tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post4354694772336775293..comments2024-02-15T04:40:19.945+02:00Comments on Β Ι Β Λ Ι Ο Κ Α Φ Ε: Coca Cola light.γνωρίζω τον συγγραφέαΠάπισσα Ιωάνναhttp://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comBlogger45125tag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-49219291457325643172007-03-13T20:48:00.000+02:002007-03-13T20:48:00.000+02:00Πατριάρχα καθώς το λέτε είναι, ασφαλώς και τήν επη...Πατριάρχα καθώς το λέτε είναι, ασφαλώς και τήν επηρρεάζει το μαλλον η ηττον η κι ενίοτε χειραγωγεί ακόμα (αφου η επηρροή συνεχει τίς σχεσεις μας), πιστεύω ομως πως ο /η αναγνωστης που είμαστε όσο κι αν του κλεινουν το μάτι κατα βαθος ξερει (πόσο μάλλον αν έχει κι εκπαιδευμένη κρίση) κι αυτο αν κρινω απο τά κειμενά σας κι εσεις το ξέρετε.Olyfhttps://www.blogger.com/profile/04265529455924959904noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-68290838140340671452007-03-13T11:42:00.000+02:002007-03-13T11:42:00.000+02:00Olyf, καλωσόρισες στο Βιβλιοκαφέ.Καταλαβαίνω πολύ ...Olyf, καλωσόρισες στο Βιβλιοκαφέ.<BR/>Καταλαβαίνω πολύ καλά τη γνώμη σου. Πιστεύω ωστόσο πως κάθε προκατάληψη -ακόμα και αυτή που θα γίνει μέσω μιας κριτικής ή μιας παραίνεσης από αξιόπιστο φίλο- πόσο μάλλον από τον ίδιο τον συγγραφέα, επηρεάζει <BR/>υ π ο σ υ ν ε ί δ η τ α <BR/>την αναγνωστική μας ανταπόκριση. Μακάρι να κάνω λάθος.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-86853282096401733132007-03-13T11:14:00.000+02:002007-03-13T11:14:00.000+02:00Πατριάρχα, νομίζω πως η όποια τυχον γνωριμία με το...Πατριάρχα, νομίζω πως η όποια τυχον γνωριμία με τον/την συγγραφέα μόνο ως προβλημα ανθρωπινων σχεσεων μπορεί να νοηθει και δεν αποτελει καθόλου πραγματικό βιβλιοπρόβλημα, που σημαίνει κατ'εμε άλλο το ένα κι άλλο το άλλο. <BR/>Η γνωριμία μπορεί να είναι κίνητρο ανάγνωσης η και προκατειλημένης αναγνωσης αν θελετε , αλλά δεν γίνεται να καθορίσει ουσιαστικα την ποιότητά της αφου όσο και να συμπαθείς η αντιπαθείς τόν/την συγγραφέα ενός βιβλίου ως άνθρωπο, δεν γίνεται να εκβιάσεις τον εαυτό σου να απολαύσει η και αγαπήσει ένα βιβλίο (ακόμα και αρτιας τεχνικής) που δεν σ'ευχαριστει η δεν σου λεει κατι κι, αντιστρόφως, να αντιπαθήσει ένα βιβλίο που σε ενθουσιάζει. <BR/>Τώρα το αν η γνωριμίες επρρεάζουντ ην αγορά η όχι του βιβλίου ασχετα απο την αξία του είναι αλλο ζητημα συζητησης τοσό για εμπλεκόμενους όσο και για ...εblogόμενος, νομίζω.Olyfhttps://www.blogger.com/profile/04265529455924959904noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-51084603897634267212007-03-11T22:51:00.000+02:002007-03-11T22:51:00.000+02:00Διάκονε, αν ο κανόνας που αναφέρεις ισχύει, ισχύει...