tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post4429319453640878702..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: Αυτιστικά …μπλογκςΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger39125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-53731820581481946172016-03-24T09:52:50.643+02:002016-03-24T09:52:50.643+02:00Apis,
σε καταλαβαίνω.
Κάθε επιλογή έχει τη δική-τ...Apis, <br />σε καταλαβαίνω.<br />Κάθε επιλογή έχει τη δική-της βαρύτητα.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-69092284948602091262016-03-23T10:48:48.458+02:002016-03-23T10:48:48.458+02:00Αγαπητέ Πατριάρχα,
μπορείτε ασφαλώς να φανταστείτ...Αγαπητέ Πατριάρχα, <br />μπορείτε ασφαλώς να φανταστείτε τη χαρά και την αδημονία ενός παιδιού που το αφήνουν σε ένα μεγάλο παιχνιδάδικο και του λένε διάλεξε, κάπως έτσι λειτουργούν τα ιστολόγια -όλα- για έναν νεοφερμένο στο χώρο της λογοτεχνίας.<br /> Αυτό που ψάχνει όμως καθώς προχωρούν οι αναγνώσεις, είναι κάτι βαθύτερο από την απλή πληροφόρηση, είναι η διαμόρφωση λογοτεχνικής κουλτούρας. Σ' αυτό το σημείο γίνονται πολλά ξεκαθαρίσματα -με δική του ευθύνη- ως προς το ποια θα συνεχίσει να παρακολουθεί ή να ψαχουλεύει και το κριτήριο μπορεί να κάτι περισσότερο από τον αριθμό των σχολίων, που κι αυτά παραπάνω από καλοδεχούμενα είναι, μπορεί να είναι απλά πόσο αυτοακυρώνεται ο γράφων ακόμη και κατά την πορεία της ίδιας ανάρτησης, πόσο και πώς προβληματίζεται, ποιος είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται το καλό και το στραβό στη λογοτεχνία, κάτι που είναι πέρα από την απλή εκφορά μιας θετικής ή αρνητικής άποψης. Σ'αυτά τα σημεία και κάτω από τις γραμμές, φαίνεται και η έλλειψη υπεροψίας, μια έλλειψη που κάνει τα γραφόμενα εξόχως γοητευτικά. Η αλληλεπίδραση εδώ είναι αφανής αλλά υπάρχει.Apis Mellificahttps://www.blogger.com/profile/09758276930044145127noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-49857689410449263452015-07-25T16:33:28.165+03:002015-07-25T16:33:28.165+03:00Έξοχη η παραβολή,αντάξια ενός Πατριάρχη.Είμαστε όμ...Έξοχη η παραβολή,αντάξια ενός Πατριάρχη.Είμαστε όμως σε καιρούς ποικίλης αξιακής ήττας,το ξέρεις κι εσύ κι εγώ και η Κατερίνα και γι αυτό,υποθέτω, κάνουμε την κουβέντα.<br />Με το ζόρι και δυο τρεις κούκους δεν τονώνονται χαμένες αξίες Ιουλιάτικα, φίλε μου.Ας κάνουμε αυτό που μας βγαίνει ως προσωπική ανάγκη και θα δούμε τον χειμώνα που έρχεται,κοντός ψαλμός κτλ κτλΒιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-17489953008653142692015-07-24T23:31:45.340+03:002015-07-24T23:31:45.340+03:00Κατερίνα και Βιβή,
η Κατερίνα ξέρει πολύ καλά τι λ...Κατερίνα και Βιβή,<br />η Κατερίνα ξέρει πολύ καλά τι λέει.<br />Αναφέρεται στους βιβλιόφιλους μπλόγκερς, <br />που νομίζουν ότι πιάσανε τον Πάπα από τ'...,<br />που νομίζουν ότι τους συμφέρει να λειτουργούν ανταγωνιστικά και να προβάλλουν μικρούς ή μεγάλους εγωισμούς.<br />Η αυτογνωσία σ' αυτήν την περίπτωση είναι το πρώτο βήμα αλλαγής,<br />η ενεργότερη συμμετοχή σε ό,τι μας φαίνεται αξιόλογο το δεύτερο,<br />η συζήτηση πάνω σ' αυτό που γράφει ο άλλος και φυσικά ενδιαφέρει κι εμάς, άμεσα ή έμμεσα. <br /><br />Και κλείνω με μια πραγματική ιστορία:<br />σε μια μικρή λουτρόπολη ήταν στον κεντρικό δρόμο-παραλία<br />τρεις καφετέριες.