tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post7995407133790116175..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: Οι μεγαλύτεροι Νεοέλληνες συγγραφείςΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger48125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91020387065286940162009-02-28T07:17:00.000+02:002009-02-28T07:17:00.000+02:00Φίλη Πατριάρχη μετά από ολονύκτια βάσανοΑγαπητές κ...Φίλη Πατριάρχη <BR/>μετά από ολονύκτια βάσανο<BR/>Αγαπητές και αγαπητοί<BR/>φίλες και φίλοι του Πατριάρχη<BR/>σας προσκαλώ στο ποιητικό ξόρκι για προστασία από τη μαύρη γούνα της αντιποίησης<BR/><BR/>"Ding an sich: το ποίημα που διάβασε τον εαυτό του στο δωμάτιο του Ιμμάνουελ Καντ"<BR/>Είσοδος από το metissage [http://vintzidis.blogspot.com] δεξιά στήλη στο [substratum]κλικάρετε επάνω<BR/>Βαγγέλης Ιντζίδηςβαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-81766825513760819522009-02-28T00:23:00.000+02:002009-02-28T00:23:00.000+02:00Τι να στοιχηματίσω, τα "πουλέν" μου είναι πολύ ψηλ...Τι να στοιχηματίσω, τα "πουλέν" μου είναι πολύ ψηλά. Εκκλησίες να κλέβω;<BR/><BR/>Υ.Γ. Ελπίζω τα φτηνά (τι φτηνά, τζάμπα!) αστειάκια μου να εκλαμβάνονται ως χιούμορ και να μη δεχτώ καμιά επίθεση για τη βαρβαρότητα και χυδαιότητά μου!ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣhttps://www.blogger.com/profile/07452215758898116170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-30692518662162659442009-02-27T23:13:00.000+02:002009-02-27T23:13:00.000+02:00Παναγιώτη, τα αποτελέσματα είναι ανοιχτά σε όλους....Παναγιώτη, τα αποτελέσματα είναι ανοιχτά σε όλους. Αύριο μεθαύριο (Σάββατο ή Κυριακή) θα ανακοινώσω τα συνολικά αποτελέσματα.<BR/>Μπορείτε να στοιχηματίσετε από τώρα...<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-22276768119303682232009-02-27T15:34:00.000+02:002009-02-27T15:34:00.000+02:00agapiti pelegrina, i "Remington" tou Gianni Panou ...agapiti pelegrina, i "Remington" tou Gianni Panou ine an oxi to kalitero olon ton epoxon alla toulaxiston to kalitero elliniko mithistorima ton telefteon 20 eton. kata tin tapeini mou panta gnomi. Axizei an to diabaseis pragmatika.<BR/>filika<BR/>hamletAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-69210911730518025622009-02-27T15:02:00.000+02:002009-02-27T15:02:00.000+02:00Κανένα exit poll "παίζει";Κανένα exit poll "παίζει";ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣhttps://www.blogger.com/profile/07452215758898116170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91202612697457943412009-02-26T15:23:00.000+02:002009-02-26T15:23:00.000+02:00ναι πατριάρχα μου δεν λοξοκοιτάζω - κοιτάζω κανονι...