Διάκονε, αν ο κανόνας που αναφέρεις ισχύει, ισχύει και ο ακριβώς αντίθετος. Μην υπερβάλλουμε προς τη μία μόνο κατεύθυνση. Ούτως ή άλλως, τα κακά βιβλία που προβάλλονται κερδίζουν την εφήμερη δόξα τους, αλλά όχι τη διαχρονική. Δεν αποδέχομαι τις εικασίες μιας καλοσχεδιασμένης συνωμοσίας, αλλά, όπως έχω γράψει στο παρόν post, την υποκειμενικότητα, δολερή ή άδολη, της γνωριμίας.<BR/>Καλωσόρισες στην παρέα μας, Διάκονε.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-91674598213854911822007-03-11T21:15:00.000+02:002007-03-11T21:15:00.000+02:00Φίλοι καφενόβιοι και οινοχόε Πατριάρχα,΄Το αξίωμα ...Φίλοι καφενόβιοι και οινοχόε Πατριάρχα,<BR/>΄Το αξίωμα της προβολής των ελληνικών βιβλίων συνίσταται στην απόλυτη σχέση-κολλητηλίκι συγγραφέως με δημοσιογράφο και βιβλιοκριτικό. Τα περισσότερα δημοσιεύματα γίνονται σε βιβλία δημοσιογράφων-κριτικών ή συζύγων και φίλων αυτών. Οι υπόλοιποι στα αζήτητα, εκτός κι αν έχουν λόγο ή ψήφο στις συνδικαλιστικές εκλογές των διαφόρων εταιρειών Συγγραφέων, Ποιητών κλπ.<BR/>Γενικά η κριτικογραφία των ελληνικών βιβλίων εξαρτάται άμεσα απο το δούναι και λαβείν και όχι απο την ποιότητα του ή της συγγραφέως.<BR/>Το διαπιστώνω διαρκώς καθώς οδηγούμαι απο τους κλαμπίστες στο να διαβάζω μικροαστικά, πολυπαιγμένα και μπανάλ βιβλία των οποίων η υπεραξία συνίσταται στην δημοσιότητα του μικρού κεχαραγμένου κύκλου!<BR/>Κερνώ τσίπουρο με μέλι!<BR/>ΔιάκονοςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-78441122978269604592007-03-10T22:36:00.000+02:002007-03-10T22:36:00.000+02:00"το ethos εδειξε το ηθος του. Ειρωνια σε γνωστους ..."το ethos εδειξε το ηθος του. Ειρωνια σε γνωστους συγγραφεις. απωθημενο μυρίζει..." Αυτό το γράψατε εσείς αγαπητέ bookworn, εδώ σε αυτή τη γραπτή συζήτηση και επ αυτού έκρινα πως έπρεπε να απαντήσω.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-59396500733685593642007-03-10T21:54:00.000+02:002007-03-10T21:54:00.000+02:00Pelegrina,καλωσόρισες και πάλι. Η αλήθεια είναι ότ...Pelegrina,<BR/>καλωσόρισες και πάλι. Η αλήθεια είναι ότι σε αναζήτησα, όταν αυτό το βιβλιοκαφέ ήταν άδειο, κι ερχόσουν εσύ και πίναμε κανένα καφεδάκι.<BR/>Σταματώ εδώ, γιατί θα μετατρέψω το blog σε chat room, πράγμα που απεχθάνομαι.<BR/>Θα επιστρέψω αύριο με βιβλία, bookworm, αν και ποτέ δεν σταμάτησα να διαβάζω και να γράφω γι' αυτά (όπως φαίνεται από τις καταχωρίσεις ως τώρα). Ωστόσο, η θεωρητική κουβέντα βγάζει συμπεράσματα που ξεπερνούν την αξία μίας και μόνης ανάγνωσης.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-86785005102576284582007-03-10T17:00:00.000+02:002007-03-10T17:00:00.000+02:00πατριαρχα στο σημειο αυτο εχετε δικιο. Βιαστηκα κα...