tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post1112926460215863348..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: “ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328” του Ηλία ΒενέζηΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-40810195908428536372012-03-03T08:07:48.605+02:002012-03-03T08:07:48.605+02:00Pellegrina,
έχεις δίκιο για το πολιτισμικό επίπεδο...Pellegrina,<br />έχεις δίκιο για το πολιτισμικό επίπεδο της εποχής: μιντιοκρατία, ευδαιμονισμός και εύκολη εύπεπτη τέχνη.<br />Αλλά δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος. Έστω και μια μικρή ελίτ, η λογοτεχνία προσφέρει και εξακολουθεί να παράγει αντισυμβατική σκέψη και πρωτόγνωρες εμπειρίες, αισθητικά δοσμένες.<br />Καλημέρα<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-11627979596270543422012-03-02T14:41:29.780+02:002012-03-02T14:41:29.780+02:00Φοβάμαι οτι το κατιτίς οσο περνάει ο καιρός θα λεί...Φοβάμαι οτι το κατιτίς οσο περνάει ο καιρός θα λείπει: κανείς δεν θα το καταλαβαίνει, εκτός αν ειναι απομίμηση παλιού κατιτίς (ειδικά από την ποίηση, που προσφέρεται για απομίμηση)Δεν ειμαι βεβαια σιγουρη οτι και παλιοτερα γινόταν αντιληπτο από πολλούς το κατιτίς. Σημερα ομως η λογοτεχνια αποζητά τους "πολλούς":αποζητά τη δημοτικότητα,να "πουλάει", και αρα το ακατόρθωτο: ο "απλός κόσμος" να αναγνωριζει το κατιτις. Ζητάμε από άντρες (σπανίως), γυναίκες (κυρίως) και νέους(ελπίζουμε!) να αναγνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να απολαύσουν το κατιτίς της καλλιτεχνικής και γενικότερα δημιουργικής επινόησης, οταν ολοι ζουν, με ή χωρίς τη θέλησή τους, μεσα στην ασημαντότητα, τη φλυαρία, το ψεμα και τα κλισέ των προιόντων κατανάλωσης και της καταναγκαστικής μαζικής παιδείας για "επαγγελματική αποκατάσταση" Ειναι παράλογο: η κοινωνία που λατρευει τα "αστεια" των τηλεοπτικών αστέρων, τους "ερωτες" των σιριαλ και την "κοινωνικη κριτική" των πρωινάδικων, που εχει παραδώσει ασμένως ο,τι ομορφο στην ταχα ¨ελιτ", που την περιφρονεί και την ..καιει. Ας μεινει ο Βενεζης που φτιαχνει ..εθνική συνειδηση (για κατανάλωση από τα κόμματα): ειναι κι αυτη μια χησιμότητα. (μα τι συζητατε, δεν βαριέστε;)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-42469757399406991842012-03-02T13:33:09.831+02:002012-03-02T13:33:09.831+02:00Πατριάρχη Φώτιε
Τι; Είπα εγώ το αντίθετο; Ασφαλώς...Πατριάρχη Φώτιε<br /><br />Τι; Είπα εγώ το αντίθετο; Ασφαλώς και συμφωνώ με αυτά που λέτε. Για τον Βενέζη μίλησα, αλλά, το γενικεύω τώρα, κάτι βιογραφικά, περιγραφικά, καταγραφικά, "κλασσικά" και σύγχρονα -ακόμη κι αν είναι τραγικά από μόνα τους- ε, θέλουν και το κατιτίς τους (ακριβώς αυτό το άλλο μάτι) για να μετουσιωθούν σε Τέχνη. Αλλιώς... αρνάκι άσπρο και παχύ της μάνας του καμάρι.<br /><br />Φιλιά και από μένα. Πολλά!<br /><br />Ελεάννα<br /><br />Άσχετο, εμένα το matrix μου άρεσε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-32806665866174586112012-03-02T13:26:05.761+02:002012-03-02T13:26:05.761+02:00Anagnostria,
καλώς σε βρίσκω.
