αξίζει ούτε να απαντήσω, τι να πω άλλωστε.

Είναι θιγμένος συγγραφέας; Πιθανόν, καθώς έχει μάθει να τον λιβανίζουν.
Είναι μποέμ ελεύθερος σκοπευτής;
Όποιος κι αν είναι, νομίζει ότι έχει το ελεύθερο να λασπολογεί κι εμείς να καθαρίζουμε κάθε μέρα τις λάσπες-της.
Κάποτε είχα γράψει «Έξεστι Ρόζα ασχημονείν»,
τώρα δεν μπορώ απλώς να τη χαζεύω,
ένας επισκέπτης άλλοτε την είχε κατηγορήσει για υπερβολές που δεν την κάνουν να κερδίζει,
ακόμα χειρότερα τρολάρει αφάνταστα
και νομίζει ότι έτσι υπερασπίζεται τα γράμματα, το πνεύμα, τον πολιτισμό (δηλαδή τον εαυτό-του/της!).

Αρκεί.
Δεν καταλαβαίνει το ποινικό πλαίσιο της συκοφαντίας,
νομίζει ότι η ανωνυμία στο διαδίκτυο τον/την προστατεύει,
και σαφώς δεν ξέρει πώς λειτουργεί λ.χ. η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Τελείωσε ο μήνας της αστυνομικής λογοτεχνίας και από αύριο ξεκινάμε πάλι τον συνηθισμένο-μας ρυθμό.

Πατριάρχης Φώτιος

30 comments:

Anonymous said...

Μήπως να κάνετε ένα αφιέρωμα στους "άξιους εκτός κυκλώματος" ή έστω στους εκτός κυκλώματος; Σίγουρα θα είχε ενδιαφέρον.

Αγνοώ πώς ακριβώς ορίζεται το κύκλωμα. Για παράδειγμα (και μόνο για παράδειγμα, μιας και υπάρχουν πλείστες άλλες περιπτώσεις) σε ποιο βαθμό οι παρέες λογοτεχνών που προωθούν ο ένας τον άλλο με την παράλληλη κριτικογραφία τους συνιστούν κύκλωμα και δεν υπακούν απλώς στην εκλεκτική τους συγγένεια; (αν βεβαίως δεν απομονώνουν παράλληλα όποιον δεν εντάσσεται στην ομάδα τους). Αυτό μένει να το καθορίσετε εσείς με την εμπειρία σας, δεδομένου ότι γρήγορα κανείς, αν παρακολουθεί συστηματικά τις κριτικές, αντιλαμβάνεται κάποια πράγματα.

Βλέπετε, αγαπητέ Πατριάρχα,έξεστι ή μη έξεστι, πάντα υπάρχει τρόπος να βγάλει κανείς κάτι θετικό.
Τα σέβη μου

Ρόζα said...

Θα μου κάνεις μήνυση, γλυκέ μου;
Κάνε μου!

Έφτασες σε σημείο, προκειμένου να διαφημίσεις τα προϊόντα που προωθείς,
να χρησιμοποιήσεις την πασίγνωστη φωτογραφία του νεκρού προσφυγόπουλου
και τολμάς να μιλάς!

Στην Ευελπίδων, γλυκέ μου! Στην Ευελπίδων!

Υ/Γ Και δεν μοιάζω με το καρτούν της φωτογραφίας.
Είμαι όμορφη και το ξέρεις! Αυτό, με μια διασταλτική έννοια,
θα μπορούσαμε να το πούμε και συκοφαντία.
Θα ρωτήσω τον δικηγόρο μου.

Ρόζα said...

Και τι θα πας να πεις στον εισαγγελέα;
"Χαίρετε, είμαι ο Πατριάρχης Φώτιος και είναι μια άπιστη Ρόζα που με τρολάρει";

Ρόζα said...

Να πεις ότι σε είπα και χαλβά.
Και μη ξεχάσεις τ' άμφια...

Πάπισσα Ιωάννα said...

