tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post5779556381986093893..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: Μας πήρανε χαμπάριΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-22444221538498106952012-10-10T12:51:35.795+03:002012-10-10T12:51:35.795+03:00ααα!ευχαριστώ.ααα!ευχαριστώ.Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-36863605445114301002012-10-10T07:32:50.368+03:002012-10-10T07:32:50.368+03:00Pellegrina,
μικρό γλωσσάρι κριτικολογίας:
κατασκε...Pellegrina,<br />μικρό γλωσσάρι κριτικολογίας:<br /><br />κατασκευασμένη: η κριτική που ετοιμάστηκε από τον ίδιο τον συγγραφέα ή τον εκδοτικό οίκο<br /><br />ιδιοτελής: αυτή που ετοιμάστηκε από τον κριτικό για να επαινέσει ή να κατακρημνίσει τον συγγραφέα, για προσωπικούς λόγους<br /><br />πληρωμένη: η παραγγελμένη με ανταλλάγματα<br /><br />προσωποπαγής: η γραμμένη με σκοπό το πρόσωπο και όχι το βιβλίο<br /><br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91724137407838433532012-10-10T02:20:42.033+03:002012-10-10T02:20:42.033+03:00"το ενα τριτο των κριτικών ειναι κατασκευασμέ...<br />"το ενα τριτο των κριτικών ειναι κατασκευασμένες";;;<br />(τωρα το ειδα)Το ενα τριτο;Δηλ.τα δυο τριτα δ ε ν ειναι; Και εχετε παράπονο;<br />Δηλ.sta "legacy media" ειναι λιγοτερο από το ενα τριτο;<br />(ΥΓ: τι θα πει "κατασκευασμένες";)Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-84516125193564992002012-10-09T18:48:19.803+03:002012-10-09T18:48:19.803+03:00με εναπροχειρο ξαναδιαβασμα,ο νιουγιορκερ λεει εντ...με εναπροχειρο ξαναδιαβασμα,ο νιουγιορκερ λεει εντελώς αλλο πραγμα από αυτο που νομισα (ΠΟΛΥ προχειρο διάβασμα:)):οτι νομιζουμε πωςο,τι γραφεταιειναιετσι:"το ειπε το διαδικτυο,όπως 'το λεει η τηλεόραση" Ναι,βεβαια κι αυτο ισχυει.Και το άλλο.Ολα ισχυουν λοιπόν,τι να κάνουμε;Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-22706627933163659552012-10-09T16:02:52.907+03:002012-10-09T16:02:52.907+03:001. Ποιότητα σκέψης και διαύγεια επιχειρημάτων
2. Δ...1. Ποιότητα σκέψης και διαύγεια επιχειρημάτων<br />2. Διαλλακτικότητα<br />3. Ειλικρίνεια: η γνώμη είναι ιερή και δεν αξίζει να (αυτο)λογοκρίνεται<br />4. Αγάπη για το βιβλίο, όχι για τον συγγραφέα κατανάγκην<br />5. ...<br />Προσυπογράφω τους προβληματισμούς-σας. Στην ουσία, ένα ιστολόγιο χτίζεται, δεν φύεται, γίνεται επώνυμο, δεν γεννιέται.<br />Πατριάρχης Φώτιος Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-1359954833118799412012-10-09T15:29:50.986+03:002012-10-09T15:29:50.986+03:00α0Ωραια,εισαιανηθικος.Οιηθικοί δεν σε κανουμε παρέ...α0Ωραια,εισαιανηθικος.Οιηθικοί δεν σε κανουμε παρέα.Τοσο απλό.<br />β)Οπως λεει και ο Νιου Γιόρκερ,μεσα στις παιδικές ασθένειες ειναι και το αντιθετο από το επισημαινόμενο:η ειλικρίνεια,το"ακαπέλωτο"Καθοτι χαρακτηριστικό της "ενηλικίωσης" των ΜΜ ειναι,εκτός από την"ηθικότητα"και το ευπρεπές μεν,μεγαλοπρεπές δε καπέλωμα από πασης φυσεως μεγαλοκαπελάδες..Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-67006721940457337412012-10-09T13:11:01.723+03:002012-10-09T13:11:01.723+03:00