πατριαρχα στο σημειο αυτο εχετε δικιο. Βιαστηκα και συγγνωμη. Αλλα βλεπετε οσα σας λεω οτι δεν πανε καλα συνεχίζονται. Για τον ethos δεν μιλησα περι μυρωδιας και αλλων ζισκιντικων αλλα διαφωνοντας σε εκεινο που πρεσεβευε περι του "θαμβους" των δημοσιογραφων οταν αντικριζουν καποιον συγγραφεα (οτι κερδισαν το Λοττο). Δεν ειδα ομως καμια απαντηση επι της ουσιας απο καποιον πλην της αποψης περι Καραντωνη που σας διαβεβαιω δεν ήταν η αιτία που ο Σεφερης πηρε το Νομπελ. Ας το αφησουμε λοιπον εδω. Καλη συνεχεια στις κριτικες και στις αποψεις περι ΒΙΒΛΙΩΝ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-45204848557360444632007-03-10T13:56:00.000+02:002007-03-10T13:56:00.000+02:00Η συζήτησή σας είναι πολύ ενδιαφέρουσα θεωρητικά, ...Η συζήτησή σας είναι πολύ ενδιαφέρουσα θεωρητικά, αλλά όπως κινήθηκε μου είναι τόσο ξένη! (Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν μορφωμένοι άνθρωποι που ζουν σε πηγαδάκια και με φτηνές ματαιοδοξίες;) Θεωρητικά θα έλεγα ότι ένας δημιουργός (οφείλει να) είναι πάντα ατελής, καθότι βαδίζει σε μια πορεία όπου το όραμά του είναι μπροστά του, και άρα τον ξεπερνά. Ο κριτικός βλέπει τη ρωγμή και την εντοπίζει, πρώτον βοηθώντας έτσι το δημιουργό και δέυτερον βοηθώντας τον αναγνώστη στην πρόσληψη, δηλ. βοηθώντας το κοινό να πάει ακόμα πιο μπροστά και να αναπληρώσει το κενό. Γιατί σκοπός όλων μας είναι η καλύτερη κοινωνία, όχι η "αναγνώριση" (από ποιούς; τι θα πει αυτό;) του καλλιτέχνη.<BR/>θα ήθελα ακόμη να πω, σε σχέση με κάτι που ειπώθηκε για ματαιόδοξους, ότι κατά τη γνώμη μου ο αληθινός δημιουργός είναι εξ ορισμού βαθύτατα νάρκισσος. Πρόκειται γι νεύρωση. Πιστεύει ότι σηκώνει στην πλάτη του την ανθρωπότητα! Αλλιώς δεν μπορεί να δημιουργήσει. Όσο βαθύτερη είναι αυτή η συνείδηση και όσο δυνατότερη, τόσο περισσότερο "σεμνός" παρουσιάζεται ο καλλιτέχνης προς τα έξω. Αλλιώς, την υποκαθιστά με τον επιφανειακό ναρκισσισμό της "αναγνώρισης" (συνήθως από οποιονδήποτε. Με άλλα λόγια: αν επιδιώκεις διαρκώς την επιβεβαίωση από δημόσιες σχέσεις, κάτι δεν πάει καλά στην εσωτερική σου δύναμη.<BR/>Όσο για τον κριτικό, πιστεύω ότι ο έντιμος κριτικός κινείται περίπου στα παραπάνω και λέει με ειλικρίνεια τη γνώμη του, γιατί ανθρώπινη σχέση αυτό σημαίνει και όχι κολακεία. Μόνο σε περίπτωση αληθινά προσωπικής σχέσης (φιλίας αληθινής, συγγένειας, ερωτικής σχέσης-όχι σεξουαλικής απλώς)δεν θα πρέπει να υπάρχει δημόσια κριτική, ούτε καν θετική. Η αγάπη έχει άλλους κανόνες (να μ' αγαπάς, να μη με κρίνεις που λέει το τραγούδι!)<BR/>Αν πάλι νιώθει "παγιδευμένος" 'οπως λέτε, τότε μάλλον βρίσκεται στο μεταίχμιο ανάμεσα στις δύο καταστάσεις, όμως αυτή είναι μια γλυκιά κι ενδιαφέρουσα παγίδα!