ναι πατριάρχα μου δεν λοξοκοιτάζω - κοιτάζω κανονικότατα γιατί με ενδιαφέρει να κατανοήσω το σκεπτικό με το οποίο συγκροτούνται οι λογοτεχνικές "κανονικότητες" και η αδιαφοροποίητη ανάγνωση έργων (όταν επιλέγω Ελύτη εννοώ όλο τον Ελύτη; για παράδειγμα) όταν επιλέγω Καζαντζάκη εννοώ το σύνολο του έργου του γιατί μπορεί να εννοώ μόνον τα ταξιδιωτικά του και άλλα πάρα πολλά...<BR/>Από την άλλη έχει ενδιαφέρον η διάκριση αντρικείας και γυναικείας γραφής αλλά δεν θέλω να επεκταθώ επί αυτού...<BR/>σε κάθε περίπτωση έχει ενδιαφέρον πώς κατασκευάζεται η ιερότητα στο χρόνο...<BR/>εσύ ο Πατριάρχης θα γνωρίζεις καλύτερα αφού έχεις ασχοληθεί μέχρι και την ιερότητα των αγελάδων<BR/>:)<BR/>έχει ενδιαφέρον πολύ<BR/>τις ευλογίες σου <BR/>Πατριάρχη<BR/>βαγγέλης ι.βαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-11405117390536370942009-02-26T00:49:00.000+02:002009-02-26T00:49:00.000+02:00Σ' ευχαριστώ, Ιουλιανέ,σ' ευχαριστώ, Αναγνώστρια.Φ...Σ' ευχαριστώ, Ιουλιανέ,<BR/>σ' ευχαριστώ, Αναγνώστρια.<BR/>Φυσικά δε ζητά κανείς τίποτα από κανένα, παρά μόνο καλή θέληση.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-19714305264744289082009-02-25T17:53:00.000+02:002009-02-25T17:53:00.000+02:00Σας παρακολουθώ πάντα. Συγχωρέστε με που δεν μπορώ...Σας παρακολουθώ πάντα. Συγχωρέστε με που δεν μπορώ να συμμετάσχω. Μου είναι όλοι τόσο μα τόσο αγαπημένοι...anagnostriahttps://www.blogger.com/profile/01544585524637638740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-20913733034252314032009-02-25T17:47:00.000+02:002009-02-25T17:47:00.000+02:00Ο ως άνω ανώνυμος.Ο ως άνω ανώνυμος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91793227019041880442009-02-25T15:17:00.000+02:002009-02-25T15:17:00.000+02:00Πω, πω αισθάνομαι τύψεις που ανέφερα τόσους λίγους...Πω, πω αισθάνομαι τύψεις που ανέφερα τόσους λίγους. <BR/>Αισθάνομαι ήδη τις σκιές όσων λησμόνησα, να με πολιορκούν.<BR/>Το άκουσες αυτό; Κάποιος βρίσκεται στο διπλανό δωμάτιο...<BR/>;)<BR/>Δίκιο έχουν, αλλά για άλλη μια φορά ήμουν αυθόρμητος...Βαγγέλης Μπέκαςhttps://www.blogger.com/profile/09865410929137745319noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-87706829736015049932009-02-25T13:47:00.000+02:002009-02-25T13:47:00.000+02:00Anonyme,θα παρακαλούσα να δηλώσεις ένα κάποιο ψευδ...Anonyme,<BR/>θα παρακαλούσα να δηλώσεις ένα κάποιο ψευδώνυμο<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-49366668448249593682009-02-25T13:42:00.000+02:002009-02-25T13:42:00.000+02:001. Σολωμός2. Παπαδιαμάντης3. Κορνάρος4. Παλαμάς5. ...1. Σολωμός<BR/>2. Παπαδιαμάντης<BR/>3. Κορνάρος<BR/>4. Παλαμάς<BR/>5. Σικελιανός<BR/>6. Ελύτης<BR/>7. Σεφέρης<BR/>8. Καζαντζάκης<BR/>9. Κάλβος<BR/>10. Βιζυηνός<BR/>11. Καρυωτάκης<BR/>12. Καρκαβίτσας<BR/>13. Χορτάτσης<BR/>14. Κοραής<BR/>15. Πολίτης