tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post3848485405458248538..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: “Τελευταία έξοδος Στυμφαλία” του Μιχάλη ΜοδινούΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-80260656022137109772016-12-22T14:17:10.190+02:002016-12-22T14:17:10.190+02:00Αγαπητέ Πατριάρχη έσβησα τα σχόλιά μου. Ζητώ συγγν...Αγαπητέ Πατριάρχη έσβησα τα σχόλιά μου. Ζητώ συγγνώμη γι 'αυτό.<br /> ΝόταNota Chryssinahttps://www.blogger.com/profile/05803914486018995683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91950386739956957642016-11-02T08:45:20.538+02:002016-11-02T08:45:20.538+02:00Νότα, φυσικά μπορείς να πιάνεσαι απ' ό,τι γράφ...Νότα, φυσικά μπορείς να πιάνεσαι απ' ό,τι γράφω και να το σχολιάζεις.<br />Απλώς το θεωρώ δευτερεύον ως σχόλιο μπροστά στην όλη σύνθεση του έργου.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-39577912863352845472016-10-31T18:16:26.956+02:002016-10-31T18:16:26.956+02:00This comment has been removed by the author.Nota Chryssinahttps://www.blogger.com/profile/05803914486018995683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-43147020061523867022016-10-31T18:12:56.529+02:002016-10-31T18:12:56.529+02:00This comment has been removed by the author.Nota Chryssinahttps://www.blogger.com/profile/05803914486018995683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-28347399819304894562016-10-31T11:57:52.369+02:002016-10-31T11:57:52.369+02:00Νότα, καλημέρα.
Καταλαβαίνω όλα όσα λες, βλέπω αυτ...Νότα, καλημέρα.<br />Καταλαβαίνω όλα όσα λες, βλέπω αυτή την ανάμειξη ειδών και λόγων, αυτή την διάθεση για να αποτυπωθεί η κρίση, λογοτεχνικά και ιδεολογικά,<br />και φυσικά δεν στάθηκα τόσο όσο υπαινίσσεσαι στην ταύτιση συγγραφέα και αφηγητή.<br />Στάθηκα όμως στο αν αυτή η μεταμοντέρνα αμαλγαματοποίηση παράγει λογοτεχνικό αποτέλεσμα, <br />αν μπορεί να μιλήσει αισθητικά,<br />αν μπορεί να ξεπεράσει το εγκεφαλικό μέρος μιας σύνθεσης<br />και να μιλήσει μέσα από τη δράση και όχι ξερά μέσα από τον λόγο.<br />Γνώμη-μου είναι ότι δεν το κατάφερε.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-29406962948414621252016-10-31T01:50:23.207+02:002016-10-31T01:50:23.207+02:00This comment has been removed by the author.Nota Chryssinahttps://www.blogger.com/profile/05803914486018995683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-42829075434525423892015-01-20T23:32:16.606+02:002015-01-20T23:32:16.606+02:00αντικαλησπέρα Ρόζα...αντικαλησπέρα Ρόζα...Νώντας Τσίγκαςhttps://www.blogger.com/profile/08782052038037145679noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-22605079541277846692015-01-20T17:31:47.674+02:002015-01-20T17:31:47.674+02:00Καλησπέρα σας, κ. Τσίγκα.Καλησπέρα σας, κ. Τσίγκα.Ρόζαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-9207700292804758922015-01-20T17:30:14.605+02:002015-01-20T17:30:14.605+02:00Εντάξει, τι να απαντήσει τώρα στο σχόλιό μου ο Μ. ...Εντάξει, τι να απαντήσει τώρα στο σχόλιό μου ο Μ. Μοδινός. <br />Τα ίδια με τον Γ. Πανούση θα λέει, υποθέτω, και στο βιβλίο του όπως κάνει και σε συνεντεύξεις του:<br /><br />"Ήθελα να σκιαγραφήσω {...} έναν καθρέφτη ολωνών μας, θεωρουμένων ως υπαιτίων για ό,τι συνέβη τα τελευταία χρόνια..."<br />"Θέλησα να δώσω μια σοκαριστική έστω απόδειξη ότι η λογοτεχνία μπορεί με τα δικά της μέσα να αποδώσει την κοχλάζουσα πραγματικότητα προσφέροντας τη λύτρωση"<br /><br />Αγνοεί(;) ότι κυρίαρχη -ναι- νοοτροπία δεν σημαίνει καθολική νοοτροπία και στάση ζωής και δεν μπορεί να χαρακτηρίζει ολόκληρη την κοινωνία.<br />Αγνοεί(;) ότι δεν υπάρχουν κέντρα εξουσίας -ανοδικά ή καθοδικά- αλλά μια διαδραστική σχέση μεταξύ απείρων σημείων πολλών επιπέδων, που δεν συμμετέχουν με τους ίδιους όρους στο παιχνίδι.<br />Αγνοεί(;) πως ό,τι καταφέρνει δεν είναι το σοκ ούτε η λύτρωση αλλά η αναπαραγωγή του, αίσχιστου είδους, λαϊκισμού του "Μαζί τα φάγαμε", που δίνει άλλοθι στους κάθε λογής υπαίτιους της κατάστασης.<br />Εκ ποίου, εκ ποίων κρίνει και από πού αρύεται το δικαίωμα της γενίκευσης;<br />Φυσικά, ο καθένας μπορεί να λέει και να γράφει ό,τι θέλει ανάλογα με την οπτική, την αντίληψη και τις επιδιώξεις του και καθένας που τον ακούει ή τον διαβάζει μπορεί να διαφωνεί ή να συμφωνεί μαζί του. Ή ακόμα και να σιωπά. Ανάλογα κι αυτός...Ρόζαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-79532288332658760502015-01-20T17:27:56.664+02:002015-01-20T17:27:56.664+02:00Μιχάλη, καλησπέρα.