Επομένως, το ζήτημα δεν είναι οι δυνατότητες που ...<br />Επομένως, το ζήτημα δεν είναι οι δυνατότητες που παρέχει το ίντερνετ, αλλά τα κριτήρια με τα οποία πολλοί άνθρωποι -αναγνώστες, εν προκειμένω- διαμορφώνουν τη γνώμη τους. Εδώ, με κάλυψε η Πελεγρίνα.<br /><br />Πάντως δεν μας είναι άγνωστο νομίζω ότι για πολλούς ό,τι γράφεται στο ίντερνετ είναι αληθινό και έγκυρο. Το ίδιο συμβαίνει -συνέβαινε ίσως πιο έντονα στο παρελθόν- με τις εφημερίδες -ανεξαρτήτως ποιότητας και επιπέδου. Είναι δηλαδή, πάντοτε, θέμα κριτηρίων. Τι να κάνουμε; NYT Review of Booksnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-39268145505483407342012-10-09T08:40:11.124+03:002012-10-09T08:40:11.124+03:00Προφανώς δεν θα γυρίσουμε στους πάπυρους (δεν υπάρ...Προφανώς δεν θα γυρίσουμε στους πάπυρους (δεν υπάρχει τέτοιο εκούσιο πισωγύρισμα στην ανθρώπινη ιστορία), αλλά, ακριβώς επειδή πρόκειται για τις παιδικές ασθένειες ενός συστήματος που τώρα βρίσκει τα βήματά του, ας σταθούμε λίγο πιο προσεκτικά πάνε από αυτές τις ασθένειες, μήπως το βοηθήσουμε να περπατήσει μια ώρα αρχίτερα - το να μην μας ενδιαφέρουν τέτοιοι προβληματισμοί (όπως του κ. Μπακουνάκη και της κς Κουζέλη), σαν μέρος της ευρύτερης συζήτησης, μου φαίνεται (με όλο το θάρρος), λίγο επιπόλαιο. Και πάλι - ευχαριστίες για το βήμα και τις γόνιμες (διαφορετικές) απόψεις! Georgehttps://www.blogger.com/profile/01780747501891840313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-9489397388082060202012-10-08T22:48:31.327+03:002012-10-08T22:48:31.327+03:00Προφανώς το μέσο δεν κρίνεται αλλά κρίνεται η χρήσ...Προφανώς το μέσο δεν κρίνεται αλλά κρίνεται η χρήση-του <br />και φυσικά η δημοκρατία επιτρέπει σε καθένα να γράφει ό,τι θέλει, ΑΛΛΑ υπάρχει μια άγραφη ηθική δεοντολογία που υποβάλλει τα όριά-της.<br /><br />Έτσι, θα υποστηρίξω τον Μπακουνάκη και τις απόψεις που μεταφέρονται από την Κουζέλη:<br />1. Αν εγώ είμαι συγγραφέας και έχω αυτό το μπλογκ, για να υποστηρίζω κρυφίως τα έργα-μου, είμαι ανήθικος.<br />2. Αν είμαι ο Χ και έχω αυτό το μπλογκ, για να θάβω τα έργα των "εχθρών"-μου, είμαι ανήθικος.<br />3. Αν είμαι ο Χ και έχω αυτό το μπλογκ, για να προωθώ τα έργα των γνωστών ή των φίλων-μου, είμαι ανήθικος.<br /><br />Βεβαίως, όμως, δίνω φιλοσοφημένο δίκιο στην Pellegrina, στο ότι ο ρόλος μιας παρουσίασης ή κριτικής δεν είναι να επαινέσει ή να επικρίνει, α λ λ ά<br />να θέσει όρους με τους οποίους θα κρίνει ο ενδιαφερόμενος αν είναι το βιβλίο καλό, μέτριο ή κακό, αν ταιριάζει στην αναγνωστική-του ιδιοσυγκρασία, αν πραγματεύεται με λογοτεχνικότητα το θέμα-του κ.ο.κ.<br />Μ' αυτό το σκεπτικό, μια, δυο, δέκα κριτικές δεν μπορούν (κανονικά) να αναδείξουν ή να καταβαραθρώσουν το εκάστοτε έργο.<br />Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-49687932894680366532012-10-08T22:43:15.773+03:002012-10-08T22:43:15.773+03:00