Κοσμάς<BR/>16. Εγγονόπουλος<BR/>17. Ρίτσος<BR/>18. Αναγνωστάκης<BR/>19. Σινόπουλος<BR/>20. ΣαχτούρηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-67098169322688173162009-02-25T11:47:00.000+02:002009-02-25T11:47:00.000+02:00Καταθέτω κι εγώ τις δικές μου επιλογές:1. Κ. Καβάφ...Καταθέτω κι εγώ τις δικές μου επιλογές:<BR/>1. Κ. Καβάφης<BR/>2. Οδ. Ελύτης<BR/>3. Ν. Καζαντζάκης<BR/>4. Μ. Καραγάτσης<BR/>5. Β. Κορνάρος<BR/>6. Γ. Ρίτσος<BR/>7. Αλ. Παπαδιαμάντης<BR/>8. Κ. Δημουλά<BR/>9. Κ. Μόντης<BR/>10. Εμμ. Ροΐδης<BR/>11. Κ. Καρυωτάκης<BR/>12. Ν. Βρεττάκος<BR/>13. Αλ. Κοτζιάς<BR/>14. Ρ. Γαλανάκη<BR/>15. Ν. Πεντζίκης<BR/>16. Θ. Βαλτινός<BR/><BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-28083453932768529432009-02-25T00:06:00.000+02:002009-02-25T00:06:00.000+02:00Βαγγέλη, ξαναδιαβάζοντας τους χρησμούς (τόσο τους ...Βαγγέλη, ξαναδιαβάζοντας τους χρησμούς (τόσο τους πρώτους όσο και τους τελευταίους) του σεβαστού σου μαντείου, δεν μπόρεσα να δω το αυτονόητο που δηλώνεις, δηλαδή την αποχή σου από την ψηφοφορία. Η συγχώρεση -βασική αρχή των Χριστιανών- φυσικά δεν θα στερηθεί από σένα ...παρά το βαρύτατο αμάρτημά σου.<BR/>Τουλάχιστον βλέπω να σε οιστρηλατεί η περιέργεια και να (λοξο)κοιτάς τα σχόλια που αφήνουν οι άλλοι κι έτσι έμμεσα να συμμετέχεις στα όποια συμπεράσματα.<BR/>Σ' ευχαριστώ<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-15025594654989770162009-02-24T23:15:00.000+02:002009-02-24T23:15:00.000+02:00Πατριάρχη ο αρχικός μου και τούτος εδώ ο σχολιασμό...Πατριάρχη ο αρχικός μου και τούτος εδώ ο σχολιασμός (ο τελευταίος) δεν σου λέει κάτι;<BR/>Είναι εμφανές ότι λέει πως δεν πρόκειται να ψηφίσω ή να πω τις προτιμήσεις μου...<BR/>φαντάζομαι πως κοτζαμ Πατριάρχης και θα το συγχωρέσεις και ...θα μεταμεληθείς περί αυτού που...έκανες εδώ!!!<BR/>βαγγέλης ι.βαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-4960365500352801452009-02-24T22:18:00.000+02:002009-02-24T22:18:00.000+02:00Έχετε δίκιο να προβληματίζεστε για το τι μετράει π...Έχετε δίκιο να προβληματίζεστε για το τι μετράει περισσότερο: το ιστορικό εκτόπισμα κάθε συγγραφέα ή το στίγμα του στην προσωπικότητά μας. Μου έρχεται στον νου ο διαγωνισμός που κάνει κάθε χρόνο Το Έθνος για τα πρόσωπα της χρονιάς: χωρίζει τα βραβευόμενα πρόσωπα σε ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ας πούμε σημαντικά) και ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ (ας πούμε αρεστά στο κοινό). Δεν ήθελα να σας βάλω όρια και κριτήρια και γι' αυτό άφησα στην ευχέρεια του καθενός το δίλημμα. Άσε που σε μια 20αδα μπορούν να συνδυαστούν και τα δύο.