Βιβλιοκοκκυγία,
ούτε εγώ καταλαβαίνω τι είναι αυτό το κύκλωμα,
αν είναι κάτι οργανωμένο ή αν είναι θέμα διαπροσωπικών σχέσεων, που σίγουρα οδηγούν σε αλληλογλειψίματα.
Είναι εκτός κυκλώματος ή μη προβεβλημένοι συγγραφείς;
Είναι όσοι δεν έχουν θέση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης;
Ποιοι είναι;
Δεν έχω ιδέα, ούτε μπορώ να σκεφτώ περαιτέρω.
Καλό μήνα
με λίγο Ελύτη (προσεχώς)
Π.Φ.

Unknown said...

Ωπ! τι έγινε;;; Έπεσα πάνω σε καυγά...
Ως φαρμακερό σκορόφιδον, λατρεύω τους καυγάδες...
Ίσως εις την αρχαίαν Ελλάδαν, να ήμουν και οπαδός της Έριδος...
Τι ακούω;;; Υπάρχουν και κυκλώματα;;;
Μα γίνονται αυτά εις την φτωχήν πλήν τίμιον πατρίδα μας;;;
Αλλά και πάλι... ξέρετε εκεί έξω...
υπάρχουν κι αυτοί (ναι οι λίγοι, οι ηλίθιοι) που δεν τα παίρνουν...
που διαβάζουν ό,τι γουστάρουν... και ξέρουν ν'απολαμβάνουν το βιβλίο με ηδονή...
και να κράζουν επίσης με στυλ...

Πάπισσα Ιωάννα said...

Σκορόφιδον,
αν εννοείς εμένα, σ' ευχαριστώ.
Αν όχι, σε πληροφορώ μετά χαράς-μου ότι είμαι κι εγώ ένας από αυτούς τους "ηλίθιους".
Όποιος θέλει το πιστεύει
Π.Φ.

Εικονοκλάστης said...

Mοναδική λύση: dont feed the trolls...

Kαι(δεν αναφέρομαι επι προσωπικού) για κάθε είδους ανάρτηση στο ιντερνετ σε τοσο ύποπτες-υπουλες-χαζόμαρκετιστικες- εποχές) :Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια.

Ρόζα said...

Λοιπόν, δεν θα μπω στον κόπο να απαντήσω σε όλα όσα αναφέρεις στην εις βάρος μου κατάπτυστη και αποπροσανατολιστική ανάρτησή σου.
Ας βγάλει ο καθένας όποιο συμπέρασμα θέλει, οι δε υποστηρικτές σου ας φροντίσουν για τη δίαιτα του τρολ που έχουν μέσα στον εγκέφαλό τους.

Θα απαντήσω μόνο σε δύο σημεία:
1) Ο "επισκέπτης" είχε πει ακριβώς:
"Ρόζα, λυπάμαι που θα σου το πω αλλά είσαι απόλυτη και χάνεις πράγματα. Αλλά φαντάζομαι θα βρίσκεις κιόλας, όπως όλοι μας. Καλό δρόμο!"

Λίγες μέρες μετά, εσύ μου είπες:
"Είχες άπειρες ευκαιρίες να συζητήσουμε σοβαρά και τις έκανες κονφετί".

2) "Είναι θιγμένος συγγραφέας; Πιθανόν, καθώς έχει μάθει να τον λιβανίζουν.
Είναι μποέμ ελεύθερος σκοπευτής;"

