tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post1321433681900741578..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: Η ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΤΙΚΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ της Άλκης ΖέηΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-19796702118836065742020-02-06T17:04:20.298+02:002020-02-06T17:04:20.298+02:00Υπερεκτιμημένο μυθιστόρημα. Απλοϊκή γραφή. Προτιμό...Υπερεκτιμημένο μυθιστόρημα. Απλοϊκή γραφή. Προτιμότερο θα ήταν η Ζέη να είχε παραμείνει συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίαςοτεχνιαςΓγρnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-58362314216620902532011-07-04T23:39:04.902+03:002011-07-04T23:39:04.902+03:00Α έτσι οκ. Κι εγώ δεν "έπιασα" την ειρων...Α έτσι οκ. Κι εγώ δεν "έπιασα" την ειρωνεία...Παρόλ αυτά έχει ενδιαφέρον η φεμινιστική οπτική στην εξέταση του έργου υπό πολλές έννοιες και ιδίως μέσα στο πλαίσιο της αριστεράς.broussnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-70760715276996243022011-07-02T21:16:55.737+03:002011-07-02T21:16:55.737+03:00@μπρους, το εννοούσα ειρωνικά. ΔΕΝ εννοούσα τον φε...@μπρους, το εννοούσα ειρωνικά. ΔΕΝ εννοούσα τον φεμινισμό, αλλά τον δήθεν "νεοφεμινισμό" (έτσι τον λένε;), δηλ. σύγχρονες ανευθυνες ελαφράδες του στυλ "τα θελω όλα δικά μου" Συγνώμη, μιλάω ελλειπτικά, νομίζοντας οτι τα ευκόλως εννοούμενα παραλέιπονται 'η ότι μιλάω μονο στον πατριάρχη, που πάνω κατω με "ξέρει"(ασφαλώς ο φεμινισμός δεν επέβαλλε κάτι!)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-54054898590994411042011-07-02T19:20:45.773+03:002011-07-02T19:20:45.773+03:00αν πρέπει ή όχι να "διαλέξει" τον όμορφο...αν πρέπει ή όχι να "διαλέξει" τον όμορφο μη κομμουνιστή ξένο από τον ιδεολόγο Αχιλλέα. ο φεμινισμός (διάβαζε: αστικός ατομικισμός) "επιβάλλει" το πρωτο."Αυτό Πελλεγκρίνα πώς το συμπεραίνεις; Ο φεμινοσμός -όσο υπήρχε-δεν επέβαλε κάτι. <br />όταν εκδόθηκε το είχα διαβάσει. Ήμουν τότε νέα και αφελής και με ενόχλησαν υφολογικά στοιχεία. Εκτοτε δεν το ξαναδιάβασα και δεν μπορώ να πω σήμερα τι εντύπωση θα μου άφηνε. Πάντως από την άποψη της γυναικείας γραφής είναι ένα βασικό σημείο. Έχουν γίνει αρκετές εργασίες στο βιβλίο αυτό.broussnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-21419895003587407072011-07-02T14:22:51.897+03:002011-07-02T14:22:51.897+03:00Αν ειναι για τον ελληνικό κινηματογράφο, θα ελεγα ...Αν ειναι για τον ελληνικό κινηματογράφο, θα ελεγα "ευτυχώς τη γλίτωσε"! ή κακομοιριά θα έβγαζε, ή κατι ανυπόφορα "κουλτουριάρικο" ή κατι με χυδαίο (δήθεν τους πάθους) σεξ. Ή και τα τρια. Γκαραντί!<br /><br />(οποιοασδήποτε άλλος κινηματογραφος καλυτερο θα το έκανε, αλλά εχουν δικά τους σενάρια και ιστορίες, εξ ισου ενδιαφερουσεςPellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-85857148245780900702011-07-02T13:38:17.495+03:002011-07-02T13:38:17.495+03:00Δημήτρη,
"Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα"...Δημήτρη,<br />"Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα" έχει κυκλοφορήσει στις παρακάτω ξένες εκδόσεις: <br /><br />•La fiancée d' Achille, Paris: La Découverte, 1989 (γαλλικά) <br />•Achilleas' forlovede, Copenhagen: Forlaget Tiden, 1990 (δανέζικα) <br />•Die Verlobrte des Achilles, Koln: Romiosini, 1991 (γερμανικά) <br />•Achilles' fiancée, Athens: Kedros, 1992 (αγγλικά) <br />•Aşil'in Nişanlisi, Istanbul: Iletisim, 1997 (τουρκικά) <br />•La fidanzata di Achille, Milano: Crocetti, 1998 (ιταλικά) <br />•Yaşamak. Ahilya’nin Nişanlisi, Istanbul: Arion Yayinevi, 2006 (τουρκικά) <br />όπως πληροφορούμαι από την ιστοδελίδα της ίδιας της συγγραφέως: <br />http://www.alkizei.com/el/erga/i-arraboniastikia-tou-axillea.html<br /><br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-51973890291773178092011-07-02T13:07:18.139+03:002011-07-02T13:07:18.139+03:00Pellegrina,
άλο γυναικείο μυθιστόρημα κι άλλο φεμι...Pellegrina,<br />άλο γυναικείο μυθιστόρημα κι άλλο φεμινιστική ανάγνωση.<br />Κι αυτό το τελευταίο φωτίζει αλλιώς το έργο.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-19369677280811475162011-07-02T12:22:56.202+03:002011-07-02T12:22:56.202+03:00Χαίρομαι πολύ για τη σημερινή ανάρτηση, γιατί στην...Χαίρομαι πολύ για τη σημερινή ανάρτηση, γιατί στην πρόσφατη ψηφοφορία για τα καλύτερα ελληνικά μυθιστορήματα ήμουν ο μόνος που το είχε ψηφίσει και είχα αισθανθεί περίεργα θεωρώντας ότι οι περισσότεροι αρνούνται να ψηφίσουν ευπώλητο βιβλίο μόνο και μόνο γιατί είναι ευπώλητο. Συμφωνώ με τις τοποθετήσεις και σημειώνω ότι μόνιμη απορία μου από τότε που το διάβασα (πάνε δεκαπέντε χρόνια) είναι γιατί αυτό το βιβλίο δε βρήκε ποτέ το δρόμο για τον κινηματογράφο. Δεν ξέρω επίσης εάν έχει μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες. <br />Χαιρετώ και ασπάζομαι.Δημήτρης Αλεξίουnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-63041365857202671222011-07-01T23:43:06.981+03:002011-07-01T23:43:06.981+03:00σιγα που δεν θα μπορούσες να τη σκεφτεις!!!!! είπα...σιγα που δεν θα μπορούσες να τη σκεφτεις!!!!! είπαμε να λεμε καμιά ελαφράδα αλλα οχι κι ετσι! αφου φωνάζει το βιβλίο! ειναι γ υ ν α ι κ ε ί ο (Όχι "γυναικείο")Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-5380562566500210952011-07-01T23:12:24.223+03:002011-07-01T23:12:24.223+03:00Φεμινιστική ερμηνεία του μυθιστορήματος. Παρόλο πο...Φεμινιστική ερμηνεία του μυθιστορήματος. Παρόλο που δεν θα μπορούσα εύκολα να τη σκεφτώ, τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα. Η αριστερή που ταλαντεύεται και τελικά τείνει προς ό,τι αποτελεί αντίποδα του Αχιλλέα (και δη του κομματικού παρελθόντος-της);<br />Η γυναίκα που γράφει ιστορία με τις επιλογές-της μέσα σε ένα ανδροκρατούμενο πολιτικό πλαίσιο;<br />Με βάζεις σε σκέψεις...<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-3277247752871387662011-07-01T21:03:47.392+03:002011-07-01T21:03:47.392+03:00τι πώς το σκέφτηκα, μόνο του πάει (επιπλέον το εχω...τι πώς το σκέφτηκα, μόνο του πάει (επιπλέον το εχω σκεφτει χρονια πριν, ειχα γραψει ενα μυθιστορημα με αυτο το θεμα-τη "Μάσκα"-το οποιο πια δεν υπαρχει, γιατι δεν μου αρέσει).