<BR/><BR/>Βαγγέλη, πάντως ακόμα δεν έχεις στείλει τις προτιμήσεις σου. Φυσικά θα καταθέσω κι εγώ τις δικές μου...<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-74262839307004348002009-02-24T21:09:00.000+02:002009-02-24T21:09:00.000+02:00περιμένω με αγωνία να δωπώς κατασκευάζεται τελικά ...περιμένω με αγωνία να δω<BR/>πώς κατασκευάζεται τελικά ο κανόνας περί σπουδαιότερου, αρεστότερου ή και μεγαλύτερου λογοτέχνη/ιδας<BR/>είναι κι αυτή μια χρήσιμη διεργασία για τον τρόπο που ο μύθος λειτουργεί ως ταυτότητα - ως αναζήτηση συμπαγών σταθερών μορφών - και όχι ως αφορμή να ξαναδούμε τον εαυτό μας και ως κάτι άλλο και επομένως από άλλη θέση να ξαναμιλήσουμε τι εννοούμε μου αρέσει αυτός ο συγγραφέας...τι σημαίνει ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΗΛΩΝΩ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ (όχι τι σημαίνει μου αρέσει για τον ιδιωτικό μου χώρο) αλλά και τι σημαίνει σπουδαία λογοτεχνία (σπουδαία στο δημόσιο λόγο - όπως είναι τελικά και η μπλογκόσφαιρα)<BR/>Τι σημαίνει η συμμετοχή μας με τις απαντήσεις σε ανάλογα ερωτήματα για την ταυτότητά μας ως αναγνώστες της νεοελληνικής λογοτεχνίας;<BR/>Αυτό σκέπτομαι αλλιώς τι νόημα έχει αυτό εκτός ένα παιχνίδι για να περάσει ευχάριστα η ώρα πίνοντας ζεστό καφέ ενώ έξω κάνει κρύο<BR/>Δε λέω καλά είναι κι έτσι<BR/>αφού σε εποχές λιτότητας κάθε παιχνίδι είναι σημαντικό;<BR/>Αλλά το παιχνίδι λέει μια άλλη ιστορία...<BR/>Βαγγέλης Ιντζίδης<BR/>΄Εχει πάντως εξαιρετικό ενδιαφέρον να μελετηθεί η χρήση των προσδιορισμών σε τέτοια ερωτήματα και στις ανάλογες απαντήσεις<BR/>β.ι.βαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-50671057645727045532009-02-24T20:12:00.000+02:002009-02-24T20:12:00.000+02:00«Κατά τα άλλα, πολύ Γιουροβίζιον πέφτει παιδιά! Τι...«Κατά τα άλλα, πολύ Γιουροβίζιον πέφτει παιδιά! Τι να πω τώρα, εγώ νόμιζα πως θα λέγατε ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι, όχι ποιοι σας αρέσουν! Γενικά δεν μπορώ αυτή τη μανία με βαθμολογίες, ψηφοφορίες, ιεραρχήσεις. Όλα είναι όμορφα, τη μια στιγμή το ένα, την άλλη το άλλο.»<BR/><BR/>Δίκιο έχεις.<BR/>Γι αυτό αρχικά δήλωσα δυό λίστες.<BR/>Αλλά τελικά , τι μετράει περισσότερο; Η καταξίωση ενός λογοτέχνη παγκοσμίως; Το ίχνος που αφήνει στην ιστορία της λογοτεχνίας;<BR/>Ή το πόσο άγγιξε εσένα ;Θεόφιλος Ελευθεριάδηςhttps://www.blogger.com/profile/03682968384594493584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-31209576668118878042009-02-24T20:02:00.000+02:002009-02-24T20:02:00.000+02:00«Και μία ερώτηση, ίσως αφελής: είμαστε μήπως προκα...