Είμαι θιγμένη πολίτης από μεθόδους και πρακτικές σαν τις δικές σου και των ομοίων σου. Περί τα λογοτεχνικά, έχει κυκλοφορήσει ένα βιβλίο μου με προδιαγεγραμμένη τύχη την απόλυτη αφάνεια μια και ήμουν εξ αρχής αποφασισμένη να μην μπω σε καμία διαδικασία προώθησης. Δεν το έστειλα σε κανέναν απολύτως ειδήμονα ή "ειδήμονα" με την ακλόνητη πεποίθηση ότι, όλα τα βιβλία εφόσον καταχωρίζονται στην βιβλιονέτ, πρέπει να αξιολογούνται με συγκεκριμένα κριτήρια και να κατατάσσονται αξιοκρατικά σε καλά, μέτρια ή ανεπαρκή, δεν έχει σημασία.
Θεωρώ ακραία αναξιοπρεπές να βγαίνουν στη γύρα, πόρτα πόρτα οι συγγραφείς.
Θεωρώ εντελώς ποταπή την τακτική της προσκολλήσεως σε πρόσωπα, παρέες και λοιπά κυκλωματικά στοιχεία. Ουδείς λοιπόν από τα διάφορα λογοτεχνικά σινάφια, που υπονοείς, με γνωρίζει πολλώ μάλλον με λιβανίζει.
Ασφαλώς, αυτός ο κόσμος δεν είναι στα μέτρα μου, ασφαλώς δεν μπορώ να τον φέρω σ' αυτά, αλλά ούτε κι εγώ θα έρθω στα δικά του.

Και βέβαια έχω έτοιμα κάποια κείμενα ακόμα. Και θα εκδοθούν. Και θα έχουν την ίδια τύχη. Τιμή μου και καμάρι μου!

Υ/Γ Στο δικαστήριο θα εμφανιστούμε με πρόσωπο, όνομα και αστυνομική ταυτότητα.

NYT Review of Books said...

Αγαπητε Πατριάρχη, εξετασες το ενδεχομενο να προκειται απλώς για διαταραγμένο άτομο;

ΥΓ: Χωρις αυτο να σημαινει οτι θα πρεπει να την ανεχθείς.

Anonymous said...

Με όλο το σεβασμό
1. Αν δεν μας αρέσουν κάποιοι σχολιαστές μπλοκάρουμε τα σχόλιά τους ή έστω κάποια από αυτά, ώστε να μην εμφανίζονται. Φαντάζομαι ο blogger θα δίνει αυτή τη δυνατότητα. Ευρέως διαδεμένη τακτική. Επιτρέψτε μου, αλλά αυτό είναι πιο απλό από τα δικαστήρια, παρόλο που σε κανέναν δεν αρέσει η λογοκρισία.
2. Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως μία δυναμική παρουσία στα σχόλια, ακόμα κι όταν ανεβάζει ακραία τους τόνους, δίνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σίγουρα όχι εύκολα χειρίσιμο.
3. Κρίμα τελικά που τα τεταμένα πνεύματα εμποδίζουν μια νηφάλια κουβεντούλα π.χ. για τα όρια στο σχολιασμό ή για το πόσο αντικειμενικά μπορούν να είναι τα υποτιθέμενα κριτήρια αξιόλογησης από τη Βιβλιονέτ ή ακόμα αν οι παρέες συγγραφέων που ταιριάζουν τα λογοτεχνικά τους χνώτα θεωρούνται κύκλωμα μόνο και μόνο για αυτό...κ.τ.λ κ.τ.λ. Ειρήνη υμίν. Όλες οι πλευρές χάνουν από τέτοιου είδους διενέξεις.

Anonymous said...

...διαδεδομένη τακτική...εννοώ

Ρόζα said...

Δεν θα χρειαστεί να με μπλοκάρει, δεν θα του κάνω πλέον τη χάρη και την τιμή να σχολιάζω. Ειλημμένη απόφαση, ούτως η άλλως, που η υλοποίησή της απλά παρατάθηκε λόγω της φωτό του παιδιού στην προηγούμενη ανάρτηση.
Ωστόσο, θα περιμένω τους ηλεκτρονικούς (αν δεν ήταν το βιβλίο μου στη μέση, θα έλεγα εδώ και τώρα το όνομά μου -άγνωστο μεν, υπέροχο δε) μαζί με τους αντιτρομοκρατικούς, το κονκλάβιο μαζί και με τον Πάπα συν την πυροσβεστική και όλα τα σώματα ασφαλείας εν γένει, να προστρέξουν για να συνδράμουν τον θιγμένο στην αντιμετώπισή μου.
Και ποια νηφάλια κουβέντα; Ένα βήμα πριν από τα πυρηνικά είμαστε. Ένα βήμα!