<br />Όταν έκλεισαν οι δύο, ο ιδιοκτήτης της τρίτης, <br />αντί να πανηγυρίζει,<br />μουρμούριζε ότι αυτό ήταν εις βάρος και του δικού-του μαγαζιού,<br />αφού θα έπαυε ο κόσμος να βλέπει την παραλία ως στέκι, ως περατζάδα, ως meeting point, που λένε και στο χωριό.<br />Η επιτυχία του ενός, η προβολή-του, ο ντόρος γύρω από κάθε ιστολόγιο<br />ανοίγει δρόμους για όλους.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-75980617644287059732015-07-24T21:05:24.603+03:002015-07-24T21:05:24.603+03:00Κατερίνα και Πατριάρχη,αν μιλάτε για τους 15 άντε ...Κατερίνα και Πατριάρχη,αν μιλάτε για τους 15 άντε 20 που γνωριζόμαστε κουτσά στραβά-άλλοι και δια ζώσης άλλοι μόνον διαδικτυακά-το καταλαβαίνω αυτό που λέτε και μπορούμε να το αλλάξουμε,<br />όσο γίνεται.<br />Αλλά δεν θα πάει πιο πέρα από ένα μεγάλωμα του γνωστού κύκλου,γιατί ναι,είναι βιλαέτι του καθενός από τον ίδιο του τον ορισμό το blogging, κι εμείς μην το ξεχνάτε αυτό,μιλάμε για το βιβλιοφιλικό που ευνοεί συλλογικά βήματα και κινήσεις αλλά καλώς ή κακώς είμαστε μειοψηφία στη μπλογκόσφαιρα.Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-47207456084255696202015-07-24T10:48:36.228+03:002015-07-24T10:48:36.228+03:00Εδώ Πατριάρχα μου μάλλον φταίμε εμείς οι ιστολόγοι...Εδώ Πατριάρχα μου μάλλον φταίμε εμείς οι ιστολόγοι.<br />Μπαίνουν οι εγωισμοί μας στην μέση, <br />οι κατά καιρούς μικρές μας έριδες.<br />Ας πούμε, αφού δεν σχολιάζουμε εμείς ο ένας στον άλλον για τα βιβλία, <br />που διαβάζουμε παρόμοια και ενδιαφερόμαστε εξίσου,<br />γιατί να το κάνουν οι άλλοι;<br /><br />Κατ. Κατερίνα Μαλακατέhttps://www.blogger.com/profile/02512056021289466708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-14595097099621151902015-07-22T14:45:37.660+03:002015-07-22T14:45:37.660+03:00Δηλαδή, Κατερίνα,
τα ποστ που έχουν "κλωστές ...Δηλαδή, Κατερίνα,<br />τα ποστ που έχουν "κλωστές που εξέχουν"<br />είναι μόνο όσα μιλάνε για μας, για τη λογοτεχνία ή την ανάγνωση<br />και όχι για δεκάδες βιβλία που διαβάσαμε;<br />Δηλαδή, το ίδιο το βιβλίο (είτε το έχει διαβάσει κανείς άλλος είτε όχι)<br />δεν είναι ικανή συνθήκη συζήτησης;<br />Φυσικά, παίζει ρόλο και ο τρόπος παρουσίας-του,<br />αλλά η μικρή-μου πείρα δείχνει ότι προσπερνάμε αδιάφοροι τη γνώμη του άλλου,<br />ακόμα και για ένα βιβλίο που έχουμε κι εμείς διαβάσει,<br />σαν να είμαστε "αυτιστικοί" που περιοριζόμαστε μόνο στη δική-μας γνώμη,<br />στο δικό-μας ιστολογικό βιλαέτι.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-40004023951650972532015-07-22T13:42:15.995+03:002015-07-22T13:42:15.995+03:00Ξεχνάτε εδώ κάτι που γινόταν παλιά και τώρα έχει α...