«Και μία ερώτηση, ίσως αφελής: είμαστε μήπως προκατελλειμένοι απέναντι στην βαρύτητα των γυναικών λογοτεχνών (κι όχι της "γυναικείας" λογοτεχνίας) ή αναφέρουμε πρώτα τους άρρενες λογοτέχνες εξαιτίας των πρώτων πρώτων επιρροών μας (που μπορεί να ανάγονται σ'αυτά που διδαχτήκαμε στην πρώιμη ηλικία μας);»<BR/><BR/>Το σκέφτηκα .<BR/>Σε ότι με αφορά δεν θα το έλεγα προκατάληψη. <BR/>Κατέληξα ότι σαν άντρας βρίσκομαι πιο κοντά στον τρόπο γραφής /έκφρασης/ σκέψης ενός άντρα λογοτέχνη.<BR/>Πιτσιρικάς διάβαζα μανιωδώς Χέμινγουαίη . Τώρα που το (ψυχα-)αναλύω σκέφτομαι ότι στην ηλικία που χρειάζεται κανείς περισσότερο πρότυπα εγώ κόλλησα στον αγαπητό Ερνέστο , πιθανόν γιατί μου έφερνε λίγο από Ράμπο (ήταν για έναν έφηβο αρκούντως «μάτσο» -που λένε στα νεοελληνικογκρικλις).<BR/>Αλλά φυσικά δεν μπορεί κανείς να ζήσει χωρίς γυναίκες- ούτε στην λογοτεχνία. Εξ` ου και η Κ. Γώγου στη λίστα μου (στο «Χίλιες μέρες χωρίς ρεπό» , όπως και στο «Οξύμωρον» την μνημονεύω άλλωστε )<BR/>Λίστα που αν ήταν μεγαλύτερη θα περιελάμβανε και Δέλτα, και Δημουλά κλπ κλπ. <BR/>Αλλά είπαμε , περιορίστηκα σ` αυτούς που με συγκίνησαν περισσότερο σε μια στιγμή της ζωής μου.Θεόφιλος Ελευθεριάδηςhttps://www.blogger.com/profile/03682968384594493584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-47450821580066901762009-02-24T18:02:00.000+02:002009-02-24T18:02:00.000+02:00@ Ναυτίλο: προσωπικά έβαλα στην 10η θέση την Ζώρζ ...@ Ναυτίλο: προσωπικά έβαλα στην 10η θέση την Ζώρζ Σαρρή όχι βάση του συνολικού της λογοτεχνικού εκτοπίσματος αλλά, όπως γράφω και ισχύει και για τους υπόλοιπους λογοτέχνες, εντελώς υποκειμενικά. Προτίμησα να μην αναφέρω τις αγαπημένες Μήτσορα, Αναγνωστάκη, Ζατέλη γιατί είναι σύγχρονές μας και συνεχίζουν να δημιουργούν (εντάξει, όχι η Αναγνωστάκη) και κάθε φορά που διαβάζω κάτι νέο με συγκινούν σε διαφορετικό βαθμό. Συνεπώς η κατάταξη θα παρουσίαζε αδυναμίες. <BR/><BR/>Και μία ερώτηση, ίσως αφελής: είμαστε μήπως προκατελλειμένοι απέναντι στην βαρύτητα των γυναικών λογοτεχνών (κι όχι της "γυναικείας" λογοτεχνίας) ή αναφέρουμε πρώτα τους άρρενες λογοτέχνες εξαιτίας των πρώτων πρώτων επιρροών μας (που μπορεί να ανάγονται σ'αυτά που διδαχτήκαμε στην πρώιμη ηλικία μας);Sue G.https://www.blogger.com/profile/15144921710764136592noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-42915247784586592372009-02-24T15:41:00.000+02:002009-02-24T15:41:00.000+02:00Το κ ε ί μ ε ν ο του θεατρικού έργου ασφαλώς και ε...