Όσο για σας, μαντάμ ΝΥΤ-Εικοκλάστη-Rosa mount (το ίδιο πρόσωπο δεν είστε;) θα πρέπει να σας πω ότι εγώ μπορεί να είμαι διαταραγμένη, στερημένη όμως όπως εσείς, και καταλαβαίνετε τι εννοώ, δεν υπήρξα ποτέ. Τι να κάνουμε; Όπως λέει και η παροιμία: οι πουτάνες κι οι τρελές έχουν τις τύχες τις καλές!
Και άλλωστε, ως γνωστόν, όλοι οι κορυφαίοι καλλιτέχνες, ποιητές και συγγραφείς μια διαταραχή όσο να 'ναι την έχουν. Τι; Θα αποτελέσω εγώ εξαίρεση;





Ρόζα said...

Γνωστοποίηση:
Η παρούσα ανάρτηση, και όχι μόνο, έχει αρχειοθετηθεί σε ηλεκτρονική και όχι μόνο μορφή προς κατάθεση όπου δει.
Σημειώνεται ότι:
-- Η παρούσα ανάρτηση δεν αποτελεί μέρος ενός έντονου, υπερβολικού, θερμού διαλόγου μεταξύ δύο προσώπων ενώπιον τρίτων αλλά την εν ψυχρώ διαπόμπευσή μου, απευθυνόμενη σε τρίτους και παραδίδοντάς με σε αυτούς για κάθε χλεύη και άλλη κακόβουλη ενέργεια.
-- Απευθυνόμενος ο συντάκτης σε τρίτους σκοπίμως απομονώνει, διαστρεβλώνει, παραποιεί γεγονότα και αορίστως αναφέρει ότι βρίζω, προπηλακίζω και συκοφαντώ.
-- Αναφερόμενος σε εμένα και απευθυνόμενος σε τρίτους, χρησιμοποιεί στην κορυφή της ανάρτησής του συγκεκριμένη εικόνα με σκοπό να πλήξει περαιτέρω την προσωπικότητά μου.

Μετά απ' αυτά, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν γίνονται αποδεκτά από την πλευρά μου, καλώ τον ανωτέρω συντάκτη να δηλώσει, με αποδεικτικά στοιχεία, το όνομα και το βιοποριστικό του επάγγελμα και, εάν το τελευταίο δεν έχει καμία σχέση με λογοτεχνικά βιβλία και ο ίδιος δεν συμμετέχει, καθ' οιονδήποτε τρόπο, στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της χώρας, θα ομολογήσω το λάθος μου χωρίς όμως να οφείλω καμία συγγνώμη, μια και για κάποιον ψευδώνυμο ο καθένας μπορεί να υποθέσει τα πάντα ενώ, επαναλαμβάνω, σε καμία περίπτωση δεν συγχωρείται η παρούσα ανάρτησή του.

Υ/Γ Στο κινητό μου υπάρχουν καταγεγραμμένες κλήσεις, κατά το τελευταίο διάστημα, επιβεβαιούμενες εγγράφως από την τηλεφωνική εταιρεία, μεγαλόσχημου και πολύ γνωστού προσώπου (δεν λέω του συντάκτη) στο χώρο της λογοτεχνίας, στις οποίες δεν απάντησα.
Μήπως εντάσσονται και αυτές στις "άπειρες ευκαιρίες" που έκανα "κονφετί"
επειδή οποιοσδήποτε άλλος στη θέση μου θα έκανε τούμπες και θα τον έπαιρνε χίλια τηλέφωνα; Οποιοσδήποτε άλλος. Όχι εγώ.

Anonymous said...

οι ιαχές ευτελισμένες
μισόλογα και ψίθυροι
ανάμεσα σε ά-σχημες φιγούρες
χωρίς δόντια για τον άρτο
τυφλοί για τα θεάματα
δίψα για το αίμα
μόνο
όπως σε νεκροζώντανους ταιριάζει

Τόσες φορές το έχεις δει το έργο,
τώρα κατανοείς τον σαρκασμό του σκηνοθέτη

Το στοίχημα δεν ήταν για τους μονομάχους
Για τις κατάμεστες κερκίδες ήταν

Ρόζα said...