Καταρχάς, ευχαριστώ που απαντάς...Μιχάλη, καλησπέρα.<br />Καταρχάς, ευχαριστώ που απαντάς<br />όχι σαν θιγμένος συγγραφέας <br />αλλά ως καλοπροαίρετος συνομιλητής.<br />Όταν αναφέρομαι σε αυτοβιογραφικά στοιχεία, <br />δεν εννοώ μόνο τα χαρακτηριστικά του κεντρικού ήρωα <br />(που εδώ σου μοιάζει -νομίζω- αρκετά)<br />αλλά στην ιδεολογία <br />που έρχεται και ξανάρχεται γύρω από την οικολογία <br />και τις εμπειρίες στενά συνυφασμένες μ' αυτήν.<br /><br />Όσο για την "υβριδική λογοτεχνία" <br />μ' έβαλες στον πειρασμό να διευκρινίσω πρώτα στον εαυτό-μου τι εννοώ<br />κι έτσι επιφυλάσσομαι για μια πιο εκτενή απάντηση επ' αυτού.<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-12793893990396625082015-01-20T09:45:26.007+02:002015-01-20T09:45:26.007+02:00Ευχαριστώ πολύ για την κριτική.
Απαντώντας απλώς σ...Ευχαριστώ πολύ για την κριτική.<br />Απαντώντας απλώς στην ερώτησή σας διευκρινίζω ότι πρόσωπα και γεγονότα στα βιβλία μου δεν έχουν καμμία σχέση με τα πραγματικά περιστατικά της ζωής μου. Αυτό αποδεικνύεται εύκολα. Άλλωστε συνηθέστατα είναι θηλυκού γένους ή αλλοεθνή τα κεντρικά μου πρόσωπα.<br />Και μια πληροφορία από την ιστορία της λογοτεχνίας. Τα υβριδικά μυθοπλαστικά παραδείγματα δεν είναι λίγα διά μέσου των αιώνων. Για να μην κάνουμε διαλέξεις, προτείνω στους αναγνώστες σας τον Μαρμάρινο Φαύνο του Χώθορν, άρτι εκδοθέντα από τον Gutemberg,<br />Πολύ ιλικά<br />Μ.ΜοδινόςMichalis Modinoshttps://www.blogger.com/profile/18142354783430828620noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-39060830508068801182015-01-20T04:25:31.584+02:002015-01-20T04:25:31.584+02:00H απάντηση στο ερώτημα της"Ροζας"
ως προ...H απάντηση στο ερώτημα της"Ροζας"<br />ως προς το περιεχόμενο του κειμένου του Γ.Π. βρίσκεται στη σελίδα που παραπέμπει η biblionet. <br />Δίπλα ακριβώς απ΄αυτό ο Θανάσης Βέγγος κραυγάζει έντρομος φορώντας κράνος:<br />"καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από βέσπα;"<br />[Άμα δεν ξέρεις καβαλάς τον ...κάλαμον της γραφίδος κι όποιον πάρει ο χάρος!!!]<br />Νώντας Τσίγκαςhttps://www.blogger.com/profile/08782052038037145679noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-34024945726593091422015-01-19T23:14:17.361+02:002015-01-19T23:14:17.361+02:00Ρόζα,
το είδα μόλις τώρα.
Δεν το σχολιάζω καν, αφ...Ρόζα, <br />το είδα μόλις τώρα.<br />Δεν το σχολιάζω καν, αφού ο Πανούσης δεν φέρεται σαν αναγνώστης, δεν παρουσιάζει, δεν εκτιμά, δεν σχολιάζει.<br />Από εμένα, τίποτα άλλο.<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-3370984872858544672015-01-19T17:24:18.667+02:002015-01-19T17:24:18.667+02:00Στις " "κριτικές - παρουσιάσεις" &q...Στις " "κριτικές - παρουσιάσεις" " (διπλά εισαγωγικά) της βιβλιονέτ έχει καταχωριστεί για το συγκεκριμένο βιβλίο ένα αχαρακτήριστο γενικευτικό άρθρο του Γιάννη Πανούση. Ο Μοδινός τι λέει επ' αυτού; Δεν μιλάμε για λογοτεχνία πια αλλά για πολιτικές θέσεις.Ρόζαnoreply@blogger.com