Το κ ε ί μ ε ν ο του θεατρικού έργου ασφαλώς και είναι λογοτεχνία με όλα τα στοιχεία της: υπόθεση, δομή, ιδέες, χαρακτήρες, γλώσσα. Διδάσκεται, διαβάζεται, κρίνεται. Αλλά το θέατρο ως τέχνη δ ε ν είναι κείμενο, είναι κάτι άλλο, που χρησιμοποιεί το κείμενο. Υπάρχουν βεβαίως περιπτώσεις σκηνοθετών που μένουν στην απόδοση και την προβολή του κειμένου. (ειδικά στην τραγωδία, αλλά και με έργα του Βιζυηνού κλπ.) Aλλά αυτό είναι μια θεατρική, σκηνοθετική άποψη,εφαρμοζόμενη κατά περίπτωση. Συχνά, θεατρικά κείμενα που λογοτεχνικά "υστερούν" με αυστηρά φιλολογικά κριτήρια, είναι πιο αποτελεσματικά στη σκηνή για διάφορους λόγους. Ο Πήτερ Μπρουκ στο "Ένας άλλος κόσμος" αναφέρει την περίπτωση σπουδαίου ηθοποιού (γράφω από μνήμης), που όταν ο συγγραφέας του πήγε το καλύτερο, πιο δουλεμένο κείμενο δεν το ήθελε, προτιμούσε το ατελέστερο για να αποδώσει το ρόλο. Ίσως και ο Ευριπίδης να είναι μια τέτοια περίπτωση. Πολλά κείμενά του θεωρούνται κάπως άτεχνα από τους φιλόλογους, "ρητορικά" ή "αντιποιητικά". Αλλά, θεατρικά, το να ανεβάσεις στη σκηνή π. χ. μια μίμηση των ομιλητών της αγοράς, θα ήταν πρωτότυπο, μοντέρνο και αποτελεσματικό. Ας σκεφτούμε και τον Πίντερ, που στηρίζεται πολύ στη σ ι ω π ή. Γενικά ναι, το θέατρο είναι λογοτεχνία βεβαίως, αλλά με τους παραπάνω όρους.<BR/><BR/>Κατά τα άλλα, πολύ Γιουροβίζιον πέφτει παιδιά! Τι να πω τώρα, εγώ νόμιζα πως θα λέγατε ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι, όχι ποιοι σας αρέσουν! Γενικά δεν μπορώ αυτή τη μανία με βαθμολογίες, ψηφοφορίες, ιεραρχήσεις. Όλα είναι όμορφα, τη μια στιγμή το ένα, την άλλη το άλλο.<BR/><BR/>Για τις γυναίκες είναι λίγο φυσικό, αφού οι γυναίκες τα τελευταία χρόνια χειραφετήθηκαν. Και γίνεται πιο φυσικό από την τάση να ψηφίζετε πεθαμένους! Αν έφτιαχνα λίστα θα περιλάμβανα τις Μάρω Δούκα, Ζατέλη και Γώγου(ίσως και άλλες). Αν η λίστα μου είχε εντελώς υποκειμενικά κριτήρια θα περιλάμαβνα Πολυδούρη, ίσως και Σώτη. Πάντως οι γυναίκες της γενιάς Αξιώτη, Σωτηρίου κλπ μου φαίνονται ευρύτερου πνεύματος σε σχέση με τις σημερινές. Ίσως όμως να οφείλεται στην εποχή. ϊσως οι πιο σύγχρονες να εγκλωβίστηκαν στην ατομιστική φεμινιστική ματιά, και να αποτελούν μια μετάβαση σε κάτι άλλο. <BR/><BR/>Εγώ πάντως για πρωτοτυπία θα πρότεινα το "άντρες πεζογράφοι"! Δηλαδή, πόσο ανιχνεύουμε χαρακτηριστικά του φύλου στα λογοτεχνικά έργα αντρών. Πόσες τέτοιες έρευνες έχουν γίνει, ειδικά στην Ελλάδα; (Ο κυρίαρχος λόγος είναι ο αντρικός, και επομένως δυσκολεύεται να δει τον εαυτό του!)<BR/>Επ΄σιης, πόσο ανιχνεύουμε χαρακτηριστικά του φύλου (και ποιου φύλου) στο εργο ομοφυλόφιλων, αντρών και γυναικών.(Που είναι πάρα πολλοί, είτε γράφουν συνειδητά με ταυτότητα φύλου -και, ξανά, ποιου φύλου; Υπάρχει "τρίτο" φύλο, ή αυτό είναι μια ξεπερασμένη προκατάληψη; -ε'ιτε όχι.<BR/>'Αντε, φλυάρησα πάλι!<BR/><BR/>υγ: Καζαντζάκης, ντουζ πουάν!)