Ξεχνάτε εδώ κάτι που γινόταν παλιά και τώρα έχει ατονήσει. Άφηναν- αφήναμε ένα σχόλιο σε ένα ιστολόγιο πολύ συχνά απλά για να μάθουμε ο ένας τον άλλον, για να μπούμε στο blogroll του ιστολογίου του δημοφιλούς blogger. Άρα μπορεί να μην ήταν τόσο αγνές κι αθώες οι προθέσεις μας. Αυτό ευτυχώς τώρα έχει εκλείψει και δεν μου λείπει και καθόλου. Θέλω να πω, αν εγώ έχω στο blogroll την σχετικά νέα Βιβλιοκοκκυγία είναι γιατί ασχολήθηκα να ψάξω πως υπάρχει κι όχι γιατί άφησε 10 σχόλια στο Διαβάζοντας για να μου καταδείξει την παρουσία της. Οπότε, το θέμα είναι όχι ο αριθμός των σχολίων αλλά η ουσία τους. Τα "ευχαριστώ", τα "καλημέρα", τα "ωραίο" κολακεύουν τον εγωισμό μας, αλλά δεν προάγουν τον διάλογο. <br /><br />Και κάτι παρήγορο, τόσο σε τούτο το ποστ, όσο και στο αντίστοιχο δικό μου, όπου υπάρχουν κλωστές που εξέχουν και μπορούν να σχολιάστουν, τα σχόλια δεν λείπουν. Κατερίνα Μαλακατέhttps://www.blogger.com/profile/02512056021289466708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-41781528581176903892015-07-21T22:42:18.961+03:002015-07-21T22:42:18.961+03:00Μαραμπού,
είναι σχεδόν αυτονόητο ότι δεν απαντάμε ...Μαραμπού,<br />είναι σχεδόν αυτονόητο ότι δεν απαντάμε σε φτηνές φιλοφρονήσεις, <br />σε πρόχειρες κολακείες, <br />σε σχόλια του τύπου <br />γεια-σου-τι-κάνεις-δεν-έχω-τι-να-πω-αλλά-ήθελα-να-κάνω-ένα-άτυπο-like.<br />Μιλάμε φυσικά για σχόλια που προωθούν τη συζήτηση, που διαφωνούν, που προσθέτουν, που επεκτείνουν τη σκέψη.<br />Και συνήθως τα περισσότερα είναι έτσι, τουλάχιστον εδώ.<br />Καληνύχτα<br />Π.Φ.<br />Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-35085115192731451462015-07-21T22:38:55.851+03:002015-07-21T22:38:55.851+03:00Βιβή, τι εννοείς ότι θα πάμε αλλού μετά;
Πώς φαντά...Βιβή, τι εννοείς ότι θα πάμε αλλού μετά;<br />Πώς φαντάζεσαι το μέλλον του blogging;<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-47289429950255607272015-07-21T15:56:49.302+03:002015-07-21T15:56:49.302+03:00Σχετικά με τα σχόλια, θεωρώ πως αν η ανάρτηση δεν ...Σχετικά με τα σχόλια, θεωρώ πως αν η ανάρτηση δεν διαθέτει ερεθίσματα για να παρεκκλίνει η σκέψη, τότε θα είναι σχετικά λίγα και αδιάφορα. Αν κάποιος γράψει μια κοινή βιβλιοπαρουσίαση, τότε είτε δεν θα λάβει κανένα σχόλιο από αυτούς που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο είτε θα λάβει ένα σχόλιο του τύπου "Φαίνεται ενδιαφέρον βιβλίο", το οποίο ακόμα και αν (που είναι δεδομένο!) ευχαριστήσει τον μπλόγκερ, δεν είναι υποχρεωμένος για λόγους ευγενείας, να απαντήσει. <br /><br />Τα σχόλια γίνονται για να δείξουν την χαρά και την ευγνωμοσύνη του αναγνώστη απέναντι στις σκέψεις που εξέθεσε ο μπλόγκερ και όχι για να περιμένουν μια ευχαριστήρια απάντηση για τα κολακευτικά τους λόγια. Αλίμονο, αν περιμέναμε να μας ευχαριστήσει κάθε συγγραφέας/αρθρογράφος για τα βιβλία/άρθρα του οποίου διαβάσαμε! Δεν θα του έμενε χρόνος να γράψει τίποτε άλλο. Μαραμπούhttps://www.blogger.com/profile/05925320152031463724noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-51830198966525806822015-07-21T15:49:17.871+03:002015-07-21T15:49:17.871+03:00Πατριάρχη,αλλάζουν οι άνθρωποι και οι καιροί.Το bl...Πατριάρχη,αλλάζουν οι άνθρωποι και οι καιροί.Το blogging ήδη έξω γίνεται ξανά πολύ προσωπική υπόθεση.Εκτός από το εστιασμένο σε κάτι στο οποίο ασκείται κριτική(εκείνοι δεν φοβούνται να το ονομάσουν έτσι κι έχουν πλήρη επίγνωση της ερασιτεχνικής από την επαγγελματική).