(άλλωστε, κι όταν είναι άρρωστος πχ κάνει άλλη κριτική από ό,τι όταν είναι καλά. Όλοι άνθρωποι είμαστε!)<BR/>Τέλος να πω ότι δεν ξέρω τι γίνεται "έξω' αλλά στην Ελλάδα γενικά οι άνθρωποι, σε όλα τα επαγγέλματα (ίσως και λόγω της μικρής σχετικά κοινωνίας) νομίζουν ότι όλος ο κόσμος είναι ο κόσμος τους. Όμως, αγαπητοί κριτικοί, δημοσιογράφοι και συγγραφείς (και αναγνώστες bloggers κλπ) ο κόσμος και η ζωή είναι πλατύτερα, πιο πολύπλοκα και πιο ενδιαφέροντα. (και είναι, άλλωστε,η αληθινή πηγή της τέχνης). Αντί να πίνετε τον καφέ σας με τους ίδιους και τους ίδιους, θα κερδίσετε περισσότερα αν τον πιείτε μια μέρα σε μια άγνωστή σας αθηναϊκή γειτονιά (οι πιο πολλές αθηναϊκές γειτονιές είναι άγνωστες στους πολυπράγμονες "Αθηναίους")<BR/>Σας ευχαριστώ και συγγνώμη για το "σεντόνι"Pellegrinahttps://www.blogger.com/profile/03055128533498883584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-83650595586897591692007-03-10T13:45:00.000+02:002007-03-10T13:45:00.000+02:00Εντυπωσιάζομαι πραγματικά από τα γραφόμενα του boo...Εντυπωσιάζομαι πραγματικά από τα γραφόμενα του bookworm. <BR/><BR/>Δεν γνωρίζω τι μυρωδιά βγάζουν τα δικά μου αλλά μου φαίνεται πως δεν ήρθαμε εδώ να συζητήσουμε για μυρωδιές.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-38296946223012975582007-03-10T13:12:00.000+02:002007-03-10T13:12:00.000+02:00bookworm με λένε Αλέξηςbookworm με λένε ΑλέξηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-56099413104346764312007-03-10T11:18:00.000+02:002007-03-10T11:18:00.000+02:00@bookwormΗ συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο είναι ουσ...@bookworm<BR/>Η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο είναι ουσιαστική (ξέρεις πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε ο "κολλητός" του Σεφέρη Καραντώνης στην ανάδειξή του; φυσικά δεν υποτιμώ τον ποιητή) και γι' αυτό δέχομαι τη διευκρίνισή σου για το επίπεδο της τοποθέτησής μου. <BR/>Θα ήθελα επιπλέον να πάρεις πίσω όσα έγραψες περί λογοκρισίας, γιατί φάνηκε ότι βιάστηκες.<BR/>Μπορείς να πίνεις ό,τι θέλεις στο Βιβλιοκαφέ, χωρίς να νιώθεις ότι υφίστασαι face (και mind) control!<BR/>Είναι όλοι καλοδεχούμενοι.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-66541487378732890282007-03-10T10:13:00.000+02:002007-03-10T10:13:00.000+02:00Η Θεωρία της πρόσληψης βλέπει τον ρόλο του αναγνώσ...