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-71644335541759698292009-02-24T15:36:00.000+02:002009-02-24T15:36:00.000+02:00Ναυτίλε, στη δική μου λίστα που περιμένει υπομονετ...Ναυτίλε, <BR/>στη δική μου λίστα που περιμένει υπομονετικά να τοποθετηθούν πρώτα οι θαμώνες κι έπειτα να αναρτηθεί κάτι έχει από γυναίκες συγγραφείς.<BR/><BR/>Φυσικά και το θέατρο είναι λογοτεχνία (η τραγική ποίηση, κατά τους αρχαίους). Το έχω δήλώσει άλλωστε και στο ποστ.<BR/><BR/>Η κριτική δεν είναι αναγνωστική υπόθεση, ειδικα για τις παλαιότερες εποχές, οπότε αποκτά πιο στενά φιλολογική διάσταση.<BR/><BR/>Τελικά, προκύπτουν καλές σκέψεις από την ψηφοφορία και ελπίζω να τις συζητήσουμε με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-82711407760236351222009-02-24T13:55:00.000+02:002009-02-24T13:55:00.000+02:00Προς πελεγκρίνα... εγώ πάντως αυτόν εννοώ. Κι όπως...Προς πελεγκρίνα... εγώ πάντως αυτόν εννοώ. Κι όπως λέω παραπάνω η λίστα είναι του προσωπικού μου γούστου. Ο διεθνής αντίκτυπος του κάθε Έλληνα λογοτέχνη μού είναι αδιάφορος. Βέβαια τώρα που ξαναβλέπω τη λίστα μου φαίνεται ότι παρέλειψα λίγους ακόμη, που αγαπώ(Μόντης,Αξιώτη,Χάκκας,Βουτυράς,<BR/>Μπεράτης,Καρυωτάκης...)αλλά δεν πειράζει ελπίζω να με συγχωρέσουν...<BR/>ΥΓ1. Πρόσεξα μόλις, ότι οι λίστες όλων ανδροκρατούνται. Ακόμη κι η δική μου εικοσάδα δεν έχει θέση για μια γυναίκα. Ίσως αγαπητέ Πατριάρχη πρέπει να ασχοληθείς λίγο με το θέμα "γυναίκες συγγραφείς στη νεοελληνική λογοτεχνία". Ποιες θα θεωρούσαμε ως σημαντικότερες;<BR/>ΥΓ2.To θέατρο το εντάσσουμε στη λογοτεχνία ή όχι; Για μένα είναι λογοτεχνία. Ίσως τότε να πρέπει να σκεφτούμε και τις περιπτώσεις του Μάριου Ποντίκα ,Ιάκωβου Καμπανέλη, Γιώργου Διαλεγμένου, Μάτεσι, Κεχαίδη, Λούλας Αναγνωστάκη και ίσως κι άλλων που τώρα μου διαφεύγουν.<BR/>ΥΓ3. Και γιατί να μη μιλήσουμε, κάποια στιγμή, και για κριτική λογοτεχνίας (Ροίδης, Άγρας, Λορεντζάτος...)ναυτίλοςhttps://www.blogger.com/profile/09899080956999128572noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-43520697573725655382009-02-23T15:01:00.000+02:002009-02-23T15:01:00.000+02:00Οκέι, έψαξα και το βρήκα. Γιάννης Πάνου, "Από το σ...Οκέι, έψαξα και το βρήκα. Γιάννης Πάνου, "Από το στόμα της παλιάς Ρέμιγκτον", "Ιστορία των μεταμορφώσεων". Γνωστό το πρώτο βιβλίο (θα πρέπει να το αναζητήσω!), αλλά δεν θυμόμουνα τον συγγραφέα. Υποθέτω αυτόν εννοείτε (έχει πεθάνει)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-5937380350592992612009-02-23T13:55:00.000+02:002009-02-23T13:55:00.000+02:00Kαλημέρα. Εννοώ "ποιος ειναι αυτός;"Kαλημέρα. Εννοώ "ποιος ειναι αυτός;"Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.com