Για προφανείς λόγους.Η φάση (απαξίωσης την λες εσύ,αμέλειας και ναρκισσισμού την λέω ηπιότερα εκφραζόμενη εγώ) να μην γράφουμε στο μπλογκ του άλλου-του "συναδέλφου"-είναι απλώς ένα στάδιο.Θα πάμε αλλού μετά.Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-73889348943019111062015-07-21T15:39:22.381+03:002015-07-21T15:39:22.381+03:00Θαλή,έχεις δίκιο σε πολλά,έσο όμως επιεικής,δίνε χ...Θαλή,έχεις δίκιο σε πολλά,έσο όμως επιεικής,δίνε χρόνο.Ολόκληρη χώρα είναι κατακερματισμένη και σκυλοτρωγόμαστε,οι μπλόγκερς θα αποτελούσαν εξαίρεση;Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-27288557696880675192015-07-21T15:22:56.558+03:002015-07-21T15:22:56.558+03:00Vivliokokkygia διέκρινα στα λεγόμενά σου μιαν αντί...Vivliokokkygia διέκρινα στα λεγόμενά σου μιαν αντίφαση ,λες "ελάχιστα μπλογκς μου έδωσαν την αίσθηση πως μπορώ να σχολιάσω, κυρίως επειδή δεν έβλεπα άλλους να το κάνουν".Γιατί να μην κάνεις εσύ την αρχή αν σε ενδιαφέρει να πεις κάτι;<br />Με το ζόρι δεν γίνεται τίποτα και δεν υπάρχει και λόγος να το ζορίζουμε.Τα πιο γρήγορα και εύκολα στην πάρλα/εκτόνωση εφ΄όλης της ύλης μκδ θα νέμονται επ΄αόριστον την μερίδα του λέοντος στην διαδικτυακή επικοινωνία κι ας μην φτάνει η ποιότητά της κατά την ταπεινή μου γνώμη ούτε το δαχτυλάκι των ιστολογίων και δεν είναι κούνημα της πτέρης αυτό (όπως τάδε έφη Ρόζα),φυσικά και είναι ποιοτικότερα τα θεματικά μπλογκς κι όποιος δεν τα γουστάρει ας μην τα διαβάζει.Ας το πάρουμε απόφαση όσοι ακόμα τα αγαπάμε κι ας χρησιμοποιούμε και τα μκδ με μέτρο για την επιβίωση των μπλογκς είτε τα βλέπουμε σαν ημερολόγια,είτε σαν αρχεία είτε σαν οτιδήποτε.<br /><br />Η απολογία μου τώρα.Στο δικό μου υποτίθεται δεν βολεύει πρακτικά η φόρμα,είναι-μου λένε φίλοι-δυσλειτουργικό.Ό,τι πείτε παιδιά.Δεν είχα εξαρχής πληθώρα σχολίων,το έχω αποδεχτεί. Έτσι όμως δεν ανοίγω τα σχόλια τακτικά κι έπεσα στην λούμπα να μην απαντώ άμεσα.Δεν είμαι αδιάφορη ούτε αγενής.Αμελής κι άνθρωπος που περνάει καλές και κακές φάσεις,ναι.<br />Να που έκανε την αρχή η Κατερίνα, έβαλε κι ο Πατριάρχης συγκεκριμένα ερωτήματα και κάτι θα βγει.Με την καλοπροαίρετη συζήτηση πάντα κάτι καλό προκύπτει ατομικά και γενικότερα.<br />Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-39382533628890522062015-07-21T15:19:52.832+03:002015-07-21T15:19:52.832+03:00Βιβλιοκοκκυγία,
μιλάς για τον πυρήνα της σκέψης-μο...Βιβλιοκοκκυγία,<br />μιλάς για τον πυρήνα της σκέψης-μου.<br />Πόσο εμείς οι ίδιοι ως ιστολόγοι εγκαταλείψαμε τη βασική συστατική συνθήκη των μπλογκς, τα σχόλια και δη τον διάλογο.<br />Έτσι, φτάσαμε σ' αυτό που ονόμασα "παράλληλους μονολόγους".<br />Συμφωνώ σε όλα όσα λες.<br />Καταντήσαμε πομποί χωρίς διάθεση για ανταπόκριση,<br />απόδειξη ότι απαξιούμε να γράψουμε στα μπλογκς των άλλων. <br />Δεν προλαβαίνουμε, αφού μιλάμε συνεχώς...<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-22289258383565638142015-07-21T15:16:15.315+03:002015-07-21T15:16:15.315+03:00Θαλή,
- ως προς τα αναπάντητα σχόλια συμφωνούμε.