<br />Η Ιφιγένεια ακολουθεί τον Αχιλλέα στον αγώνα για την "πατρίδα" (με την τότε έννοια), περήφανα (την εχουν ε τ ο ι μ α σ ε ι βέβαια για τη θυσία) και μιλάει με περιφρόνηση για την .Ελένη (την ευριπιδική εννοώ) που καταστρέφει την πατρίδα για το ατομό της. Εδω η ηρωιδα της Ζεη προχωράει στην ατομική αυτοσυνειδηση γίνεται "Ελένη", δηλ. βρίσκει την ατομικότητά τηε και αντιμετωπίζει το ιλημμα αναμεσα στονε ρωτα για τον ωράιο ξενο και τον Αχιλλέα. Δεν θυμάμια τι λύση δίνει, παντως ειναι πολύ διαλεκτική και σύγχρονη (με την εννοια οτι εχει συλλάβει λογοτεχνικά αυτο το δυσυπόστατο του ατομικου και κοινωνικού ρόλου της συγχρονης γυναίκας. Ειναι φεμινιστικό βιβλίο με ουσιαστικό τροπο, όχι χαζοκοριτσίστικο. θα συγκρινα τον προβληματισμό και τη θεματολογία με Ντόρις Λέσινγκ (που εχει αναλογες καταστασεις αριστερων γυναικων)<br /><br />κι αυτο που ειπα για το μοντερνισμό, ισως ήταν απλώς ο τρόπος να γραφουν τοτε, μπορέι και να τους διασκέδαζε. πχ εγω (σορι, απλως για να μην μιλαω για άλλους) εχω στοιχεια στο γραψιμο μου που κάποιος ειδικός θα τα χαρακτηριζε "μεταμοντέρνα', αλλα΄δεν το καταλαβαίνω οταν γραφω, νομιζω οτι κανω μια ρεαλιστικη αφήγηση με κάποια παιχνίδια. ισως ο μοντερνισμός να ηταν το "παιχνίδι" της εποχης (80)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-84937640298527790062011-07-01T19:17:40.002+03:002011-07-01T19:17:40.002+03:00Ενδιαφέρουσα παρατήρηση για την Ιφιγένεια. Πώς το ...Ενδιαφέρουσα παρατήρηση για την Ιφιγένεια. Πώς το σκέφτηκες; Για ολοκλήρωσε τη σκέψη-σου και εξήγησέ-μου λίγο περισσότερο την αντιστοιχία της αρχαίας ηρωίδας με την Ελένη της "Αρραβωνιαστικιάς".<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-54789018800487462062011-07-01T17:25:18.583+03:002011-07-01T17:25:18.583+03:00μην ξεχνάμε επισης οτι "αρραβωνιαστικια του Α...μην ξεχνάμε επισης οτι "αρραβωνιαστικια του Αχιλλέα" ειναι, αρχετυπικά, η Ιφιγένεια...<br /><br />(η οποία δεν ειναι ακριβώς, και μονοδιάστατα, "θύμα". Και δεν ξερω πόσοι φιλόλογοι εχουν προσεξει και τονισει οτι η "μεταστροφή" της γινεται ακριβώς μ όλις αντικρύζει προσωπο με προσωπο των Αχιλλέα, δηλ. την ερωτική προσωποποίηση του "ανωτερου ιδανικού")<br /><br />Αλλ΄η Ζεη ειναι ενα (συνειδησιακό) βήμα παρακατω. Το βιβλίο της αξιζει να ξαναδιαβαστει υπο το φως της ατομιστικής μας εποχής, όπου η συγχρονη γυναικα (και συνηθως η ευπώλητη συγγραφέας) ουδόλως αναρωτιέται (τουλάχιστον λογοτεχνικά) αν πρέπει ή όχι να "διαλέξει" τον όμορφο μη κομμουνιστή ξένο από τον ιδεολόγο Αχιλλέα. ο φεμινισμός (διάβαζε: αστικός ατομικισμός) "επιβάλλει" το πρωτο. Ειναι όμως αυτό ελευθερία, ή απλώς υποταγή στο (εξιδανικευμένο) σεξουαλικό ένστικτο; Τι είναι τελικά η ελευθερία; (αναπάντητο)<br />το "μειονεκτημα" για τα σημερινά δεδομένα ειναι το ιδιο με ολα τα συγχρονα του βιβλία: αυτη η πειτηδευμένη γραφή, μπρος πίσω, το σήμερα-το τότε, λες και αν έκαναν μια απλη αφηγηση θα ήταν ντεμοντέ. Πάντως η Ζέη ειναι απείρως καλύτερη, γλαφυρή και στρωτή, ως αφηγήτρια (και παρά τα "βαριά" σημεία) από άλλους αριστερούς μοντερνιστές, που αγκομαχάς και τα παρατάς..Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.com