Η Θεωρία της πρόσληψης βλέπει τον ρόλο του αναγνώστη (άρα και του κριτικού), οχι με μετρο που κανει τις βολτες του, η Κοινωνιολογία της λογοτεχνίας την κοινωνία και τις συνθήκες που γέννησαν τον συγγραφέα και το κοινό του, οχι με για το αν ο συγγραφεας πινει τον καφε του στο Φιλιον η στα Λιοσια, ο Φεμινισμός τη γυναίκα ως συγγραφέα, και οχι ως αν πχ κανει παρτι για το βιβλιο της κλπ. Φυσικα και η αναλυση των πραμετρων της εποχής ειναι σημαντικη, αλλα οταν λεμε παραμετρων να μιλαμε στα σοβαρα κι οχι με αυτο το συνομωσιολογικο που χαρακτηριζει το δυστυχο εθνος μας. Επαναλμβανω ο συγγραφεας, ο κριτικος, ο δημοσιογραφος την δουλέια του κανει. Ο συγχρωτισμος ειναι αναποφευκτος και συμβαινει σε ολα τα μερη του κοσμου. Δεν ακουσα ποτε να γινεται μειζον θέμα. Δεν μιλαω για το δικο σας ποστ που ηταν ας πουμε "θεωρητικο" αλλα τα σχολια που βλεπω στο μπλογκ από ανωνυμους και από χρηστες οπως ο ethos σε αυτο και αλλα ποστ που δαιμονοποιουν τους συγγραφεις ως δημοσιοσχεσιτες και πρασινα αλογα. Οποιος εχιε κατσει να γραψει ενα βιβλιο καταλαβαινει πως αυτη η διαδικασια δεν γινεται με τηλεφωνα και καφεδες στο Φιλιον αλλα ειναι μια επιπονη καταθεση ψυχης, ασχετα αν το βιβλιο ειναι καλο η κακό.Οι "Τατιανες" του χωρου ας φτιαξουν το δικο τους μπλογκ. Δυστυχως καταλήξαμε να μολυνουμε και τον χωρο της λογοτεχνιας με κατινισμο. Και ως γνωστον πισω από αυτον κρυβεται πολυ, μα πολυ απωθημενο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-46274597617540125502007-03-09T22:50:00.000+02:002007-03-09T22:50:00.000+02:00Αγαπητέ bookworm, μη βιάζεσαι να κρίνεις. Δεν ασκώ...Αγαπητέ bookworm, <BR/>μη βιάζεσαι να κρίνεις. Δεν ασκώ λογοκρισία σε τίποτα, εκτός αν είναι προσβλητικό. Από την άλλη δεν μπορώ να είμαι συνεχώς στον υπολογιστή και να μην κάνω τίποτα άλλο. <BR/><BR/>Εξάλλου, φυσικά εδώ μιλάμε πρώτιστα για βιβλία, αλλά το λογοτεχνικό φαινόμενο είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων, εκτός από το ίδιο το κείμενο. Η Θεωρία της πρόσληψης βλέπει τον ρόλο του αναγνώστη (άρα και του κριτικού), η Κοινωνιολογία της λογοτεχνίας την κοινωνία και τις συνθήκες που γέννησαν τον συγγραφέα και το κοινό του, ο Φεμινισμός τη γυναίκα ως συγγραφέα, ως γραφή κλπ. Φυσικά τα βιβλία μετράνε πάνω απ' όλα, αλλά η αξία τους συνίσταται στην πρόσληψη κάθε εποχής (και επομένως των παραμέτρων αυτής της πρόσληψης).<BR/>Καλωσόρισες στο βιβλιοκαφέ (και επαναλαμβάνω να μην είσαι ανυπόμονος).Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-7539555273306792912007-03-09T22:21:00.000+02:002007-03-09T22:21:00.000+02:00λογοκρισιa βλεπω αγαπητε πατριαρχα... οτι δεν μας ...λογοκρισιa βλεπω αγαπητε πατριαρχα... οτι δεν μας αρεσει δεν το βαζουμε, ετσι;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-23645083121959189762007-03-09T17:29:00.000+02:002007-03-09T17:29:00.000+02:00Θα ηθελα να προσθεσω και το εξης. Ξερετε κανενα αλ...