...Θαλή, <br />- ως προς τα αναπάντητα σχόλια συμφωνούμε.<br />- ως προς το ευρύτερο θέμα, το οποίο συζητάς με τη Βιβή,<br />νομίζω ότι αν έχει ένα νόημα αυτή η συζήτηση, <br />είναι να αυτοκαθορίσουμε στάνταρ ποιότητας, <br />να ψαχτούμε και να μάθουμε από τα λάθη-μας,<br />να βρούμε τρόπους βελτίωσης αυτής της ερασιτεχνικής-μας τρέλας.<br />Κι αν θες, όλα ξεκίνησαν άτυπα (στην ιστορία της ανθρωπότητας) <br />και σταδιακά απέκτησαν πλαίσια.<br />Ας τα ορίσουμε εμείς (σε προαιρετική βάση, φυσικά), <br />για να μην μένουμε σε ό,τι ο καθένας βλέπει.<br /><br />Θα ήθελα, μέσα σ' αυτό το πνεύμα, και τη δική-σου αναλυτική τοποθέτηση.<br />Π.Φ.<br />Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-86019654511063123742015-07-21T13:02:51.104+03:002015-07-21T13:02:51.104+03:00Λαγός την πτέρην έσειε κακό της κεφαλής του.
Μαζευ...Λαγός την πτέρην έσειε κακό της κεφαλής του.<br />Μαζευτείτε κάποιοι για να μην βρεθείτε σε καμιά λίστα φορολογήσιμων.<br />Για πολύ μαλάκες τους περνάτε τους επισκέπτες σας, τουλάχιστον μην τους προκαλείτε.<br />Και δεν θα πω τίποτα άλλο τώρα, ετοιμάζομαι για διακοπές...Ρόζαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-74529952854881971142015-07-20T23:35:36.116+03:002015-07-20T23:35:36.116+03:00Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Ως νέα στο χώρο των βι...Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Ως νέα στο χώρο των βιβλιοφιλικών ιστολογίων, τολμώ να πω πως ελάχιστα μπλογκς μου έδωσαν την αίσθηση πως μπορώ να σχολιάσω, κυρίως επειδή δεν έβλεπα άλλους να το κάνουν. Υπέθετα λοιπόν πως δεν ενδιαφέρονται για σχόλια. Είναι αυτό που λέτε αυτιστικά ιστολόγια ή έστω αποθήκες βιβλιοπαρουσιάσεων και αυτό δεν το βλέπω κατ' ανάγκην κακό, όσο ατελές. Η μη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για ανταλλαγή απόψεων είναι θέμα έλλειψης και ατέλειας του σχήματος, πιστεύω, εκτός αν ο blogger χρησιμοποιεί το ιστολόγιο μόνο για καταγραφή των απόψεών του. Τότε όμως γιατί επιλέγει το δημόσιο προφίλ; Ενδιαφέρει η επισκεψιμότητα, αλλά όχι ο διάλογος. Εδώ χαλάει η συνταγή, πράγματι. <br /><br />Να προσθέσω όμως ότι στο μέτρο τουλάχιστον που έχω αντιληφθεί, bloggers και μη μάλλον δείχνουν απρόθυμοι να σχολιάσουν. Ομολογώ ότι προβληματίστηκα και άρχισα να σκέφτομαι είτε ότι είναι παθητικοί αναγνώστες, είτε δεν βρίσκουν κάτι να πουν,είτε φοβούνται την ίσως αγενή αντιμετώπιση. Είτε απλώς αδιαφορούν κλεισμένοι στις δικές τους αναρτήσεις.Οπότε καταλήγει να νιώθει κανείς ότι, αν και διόλου δεν ήταν στις προθέσεις του, για τον εαυτό του γράφει τελικά. Δεν βλέπω τι άλλο μπορεί να κερδίσει δίχως διάλογο. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-54856348206629637892015-07-20T20:47:48.985+03:002015-07-20T20:47:48.985+03:00Θα απαντήσω σχετικά εκτεν;estera μόνο για το ζήτημ...