Περιμένω.

Ρόζα said...



Περιμένω.

Ρόζα said...


Ωραίο ποστ!!!
Θα το περικόψω σε σχήμα αστεράκι και θα
το βάλω στο χριστουγεννιάτικο δέντρο!
Βάλ' το κι εσύ. Έτσι, βρε, για το καλό.
Περάσαμε σε δημοφιλία και τον Καζαντζάκη...

Anonymous said...

Καλησπέρα σας,
διαβάζω από καιρό τους διαπληκτισμούς σας και μέχρι τώρα έβρισκα ότι ήταν δημιουργικοί και κάτι είχαν να δώσουν στον αναγνώστη. Αλλά παρατραπήκατε και οι δυο σας και ιδιαίτερα ο Πατριάρχης, πρώτα βάζοντας την φωτογραφία του νεκρού παιδιού (σοκαρίστηκα!!!) και δεύτερον βάζοντας αυτό το ποστ για την Ρόζα. Δεν λέω και η Ρόζα τα παραείπε!
Προσπάθησα να μπω στον blog της Ρόζας αλλά διαπίστωσα ότι είναι απαγορευτικό (για τους κοινούς θνητούς? Δεν γνωρίζω).
Κι αν η Ρόζα έχει κάτι να μας πει και γράφει βιβλία δεν καταλαβαίνω γιατί να μην τα φανερώνει, είναι σαν το καλλιτέχνη που ζωγραφίζει έργα τέχνης και τα καταχώνει στον υπόγειό του κι αν κάποτε ανακαλυφθούν μπορεί να έχουν σαπίσει. Το να φανερώνεις τη δουλειά σου δεν είναι κακό κατ'ανάγκη διότι έχεις να δώσεις κάτι σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να το αποκτήσουν μην τους το στερείς, μπορεί κάτι να αλλάξει στις σκέψεις τους στις πράξεις τους στην οπτική τους…
Γράφω συχνά στα βιβλιομπλογκς και υπογράφω ως Σουμέλα (βαφτιστκό) και ως Simone στο μπλογκ της Βιβής. Γιατί τα λέω όλα αυτά γιατί έχω ανάγκη τα μπλογκ σας με ξεκουράζουν, μου δίνουν πολύτιμες πληροφορίες, με ψυχαγωγούν. Με τη δουλειά μου ταξιδεύω ανά τον κόσμο (αυτήν την στιγμή βρίσκομαι στην Κίνα στο Jinan) δεν ασχολούμαι με business αλλά με ελέγχους σε χώρους εργασίας …δουλεύοντας σ'ένα διεθνή οργανισμό. Γυρίζοντας πτώμα από τα εργοστάσια το βραδάκι διψώ να μπω στα μπλογκ σας να διαβάσω, να επηρεαστώ, να μάθω. Διότι μου προσφέρουν ένα επίπεδο υψηλό. Κρατηθείτε λοιπόν στο ύψος σας και συνεχίστε το θεάρεστο έργο σας.
Με βαθιά εκτίμηση
Σουμέλα

Πάπισσα Ιωάννα said...

Σουμέλα,
κάθε παρατήρηση είναι αποδεκτή.
Αν θεωρείς τη φωτογραφία του Αϋλάν ανεπίτρεπτη,
μπαίνεις στο Βιβλιοκαφέ και με ευγενικό τρόπο μού επισημαίνεις το λάθος-μου,
όπως κι έκανες.
Όταν την έβαλα, επειδή ταιριάζει με το περιεχόμενο ενός βιβλίου,
δεν κατάλαβα πως θα ενοχλήσει.
Λάθος;
Εσύ το επισημαίνεις κόσμια,
η Ρόζα μπήκε κι άρχισε να προπηλακίζει,
ότι παίρνω χρήματα, ότι χρηματίζομαι για να διαφημίσω βιβλία κ.ο.κ.
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί θεωρείς την προσπάθειά-μου να αμυνθώ άστοχη.