Θα ηθελα να προσθεσω και το εξης. Ξερετε κανενα αλλο χωρο τεχνης οπου οι "θεατες¨αλλα και οι "εμπλεκομενοι περι αυτον" να ασχολουνται τοσο πολυ με τα "περι του τεχνης" αυτης; Εχετε δει κανενα μπλογκ εικαστικων η κινηματογραφιστων να αναλωνεται γιατ πια πχ ειναι η σχεση του πχ Καμπουριδη με τον Φασιανο, η τον Χρηστιδη, η του Δανικα με τον Οικονομιδη; Λετε στις παρεες τους να μονοπωλειται η συζητηση για το τι εγραψε ο δεινα για τον αλλο, η τι ειπε ο μεν για τον δεν; Η στο θεατρο λετε το βασικο θεμα να ειναι το γιατι πηρε επιχορηγηση ενας νεανικος θιασος κι αν αυτο εγινε επειδή εθεαθη ο σκηνοθετης να συνομιλει με εναν κριτικο; Αν θελετε δε να δειτε πως λειτουργουν τα βιβιοφιλικα μπλογκ στο εξωτερικο για καντε μια βόλτα από καποιο. Λετε οτι θα βρειτε συζτησησεις αν ο ταδε συγγραφεας τριγυρναει στα μπαρ του Τσελσι; Η αν οι δημοισογραφοι της Ιντεπεντεντ εχουν κεδρισει κανενα Λοτο (το διαβασα στον ethos και γελαγα) επειδη παιρνουν συνεντευξη με τον Μακ Γιουαν; Για βιβλια μιλανε αγαπητε πατριαρχα οι ανθρωποι. ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ. την δουλεια των συγγρφεων, των δημοσιογραφων των κριτικων. Παψτε πια αυτη την συνομωσιολογια και το κυνηγι μαγισσων.Μην αντιμετωπίζουμε την τεχνη ως κανενα μικρομαγαζο. Μην ειμαστε τοσο μα τοσο μιζεροι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-75308348091916473352007-03-09T15:15:00.000+02:002007-03-09T15:15:00.000+02:00πολυ φασαρια γινεται για τον μικροκοσμο που κινειτ...πολυ φασαρια γινεται για τον μικροκοσμο που κινειται στα περιξ των βιβλιων. Καποτε ο Τζουλιαν Μπαρνς αναρωτιοταν why arent books enough. Θα περιμενα συζητηση επι των κειμενων κι οχι καλλιγραφικο κουτσομπολιο για τριβες μεταξύ συγγραφεα δημοσιογραφου και κριτκου. Επιτελους τα βιβλια ειναι κειμενα και οχι συμπεριφορες πισω απο την πενα. Κι ο χειροτερος ανθρωπος του κοσμου να ναι ο συγγραφεας ή ο κριτκος δεν μας ενδιαφρει. εδω μιλαμε για το ΚΕΙΜΕΝΟ. και δεν βλεπω σχολια επι βιβλιων αλλα ενα ειδος κομψεπικομψου μεσημεριαναδικου για τη λογοτεχνια. Που συχναζει, σε ποιους μιλαει, τι σχέσεις έχει με ποιους, σε λιγο θα κανουμε και αναλυσεις για το τι φοραει. Μιληστε για βιβλια, αυτα μενουν.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-82414995899893078812007-03-09T11:20:00.000+02:002007-03-09T11:20:00.000+02:00bibliofagos σ ευχαριστώ για την εξήγηση. Χαίρομαι ...bibliofagos σ ευχαριστώ για την εξήγηση. Χαίρομαι πραγματικά που το σχόλιο ήταν μόνο Θέση.