Θα απαντήσω σχετικά εκτεν;estera μόνο για το ζήτημα των αναπάντητων σχολίων. Εγώ προσωπικά το εκλαμβάνω ως αγένεια όταν γραφώ ένα σχόλιο σε έναν μπλογκ και ο οικοδεσπότης δεν μπαίνει καν στον κόπο να μου απαντήσει, έστω και δυο λέξεις… Κι ένας λόγος παραπάνω, καθώς θεωρώ ότι γράφω μόνο όταν έχω κάτι ουσιαστικό & περιεκτικό να πω και δεν γράφω απλώς για να γράφω.<br /><br />Βιβή, αντιλαμβάνομαι το ότι δεν έχεις κατασταλάξει για το τι είναι πρέπον και τι όχι (όσον αφορά στα σχόλια)· επίσης, καταλαβαίνω καλά κι εκείνους που δεν το θεωρούν απαραίτητο να απαντούν σε όλα τα σχόλια (αφού ώρες-ώρες αναρωτιέμαι μήπως είμαι εγώ που έχω λανθασμένη θεώρηση επί του ζητήματος…!)<br /><br />Για όλα τα υπόλοιπα, Πατριάρχη, δεν έχω τον χρόνο προς το παρόν να γράψω αναλυτικά την άποψή μου. Θα προσπαθήσω να φτιάξω μια επεξηγηματική ανάρτηση κάποια στιγμή.<br />Γ.https://www.blogger.com/profile/11374393979097543678noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-66461322926122640302015-07-20T18:14:43.719+03:002015-07-20T18:14:43.719+03:00Κατερίνα,
η ανάρτησή-σου άνοιξε τον δρόμο για μια ...Κατερίνα,<br />η ανάρτησή-σου άνοιξε τον δρόμο για μια γενναία αυτογνωσία.<br />Ναι, μέναμε αυτιστικοί, <br />όταν επαναπαυόμαστε στις "δάφνες"-μας και χάνουμε τον ανοικτό εαυτό-μας <br />(δηλ. όταν πιστεύουμε ότι πετύχαμε κάτι και παύουμε να αγωνιζόμαστε για τον διάλογο, για την άλλη άποψη, για τον βάσανο των απόψεών-μας).<br /><br />Ναι, δεν απαντάμε όταν ήδη κάποιος άλλος απάντησε. <br />Ναι, δεν απαντάμε αν το σχόλιο ξεφεύγει από την κεντρική κουβέντα. <br />Αλλά απαντάμε, τουλάχιστον από ευγένεια, <br />σε όποιον μας έκανε την τιμή (που λέει και ο Θαλής) να πει μια (καλή) κουβέντα για όσα γράφουμε.<br /><br />Ναι, η ανεξαρτησία είναι βασική προϋπόθεση. <br />Είναι αυτό που είχες γράψει εσύ: <br />να μην αφήσουμε ό,τι μας περιβάλλει να μας οδηγήσει σε μια αυτολογοκρισία.<br />Π.Φ.<br /><br />ΥΓ. "Διαφημιστική φαρέτρα"; το κρατώ για μια πιο επισταμένη κουβέντα.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-25206100077200930922015-07-20T18:06:53.510+03:002015-07-20T18:06:53.510+03:00Βιβή,
αν το τελευταίο-σου σχόλιο αντιστοιχεί στο δ...Βιβή,<br />αν το τελευταίο-σου σχόλιο αντιστοιχεί στο δικό-μου περί "παράλληλων μονολόγων",<br />σε καταλαβαίνω.<br />Μας νοιάζει να πούμε τη γνώμη-μας, να δείξουμε τι ξέρουμε, τι σκεφτήκαμε, τι κρίναμε,<br />κι αδιαφορούμε για το τι γράφει ο άλλος (σιγά μη με νοιάζει ο τυχαίος),<br />αδιαφορούμε για την άλλη οπτική (σιγά μην υπάρχει)<br />και έτσι υποτάξαμε την ανάγνωση στην "δονκιχωτική τρελάρα-μας" να δείξουμε τα όπλα-μας.<br />Π.Φ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-54328863785313182962015-07-20T16:07:17.662+03:002015-07-20T16:07:17.662+03:00Πατριάρχα μου,