Όλα αυτά είναι παιδικές ασθένειες ενός συστήματο... <br />Όλα αυτά είναι παιδικές ασθένειες ενός συστήματος που μόλις τώρα βρίσκει τα πατήματά του. Από την άλλη, τα καλά της μικρής χώρας, εδώ δεν έχει φτάσει σε τέτοιο βαθμό, κάτι μικρά πταίσματα διακρίνω κι εγώ, όπως η Βιβή. Κατερίνα Μαλακατέhttps://www.blogger.com/profile/02512056021289466708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-84223599259510711312012-10-08T21:29:57.460+03:002012-10-08T21:29:57.460+03:00
Η εφεύρεση της τυπογραφίας, της τηλεφωνίας και το...<br />Η εφεύρεση της τυπογραφίας, της τηλεφωνίας και του τηλεγράφου μπορεί επίσης να χρησιμοποιήθηκαν και για πονηρούς σκοπούς. Τι να κάνουμε; <br />Το ίντερνετ είναι ένα μέσον, όπως όλα τα άλλα, και η χρήση του -φυσικά- ποικίλλει. <br /><br />Μήπως η ενδεδειγμένη λύση είναι να ξαναρχίσουμε να διατυπωνουμε τις σκέψεις μας πάνω σε παπύρους και περγαμηνές για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο;<br /><br />ΥΓ: Δεν τον καταλαβαίνω αυτό τον προβληματισμό! NYT Review of Booksnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-26846777661959991142012-10-08T15:11:13.585+03:002012-10-08T15:11:13.585+03:00This comment has been removed by the author.Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-31177578393326433592012-10-08T15:11:10.631+03:002012-10-08T15:11:10.631+03:00Καλημέρα,καλή βδομάδα.
Δεν είμαι απόλυτη αλλά κιεδ...Καλημέρα,καλή βδομάδα.<br />Δεν είμαι απόλυτη αλλά κιεδώ έχει, από καιρό,ξεκινήσει κάτι ανάλογο,<br />πχ για τα γυναικεία-ας τα πω έτσι-ευπώλητα.<br />Πολλές ανώνυμες,περιστασιακές , <br />«αυθόρμητες» κριτικές αναγνωστών,<br />διθυραμβικά σχόλια,αστεράκια κτλ στις ιστοσελίδες είτε εκδοτικών οίκων,είτε e-shop που δεν μοιάζουν όμως και πολύ αυθόρμητες καθώς είναι υπερβολικά επαινετικές και όλες στο ίδιο μοτίβο. <br />Βέβαια από την άλλη αναρωτιέμαι αν γίνεται, να είσαι παπάς και να μην ευλογήσεις τα γένια σου, αλλά και τι σου φταίνε τα γένια των άλλων…Εκεί εντοπίζω την προστυχιά του όλου πράγματος.<br />Σικέ βιβλιόφιλα μπλογκς δεν έχω εντοπίσει.<br />Προς το παρόν τουλάχιστον,αύριο δεν ξέρω τι θα γίνει,έτσι που αυξάνονται κι αυτά χωρίς να έχουν προσωπικό στίγμα, μοιάζοντας απλώς προϊόντα κάποιου συρμού ή ημερολόγια του καθενός που αγαπά την ανάγνωση και θέλει να εκφραστεί κι αυτός.Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-43064565275849752042012-10-08T15:10:01.254+03:002012-10-08T15:10:01.254+03:00Συμπληρωματικα: εννοειτια πωςνακαταγελθειαπατη,οπω...Συμπληρωματικα: εννοειτια πωςνακαταγελθειαπατη,οπωςστην περιπτωση που αναφερει ο Μπασκοζος,το ιντερνετ ειναι πια ενα μεσο με το οποίο εγινε μια απατη,και βεβαια διωκεται.Αλλα οινομοι ειναι οι νομοι περι απατης,γενικα.Αλλο αυτο Αν βγαζεις λεφτα με αντιδεοντολογικό τροπο σταισα και θιγεις συμφεροντα,αυτο δεν ειναι θεμα ιντερνετ.Απατεωνας εισαι.Και στη reallife θα εβρισκες τροπο να το κανειςPellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-26747469079370915202012-10-08T15:04:38.652+03:002012-10-08T15:04:38.652+03:00Πιο ενδιαφερον βρισκω να πω το εξης: ας πουμε οτι ...