<BR/><BR/>Πατριάρχα θάθελα όμως να συμπληρώσω, κι αυτό προς χάριν της αγνότητας των προθέσεων που προσωπικά διαβλέπω, στο να ξεκαθαριστεί πως είτε το θέλουμε είτε όχι, η σχέση συγγραφέα-δημοσιογράφου-κριτικού είναι μια σχέση τριβής. Και ως γνωστόν δεν υπάρχει τριβή χωρίς Δράση-Αντίδραση ο απλός Νόμος της Φύσης δηλαδή. Και ούτε μικροσυμφέροντα, ούτε είμαι στο χώρο και άρα ναί, δεν είμαι στο χώρο και άρα όχι, είμαι ειλικρινής και άρα όχι κλπ. Από τη στιγμή που θα υπάρξει προσωπική τριβή, θα υπάρξει και η δράση-αντίδραση και δεν μπορεί ο άνθρωπος όση καλή θέληση και νάχει να παραβλέψει τους Νόμους της Φύσης.<BR/><BR/>Για εκείνους που επιμένουν να ανοίγουν παρτίδες εμπιστευόμενοι περισσότερο την κρίση τους παρά τη Φύση, υπάρχει και ο άλλος Νόμος: Πετάει ο γάϊδαρος; Πετάει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-71235743167270365662007-03-09T09:50:00.000+02:002007-03-09T09:50:00.000+02:00το ethos εδειξε το ηθος του. Ειρωνια σε γνωστους σ...το ethos εδειξε το ηθος του. Ειρωνια σε γνωστους συγγραφεις. απωθημενο μυρίζει...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-72374760126581919722007-03-09T09:49:00.000+02:002007-03-09T09:49:00.000+02:00Το θέμα σας αγαπητέ Πατριάρχα είναι όντως φλέγον. ...Το θέμα σας αγαπητέ Πατριάρχα είναι όντως φλέγον. Εχουν γραφεί διάφορα και δεν θα επανέλθω, για να μη κάνουμε σινδονιάδες, αγαπητές άλλοτε στις εφημερίδες.<BR/>Θα σας προσθέσω όμως μία περίπτωση, έτσι για να ευθυμήσουμε: κάνεις κριτική βιβλίου καμιά δεκαετία, όταν πρέπει να δώσεις εξετάσεις στην Ενωση Συντακτών- παλιά και όχι τώρα, που είναι τυπικές. Εχεις μόλις γράψει μια κακή, κάκιστη κριτική για βιβλίο συγγραφέα που, ω, ναι, είναι στην κριτική επιτροπή. Και σε τσακίζει στις ερωτήσεις. <BR/>Χρόνια μετά, που έχετε φιλιώσει πια, (γιατί οι διαφορές, πρέπει να πω, ήταν ιδεολογικές και όχι αισθητικές) σου εξομολογείται ότι ήθελε να δει πόσα ήξερες όταν τον κατακεραύνωνες. Σου άξιζε 10, σου λέει, αλλά σου έβαλα το μοναδικό 9, για να μάθεις να μην είσαι φανατική. Μεγάλο μάθημα, αλήθεια!Εαρινή Συμφωνίαhttps://www.blogger.com/profile/00067836632141076383noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-53302961874399112102007-03-09T09:48:00.000+02:002007-03-09T09:48:00.000+02:00Καλωσόρισες AnnaBookLover!Ο κίνδυνος, επαναλαμβάνω...Καλωσόρισες AnnaBookLover!<BR/>Ο κίνδυνος, επαναλαμβάνω, ελλοχεύει πριν καν κανείς διαβάσει το βιβλίο. Ξέρω τον συγγραφέα καλά σημαίνει ότι παγιδεύομαι στη σχέση μας και βλέπω με θετικό μάτι το εγχείρημά του. Όπως ο ίδιος ο συγγραφέας από πατρική αγάπη προς το έργο του δεν βλέπει τα μειονεκτήματά του -τουλάχιστον όταν είναι ακόμα νεογέννητο-, έτσι και ο φίλος αδυνατεί να δει εξαρχής την αλήθεια. Ακόμα και ο blogger που ανταλλάσσει φιλοφρονήσεις με συγγραφείς -ή έχει γνωριστεί κιόλας με αυτούς- ασύνειδα δεν θα μπορέσει να αντιληφθεί το βιβλίο ως βιβλίο, καθώς θα έχει μπροστά του το πρόσωπο του ανθρώπου-συγγραφέα. Ο Librofilo έθεσε ξεκάθαρα τη θέση του και τον ευχαριστώ. Εξίσου ενισχυτική της συζήτησης ήταν και η Aura Voluptas (καλωσόρισες), με φοβερό ύφος και ταπεραμέντο, χωρίς ωστόσο να λείπει ο προβληματισμός.