Θα εξακολουθώ να κρατώ το επίπεδό-μου υψηλό,
όσο κι εσείς μου υποδεικνύετε πότε πέφτει.
Στις άλλες περιπτώσεις, απλώς πρέπει να προσπεράσω τις επιθέσεις.
Σ' ευχαριστώ
Π.Φ.

Ρόζα said...



Σουμέλα,

λόγω έλλειψης χρόνου, θα σας πω μόνον ότι δεν έχω ούτε είχα ποτέ κανένα απολύτως blog. Πιθανόν να με συγχέετε με άλλο πρόσωπο που επίσης σχολιάζει εδώ (Rosa Mund κλπ). Για τα υπόλοιπα θα σας απαντήσω αύριο.

Ρόζα said...



Σουμέλα,

οι διαπληκτισμοί με τον μπλόγκερ άρχισαν, νομίζω, στην ανάρτηση για το βιβλίο του Έκο "φύλλο μηδέν". Μέχρι τότε διεξάγονταν μεταξύ μας έντονες συζητήσεις, ενώ η οξύτητα κάποιων αντιπαραθέσεων οφειλόταν, κυρίως, στην συστηματική από μέρους του τακτική της διαστρέβλωσης των ερωτήσεων και τοποθετήσεών μου, προκειμένου να αποφύγει τις ξεκάθαρες απαντήσεις στα "ενοχλητικά" πλην όμως όχι αγενή σχόλιά μου, το ύφος των οποίων κινείτο πάντα στο πλαίσιο της οικειότητας που, κοινή συναινέσει, είχε αναπτυχθεί μεταξύ μας.
Υπό το σοκ μπροστά στη θέα της φωτογραφίας, και υπ' αυτές τις συνθήκες, υπέβαλα το τελευταίο επίμαχο σχόλιο.
Στη συνέχεια, ο μπλόγκερ ανάρτησε το παρόν άθλιο, από κάθε άποψη ποστ.
Από πλευράς μου:
-- Δεν είπα ούτε υπονόησα ότι είναι παράνομο, ανήθικο, αθέμιτο ή κατακριτέο το να κερδίζει κάποιος χρήματα ή να βιοπορίζεται από τη λογοτεχνία -αν είναι δυνατόν!
-- Δεν είπα ούτε υπονόησα ότι όποιος κερδίζει χρήματα ή βιοπορίζεται από τη λογοτεχνία δεν έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται και σχετικό με αυτήν μπλογκ. Σαφέστατα και δεν είναι μεμπτό να διατηρεί μπλογκ ο δημοσιογράφος, ο εκδότης, ο συγγραφέας, ο κριτικός, ο βιβλιοπώλης και διάφοροι λοιποί.
-- Θεωρώ όμως ότι υπάρχουν (πρέπει να υπάρχουν) κάποια όρια και κανόνες δεοντολογίας για αυτούς που ασχολούνται με την καθ' οιονδήποτε τρόπο προβολή εμπορικών προϊόντων. Και τέτοιο προϊόν είναι και το λογοτεχνικό βιβλίο. Πώς είναι δυνατόν να δεχτώ την πράξη ανάρτησης της φωτογραφίας και τον απαθέστατο, στη συνέχεια, ισχυρισμό του: "Όταν την έβαλα, επειδή ταιριάζει με το περιεχόμενο ενός βιβλίου, δεν κατάλαβα πως θα ενοχλήσει". Πρόκειται για μεγάλο ηθικό ζήτημα.
-- Δεν είπα ότι χρηματίζεται για να παρουσιάζει βιβλία. (Το τι πιστεύω, βέβαια, είναι άλλο θέμα). Υπονόησα ότι, αφού ασχολείται επαγγελματικά με τη λογοτεχνία και άρα κερδίζει χρήματα απ' αυτό, πρέπει να μην έχει συνείδηση για να φτάσει στο σημείο να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη φωτογραφία σε μια ανάρτηση η οποία, έτσι κι αλλιώς, προβάλλει ένα εμπορικό προϊόν που αποτελεί, μάλιστα, αντικείμενο της εργασίας του.
Σημειωτέον, ότι κι άλλες φορές τον έχω αποκαλέσει μαρκετίστα χωρίς ουδόλως να διαμαρτυρηθεί και να το αρνηθεί.