Επαναφέρεις ένα θέμα που τελειωμό ...Πατριάρχα μου, <br />Επαναφέρεις ένα θέμα που τελειωμό δεν έχει, ίσως να μην έχει και "λύση". Έχεις δίκιο ως προς αυτό: είμαστε λίγο αυτιστικοί, περιχαρακωνόμαστε στον μικρόκοσμό μας, στους φίλους, τις παρέες, τα βιβλία μας. Δεν ανοιγόμαστε πια. <br /><br />Από την άλλη δεν πιστεύω πως σε κάθε σχόλιο στα blogs πρέπει να υπάρχει μια απάντηση. Ο διάλογος είναι ουσιαστικός όταν αφορά το θέμα τους συνομιλητές. Αν το θέμα του σχολίου δεν έχει να κάνει με κάτι που με ενδιαφέρει, σπανίως απαντώ. Ή αν κάποιος άλλος έχει ήδη απαντήσει για μένα και συμφωνώ μαζί του. Ο διάλογος δεν περιλαμβάνει "υποχρέωση".<br /><br />Το σίγουρο είναι πως το blogging αλλάζει. Δεν ξέρω προς ποια κατεύθυνση, θα το καθορίσουμε και εμείς οι ιστολόγοι. Το μόνο που ζητάω πια από τον εαυτό μου [και τους άλλους bloggers] είναι ειλικρίνεια χωρίς εξαρτήσεις. Δεν είμαστε όπλα στην διαφημιστική φαρέτρα κανενός. Και ελπίζω να μην γίνουμε. <br />Κατερίνα Μαλακατέhttps://www.blogger.com/profile/02512056021289466708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-50686342780343381002015-07-20T15:07:51.966+03:002015-07-20T15:07:51.966+03:00Πατριάρχη, γίναμε ξαφνικά πολλοί κι όλοι αυθεντίες...Πατριάρχη, γίναμε ξαφνικά πολλοί κι όλοι αυθεντίες,κριτικοί στην θέση των κριτικών(που μεταξύ μας,λόγω της δικής τους τραγικής ανεπάρκειας και φανερής ανυπαρξίας ξεκίνησαν τα στραβά κι οι παρανοήσεις περί κριτικής και στράφηκαν οι αναγνώστες σε μας,που τι είμαστε εκτός από αναγνώστες οι ίδιοι που απλά θελήσαμε να κάνουμε την δονκιχωτική τρελάρα μας κι ως εκεί,μετά άρχισαν οι ζουρνάδες που λέει ο Μαραμπού).Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-30176390591995449132015-07-20T14:56:06.795+03:002015-07-20T14:56:06.795+03:00Α,Πατριάρχη, είναι κι οι καιροί περίεργοι,αυτό λάβ...Α,Πατριάρχη, είναι κι οι καιροί περίεργοι,αυτό λάβε το υπόψη σου.Βολεύει η συνθηματολογία και έλκει το κοινό κυρίως ό,τι στηρίζεται σε πολιτική κατηγόρια και φαρμακογλωσσιά.Τα λίγα βιβλιοφιλικά μπλογκς που συχνά πυκνά πολιτικολογούν δεν είναι πιασιάρικα μ΄αυτήν την έννοια και ευτυχώς. Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-31130263551608443432015-07-20T14:47:10.926+03:002015-07-20T14:47:10.926+03:00Ανώνυμε, ένα μπλογκ δίνει στίγμα κι αν σου κάνει τ...Ανώνυμε, ένα μπλογκ δίνει στίγμα κι αν σου κάνει το καταλαβαίνεις και γίνεσαι φίλος κι επισκέπτης αλλά δεν (μπορεί να ) είναι ευαγγέλιο ούτε κι η επιτομή του αντικειμενικού. Αντικειμενικότητα δεν υπάρχει,με τον χρόνο αλλάζει κι εξελίσσεται κι αυτός που το κρατά.Η παρουσίαση γίνεται με υποκειμενικά και ενίοτε συγκυριακά κριτήρια.Κι εμείς πράττουμε ομοίως κι αναλόγως.Βιβή Γ.https://www.blogger.com/profile/10605374477397136709noreply@blogger.com