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-60146502825544922442007-03-09T07:07:00.000+02:002007-03-09T07:07:00.000+02:00Πολύ ενδιαφέρον πράγματι το θέμα που θίγετε. Προσω...Πολύ ενδιαφέρον πράγματι το θέμα που θίγετε. Προσωπικά με καλύπτει απόλυτα η γνώμη του Λίμπροφίλο. <BR/>Αν και δε νομίζω ότι είναι ακριβώς κριτική αυτό που κάνω στο μπλογκ μου, θα προσπαθούσα να είμαι ειλικρινής σε ότι είχα να πω για ένα βιβλίο γνωστού.<BR/><BR/>Δε μου έχει τύχει ακόμη όμως οπότε...Annabookloverhttps://www.blogger.com/profile/01672083613155062963noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-27262717416181626022007-03-08T23:39:00.000+02:002007-03-08T23:39:00.000+02:00@ethosΕυχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Αλλά μην μπ...@ethos<BR/>Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Αλλά μην μπερδεύετε την άμυνα με την τοποθέτηση πάνω στο θέμα που έθεσε ο Πατριάρχης. Αυτό είναι όλο.bibliofagoshttps://www.blogger.com/profile/04398925361380099112noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-86696219699632244232007-03-08T23:12:00.000+02:002007-03-08T23:12:00.000+02:00Σϋμφωνοι Πατριάρχα. Παρεξήγησα. Σας ευχαριστώ γι...Σϋμφωνοι Πατριάρχα. Παρεξήγησα. Σας ευχαριστώ για την εξήγηση.<BR/><BR/>Παραξενεύομαι πάντως που οι περισσότεροι συνομιλητές σ αυτή την στρογγυλή τράπεζα όπως τη λέτε, πάιρνουν την υπόθεση τόσο προσωπικά. Πραγματικά απορώ αλλά ίσως να είμαι όντως πολύ μακρυά.<BR/><BR/>Ο βιβλιοφάγος π.χ γιατί συμμετέχει με αυτό το σχόλιο; Η κριτική που κάνει από το blog του για τα βιβλία είναι κατά τη γνώμη μου υ π ο δ ε ι γ μ α τ ι κ ή! Οντως διαυγής και αδιαπραγμάτευτη μου δίνει την εντύπωση. Γιατί αμύνεται?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29997125.post-18003330500293409862007-03-08T22:03:00.000+02:002007-03-08T22:03:00.000+02:00Αγαπητέ ethos, ως οικοδεσπότης είμαι υπεύθυνος για...Αγαπητέ ethos, <BR/>ως οικοδεσπότης είμαι υπεύθυνος για το ποιόν της συζήτησης και την ατμόσφαιρα στο βιβλιοκαφέ. Δείτε με ως συντονιστή μιας τράπεζας διαλόγου. Ωστόσο, δεν έχω λογοκρίνει (απαγορεύσει) καμία γνώμη.<BR/>Όπως μιλάω εγώ μειλίχια (έτσι θέλω να πιστεύω), έτσι περιμένω κι εσείς να μην ξεφεύγετε. <BR/>Τις πατρι(αρχι)κές μου ευχές<BR/>Πατριάρχης Φώτιος<BR/>Υ.Γ. ΟΣΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ, ΤΟΣΟ ΑΠΟΚΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ.Πάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.com