Βρισιά; Προπηλακισμός; Συκοφαντία;
Ας υποβάλει μήνυση: Δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, κτίριο 16, γραφείο 9 (όπως μπαίνουμε αριστερά στα σκαλιά και μετά δεξιά πρώτο γραφείο) τις εργάσιμες ημέρες, από τις 9 ως τη 1. Προθεσμία: 3 μήνες από το συμβάν. Παράβολο 100 ευρώ. Με δικηγόρο κοστίζει από 300 ως 500 ευρώ. Προσωπικά, διεκπεραιώνω μόνη μου αυτή τη φάση και δεν προσλαμβάνω δικηγόρο. Οι υπάλληλοι είναι ευγενέστατοι, καταρτισμένοι και εξυπηρετικοί.
Εγώ θα κάνω κάτι άλλο πιο δημιουργικό.

Αναφορικά με το βιβλίο μου, θα ήθελα να σας πω ότι, δεν είναι αφανέρωτο.
Το έγραψα, εκδόθηκε και καταχωρίστηκε στη βιβλιονέτ. Εγώ επιτέλεσα το "καθήκον" μου. Από εκεί και πέρα η ευθύνη βαραίνει σάπιους θεσμούς και πρόσωπα σαν τον εν λόγω μπλόγκερ που έχουν εγκαθιδρύσει μια κατάσταση που θέλει τους συγγραφείς δουλικά και δεν ξέρω τι άλλο. Εγώ δεν καταδέχομαι. Οι άλλοι ας κάνουν ό,τι θέλουν.
Αξιώνω δίκαιο και ανόθευτο ανταγωνισμό χωρίς καμία δική μου παρέμβαση ή έκπτωση. Ουτοπικό; Προφανώς! Δεν πειράζει.

Ευχαριστώ

Ρόζα said...


Μπλόγκερ,

αν θέλετε και αν νομίζετε,
μπορείτε να αμυνθείτε.
Κόσμια όμως.

Anonymous said...

Με κίνδυνο να θεωρηθεί σπαμ αυτό το σχόλιο, αλλά μη θέλοντας να καταχραστώ το φιλόξενο χώρο του Βιβλιοκαφέ με εκτενείς αναφορές, παραθέτω εδώ https://vivliokokkygia.wordpress.com/2015/12/08/%CF%81%CF%8C%CE%B6%CE%B1-%CF%81%CE%BF%CE%B6%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/
μια άποψη για την τελευταία παράγραφο της Ρόζας:
"Αναφορικά με το βιβλίο μου, θα ήθελα να σας πω ότι, δεν είναι αφανέρωτο.
Το έγραψα, εκδόθηκε και καταχωρίστηκε στη βιβλιονέτ. Εγώ επιτέλεσα το "καθήκον" μου. Από εκεί και πέρα η ευθύνη βαραίνει σάπιους θεσμούς και πρόσωπα σαν τον εν λόγω μπλόγκερ που έχουν εγκαθιδρύσει μια κατάσταση που θέλει τους συγγραφείς δουλικά και δεν ξέρω τι άλλο. Εγώ δεν καταδέχομαι. Οι άλλοι ας κάνουν ό,τι θέλουν.
Αξιώνω δίκαιο και ανόθευτο ανταγωνισμό χωρίς καμία δική μου παρέμβαση ή έκπτωση. Ουτοπικό; Προφανώς! Δεν πειράζει."
Πατριάρχη Φώτιε, σβήστε το ανενδοίαστα αν κρίνετε έτσι.

Anonymous said...