Πιο ενδιαφερον βρισκω να πω το εξης: ας πουμε οτι εγω κανω κριτικές,τοσες που αναγκαστικά με λαμβάνουν υπόψη και γραφω terrific.classic και ο,τιάλλο θελω,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΗυπηρεσία.(ΟΠως εσυ αλλωστε)Αυτο το κανω ειτε επειδη το βιβλιομου αρεσε,ειτε (εδω οχι"οπωςεσυ")επειδη τοεγραψε καποιος φιλος μου (ή κιεγω) και θελω να το διαφημίσω.Αλλα δεν πληρωνομαι γι ααυτο!<br />Τι μπορούν να μου κάνουν;Ποιο γκουγκλ μπορεί να με κλείσει; Το διαδικτυο ειναι ενας ελευθερος χωρος όπου ο καθενας γραφει ο,τι θέλει<br />Στη real life δεν γινεται συνεχεια το ιδιο;<br />Η ουσία του πράγματος ειναι μια και μοναδική:το διαδίκτυο ειναι ο χωρος της δημοκρατίας.Η δημοκρατία,υπό το πρίσμα αυτό,εχει τα εξης χαρακτηριστικά:1.Δεν διακρίνει "κινητρα",απλώς επιτρέπει ολες τις εκδηλώσεις χωρις να τιςιδεολογικοποιει.Γι αυτο και ειναι ευαλωτη στην ελευθερη αγορά,για αυτο και ειναι το μονο κοινωνικό συστημα με το οποίο ο καπιταλισμός μπορέι να συνυπαρχει.Οθεν,απλα:γραφειςεπειδη πληρωνεσαι ή επειδη σου αρεσει.Η δημοκρατια(το ιντερνετ)δεν ενδιαφερεται για τη διαφορά.2.Η δημοκρατια ειναιτομονο στην ποραγματικοτητα συστημα που "απαιτει"μορφωμενους πολιτες.Από τοσεβασμοτης προτεραιοτητας στην ουρα,εως την αναγνωση.Δεν φταιει το ιντερνετ αν οι χηστες/πολιτεςαδυνατουν να ξεχωρισουν ΜΟΝΟΙ τους ενα καλό βιβλίο ή τουλαχιστον ενα για πεταμα.Φταινε οι ιδιοι,γιατιη δημοκρατια τους εχει δωσει τη δυνατοτητα να το κανουν(οι τηλεορασεις εχουν κουμπια,δεν ειμαστε στη χωρα του μεγλαου αδερφου) Επ΄σιης,ισως γουσταρουν να διαβασουν εναβιβλιογια πέταμα.Ο ρολος του κριτικού υποτιμαται πολυ,αν θεωρουμε οτι δουλεια του ειναι απλως να πει στον καθε ασχετο ποιο βιβλίο ειναι"καλό" γ)Τοιντερνετ εχει ξεσπεπασει την ευθραυστότητα της καθαρά επαγγελαματικής φύσης ΟΛΩΝ των επαγγελμάτων που σχετίζονται με την τεχνη.Γιατι οι τεχνη εχειπολλα χαρακτηριστικά που δεν εντάσσοντια στην εμπορεύσιμη εργασία (όπως και αλλες ασχολίες βεβαια) Αυτο ειναι το διακύβευμα στην πραγματικότητα.Ειναι μια αληθεια,πολύ ουσιαστική και συζητήσιμη.(Επίσης,εκανε και το αντιθετο:ανοιξε τους τροπους μετους οποίους οι άνθρωποι βγαζουν λεφτά.Ουτε αυτο μπορει να εμποδιστει στηδημοκρατία (Ηελλαδα,ως προς αυτο,δεν ειναι δημοκρατία,ειναιηχωρα τωναπειρων κλειστων επαγελμάτων).Κιετσι,ξαναγυρνάμε στο β:η δημοκρατία εξαρτάται από το επίπεδο του κοινού.Το ιδιο αλλωστε και τα legacy media<br />υγ:γιαναπρολαβω παρεξηγηση: δενπιστευω καθολου πω η τεχνη και ηλογοτεχνία ειναι κατι δημοκρατικό.Η τεχνη ειναι αφ εαυτης κατι απολυτως αριστοκρατικό.Τουτεστιν δεν πιστευω στη δημοκρατια καιτην ισοτητα μεταξυ των καλλιτεχνων! Αλλα η κριτική και η αναγνωριση της τεχνης ειναι,βεβαιως,θεμα δημοκρατίας.Μετην εννοια οτι στη δημοκρατια ο καθενας μπορει να παρουσιαζεται ως αυθεντία.Κι ετσι,ξαναγυρνάμε στο Β..<br />Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.com