Μα φυσικά, το "...Anagnostria,<br />καλώς σε βρίσκω.<br />Μα φυσικά, το "Ουδέν νεότερον" είναι του Ρεμάρκ και συγγνώμη για το λάθος απροσεξίας. Ευχαριστώ για την υπόδειξη<br />Καλημέρα<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-27969418285069900692012-03-02T12:53:13.766+02:002012-03-02T12:53:13.766+02:00Σεβαστέ Πατριάρχη σε χαιρετώ. Πάνε πάρα πολλά χρόν...Σεβαστέ Πατριάρχη σε χαιρετώ. Πάνε πάρα πολλά χρόνια από τότε που διάβασα το "Νούμερο" και δεν ξέρω πώς θα μου φαινόταν σήμερα. Μια μικρή διόρθωση. Το "Ουδέν νώτερον από το δυτικό μέτωπο" είναι του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ και όχι του Ρίλκε.anagnostriahttps://www.blogger.com/profile/01544585524637638740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-36892255624366707282012-03-02T11:18:37.663+02:002012-03-02T11:18:37.663+02:00Ελεάννα, καλημέρα.
Δηλαδή τέχνη είναι το θέμα και ...Ελεάννα, καλημέρα.<br />Δηλαδή τέχνη είναι το θέμα και όχι ο τρόπος; Ο πόλεμος, η αιχμαλωσία, ο θάνατος, η φρίκη, το πολιτικό γίγνεσθαι κ.ο.κ. δεν μπορεί να είναι αντικείμενο της τέχνης, επειδή ανήκουν στο ιστορικό σκηνικό;<br />Ό,τι αναλαμβάνει η ιστορία, εξορίζεται από την πόλη των λογοτεχνών; <br />Μα ακριβώς το αντίθετο ακούμε πλέον τα τελευταία χρόνια, ότι δηλαδή η λογοτεχνία ξαναδιαβάζει την ιστορία με άλλο μάτι από την Ιστορία. Δεν μιλάω για τον Βενέζη που είναι παραδοσιακός. Μιλάω (με βάση το σχόλιό-σου) για τα χωράφια της ιστορίας και της τέχνης που ευτυχώς κατ' εμέ δεν είναι τόσο στεγανοποιημένα. Μετράει το πώς (συγκίνηση, προβληματισμός, ανάποδη ανάγνωση, προσωπική ματιά...) και όχι το τι.<br />Φιλιά<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-36441966273951898712012-03-02T10:43:44.243+02:002012-03-02T10:43:44.243+02:00Κατ' εμέ, η Τέχνη, ας ιχνογραφεί τα αιώνια, ας...Κατ' εμέ, η Τέχνη, ας ιχνογραφεί τα αιώνια, ας δείχνει τα αόρατα τρέχοντα, ας συλλαμβάνει τα ενδεχόμενα μέλλοντα<br />αποτυπώνοντας την κίνηση του νου στον καμβά της φαντασίας.<br />Η παράθεση καταγεγραμμένων προσωπικών μαρτυριών, στα πλαίσια ενός πολέμου, είναι δουλειά της Ιστορίας, που μπορεί και να συγκινεί, Τέχνη όμως δεν είναι.<br />Όσο για τους Κανόνες... καλά μωρέ, εντάξει.<br /><br />Καλημέρα σας<br /><br />ΕλεάνναAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-484489655809833822012-03-02T10:25:34.920+02:002012-03-02T10:25:34.920+02:00Γιώργο,
καλημέρα.
Η αιχμαλωσία ως σημείο μηδέν;
Μο...Γιώργο,<br />καλημέρα.<br />Η αιχμαλωσία ως σημείο μηδέν;<br />Μου φαίνεται ότι η εστίαση είναι αυτή καθεαυτή η αιχμαλωσία παρά το μετά...<br />Εκτός αν εννοείς ότι το μετά είναι η προσφυγιά, που τη σκεφτόμαστε συνεχώς λόγω ιστορικότητας.<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-8273962418936535202012-03-01T14:40:05.844+02:002012-03-01T14:40:05.844+02:00"Αν αποτυπώνει την αιχμαλωσία",
και αν τ..."Αν αποτυπώνει την αιχμαλωσία",<br />και αν τη συνδέει με τη καθημερινή ζωή του πριν και μετά την αιχμαλωσία.Anonymousnoreply@blogger.com