Ρόζα καλημέρα,
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, συμφωνώ απόλυτα με το περιεχόμενό της και σέβομαι βαθειά τις απόψεις σου σχετικά με το ότι πρέπει να υπάρχουν όρια και κανόνες δεοντολογίας γι' αυτούς που ασχολούνται με την προβολή εμπορικών προϊόντων και δει λογοτεχνικών βιβλίων!
Καταλαβαίνω την οργή σου και συχνά τη συμμερίζομαι και μάλιστα βρίσκω δημιουργικά τα σχόλιά σου γιατί με βάζουν σε σκέψεις. Διότι κάνω μια αδιάκοπη αναθεώρηση , του εαυτού μου, των ιδεών, του κόσμου, αναμετριέμαι με τον εαυτό μου, αναστοχάζομαι τις πράξεις και τα κίνητρά μου, κάνω την αυτοκριτική μου. Πίστεψέ με δεν είναι εύκολο! Γι αυτό έχω καταλήξει πως ίσως είναι καλύτερα να εκφραζόμαστε πιο ήπια αλλά πάντα λέγοντας τη γνώμη μας έστω κι αν είναι σκληρό για μας αλλά και για τους άλλους.
Με εκτίμηση Σουμέλα

Anonymous said...

Πατριάρχη Φώτιε,
Μπαίνω συχνά στο μπλογκ σου γιατί με ενδιαφέρουν τα σχόλιά σου και συχνά συμπίπτουν οι επιλογές σου με τις δικές μου. Αυτό που δεν μου αρέσει (αν μου επιτρέπεται) είναι οι φωτογραφίες που βάζεις ανάμεσα στα σχόλια, νομίζω ότι φτηναίνουν το περιεχόμενο του κειμένου, όπως έχω γράψει και στο μπλογκ της Βιβλιοκοκκυγίας, μου αρέσει η λιτότητα της παρουσίασης διότι επικεντρώνεται στο περιεχόμενο του λόγου και όχι της εικόνας.
Βέβαια όπως λέγανε και οι Λατίνοι "de gustibus et coloribus non disputandum" δεν υπάρχουν επιχειρήματα σχετικά με τις προτιμήσεις και τα χρώματα. Ίσως φταίει και η ηλικία μου γιατί εστιάζαμε περισσότερο στο περιεχόμενο και όχι στο περιτύλιγμα (όπως σήμερα).
Για την Ρόζα θα ήθελα να πω ότι ήταν τα σχόλιά της που με τράβηξαν να επισκέπτομαι τόσο συχνά το μπλογκ σου, διότι έχει να πει και να δώσει πολλά, ίσως θα έπρεπε να το σεβαστούμε αυτό και να ξεπερνάμε κάποιες κορώνες της πιο ανώδυνα.
Με εκτίμηση και στο επανιδείν

Σουμέλα (ετών 54)

Ρόζα said...


Vivliokokkygia...
δεν μιλιέται ο λυγμός.
Ευχαριστώ

Ρόζα said...


Σουμέλα,
ένα χαμόγελο ζεστό,
μέσα απ' την καρδιά μου.
Σ' ευχαριστώ.

Ρόζα said...


Φώτιε, λυπάμαι βαθύτατα.
Αν θέλεις, προσπάθησε να καταλάβεις το γιατί.
Και να το νιώσεις, αν μπορείς.
Καλή, καλύτερη συνέχεια.

Πάπισσα Ιωάννα said...

Σουμέλα,
για τις εικόνες δεν μπορώ να αντιτάξω κάτι στο γούστο-σου,
αλλά νομίζω ότι τέτοια μεγάλα κείμενα, σαν τα δικά-μου,
χρειάζονται διάκοσμο για να μην είναι μονοκόμματα κατεβατά.
Άλλωστε είμαστε της ίδιας γενιάς και δεν έχουμε την ίδια αίσθηση.

Όσο για τις "κορώνες", δες προς πίσω δύο μήνες, για να καταλάβεις ότι είναι ύ β ρ ε ι ς
και πρόσφατα ωμή συκοφαντία περί χρηματισμού.
Αν κανείς τα έλεγε κατά πρόσωπο, θα είχε εύκολη μια μήνυση και μάλιστα αποδεδειγμένη με ντοκουμέντα.
Η ανοχή προειδοποίησε πολλές φορές.
Π.Φ.