Monday, November 04, 2013

Λοιπόν, Εμφύλιος;

Η βία ένα τυφλό τέρας που κυκλοφορεί στο σκοτάδι. Ένα συρίζον φίδι που χτυπά και φεύγει. Ένα αόμματο λέιζερ εκδίκησης που δεν καταλαβαίνει ή δεν θέλει να καταλάβει ποιον συμφέρουν όλα αυτά. Μια τρομοκρατική βία που εν θολώ κρανίω ετοιμάζει σχέδια και εκτελεί ζωές.
 
          Λοιπόν, Εμφύλιος;
          Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα έρχεται να “ισοφαριστεί” με τον στυγνό φόνο του Γιώργου Φουντούλη και του Μανώλη Καπελώνη. Το 1946 τα πνεύματα και οι αψιμαχίες, οι μεμονωμένες δολοφονίες, τα ακονισμένα μαχαίρια ήταν, φαντάζομαι, στην ίδια ένταση με σήμερα. Το πινγκ πονγκ μπορεί να συνεχιστεί όσο η κρίση θέτει στόχους τους ίδιους τους ανθρώπους που διαφωνούν ιδεολογικά αλλά δεν δείχνουν καμία αυτοσυγκράτηση στο πώς οι διαφωνίες δεν θα γίνουν φανατισμός, οργή, βιαιοπραγία…
 
          Και το ερώτημα είναι ποιον συμφέρει όλη αυτή η “δωρεά αίματος”.
          Σενάριο 1: Συμφέρει τη Χρυσή Αυγή. Ήταν σίγουρο ότι έψαχνε μια ευκαιρία να ηρωοποιηθεί μετά τα πυρά της κοινωνίας για την 17η Σεπτεμβρίου. Ένα θύμα από τη μεριά-της θα ανέτρεπε το κλίμα και θα έστρεφε πολλούς κοντο-ιδεάτες προς το μέρος-της, ανθρώπους που θα είχαν απομακρυνθεί ψυχικά λόγω της ακροδεξιάς βίας. Σ’ αυτό το σενάριο στηρίζεται και η όποια πιθανότητα υπάρχει να είναι προβοκάτσια.
          Σενάριο 2: Συμφέρει την κυβέρνηση. Μπροστά στα ανοικτά μέτωπα, που συνεχώς αυξάνονται, ένας αποπροσανατολισμός θα βοηθούσε στην εκτόνωση της χύτρας. Ειδικά μια εξέλιξη διχασμού ξαναφέρνει έμμεσα στο προσκήνιο το αίτημα για συμφιλίωση, δηλαδή (μεταφράζω εγώ) σε ομοθυμία ακόμα και με αποδοχή των μέτρων που ζητάνε οι δανειστές-μας, αρκεί να μη διασαλευτεί η συνεκτικότητα της κοινωνίας.
          Σενάριο 3: Συμφέρει το σύστημα. Η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα, οι κίνδυνοι για τη ζωή, το κλίμα εκφοβισμού κ.ο.κ. κάνει την κοινωνία πιο συντηρητική, πιο μαζεμένη. Δημιουργεί ανακλαστικά που κλείνουν τον καθένα στη ζωή-του και τον αποθαρρύνουν από σκέψεις και πράξεις που θα λειτουργήσουν επαναστατικά και δη αποσταθεροποιητικά.

          Λοιπόν, Εμφύλιος;

          Εκτός φυσικά κι αν είναι ένα άλογο κτύπημα, όπως αυτά που συμβαίνουν σε εποχές κρίσης, άλλο ένα ίχνος αυτής της κρίσης, αφού οι ίδιοι οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί δεν υπολόγισαν ότι οι συνέπειες της πράξης είναι διαφορετικές από αυτές που περίμεναν: την αποδυνάμωση λ.χ. της Χρυσής Αυγής. Αν είναι μια ενέργεια αναρχοαριστερής οργάνωσης, τότε μάλλον αυτή δεν κατάλαβε ότι δεν κάμπτεται έτσι ο φασισμός, αλλά μάλλον εξυπηρετείται.
Η βία σκύβει το κεφάλι και πυροβολεί ασυνείδητα.

          † Παύλος Φύσσας                   17/9/2013
          † Γιώργος Φουντούλης           1/11/2013
 † Μανώλης Καπελώνης         1/11/2013 

Δυστυχώς, ζούμε ιστορικές στιγμές!

Πατριάρχης Φώτιος

16 comments:

Anonymous said...

Άυτό το τυφλό τέρας είναι πολύ επιλεκτικό όμως. Οι Χρυσαυγίτες επέλεξαν να δολοφονήσουν τον Φύσσα, τον οποίο προσωπικά ούτε καν ήξερα ενώ οι αναρχοαριστεροί επιλέγουν να δολοφονήσουν δύο εικοσάχρονα.
Εν τω μεταξύ, κάποιοι πολιτικοί οι οποίοι "δολοφονούν" καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους κυκλοφορούν ανενόχλητοι. Τι είδους τρομοκρατία είναι αυτή;
Ε.Γ.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ said...

Ε.Γ.,
δεν κατάλαβα σε τι διαφέρει η μία από την άλλη δολοφονία, όπως τη δείχνεις ως αντίθεση (ποια είναι η επιλεκτικότητα;).
Όσο για την κρατική τρομοκρατία, αυτή είναι το στρώμα πυρίτιδας, το νακροπέδιο πάνω στο οποίο περπατάμε... ώσπου να ανατιναχτούμε
Πατριάρχης Φώτιος

Anonymous said...

Η επιλεκτικότητα είναι ότι η συγκεκριμένη βία στρέφεται κατά των απλών ανθρώπων(εννοώ και τους τρεις) και αφήνει ανενόχλητους τους πολιτικούς και όχι μόνο να δρουν όπως τους συμφέρει.
Ε.Γ.

Ρειμόντ Αρμάντ Με Μαγιό said...

Στα δύο σενάρια που αναφέρετε (2 και 3), ηθικός αυτουργός είναι η εξουσία. Ιστορικά, τέτοια περιστατικά επιχειρούνται προκειμένου να "συντηρητικοποιήσουν" την κοινωνία και να την κάνουν να επιζητήσει την "ασφάλεια" που της προσφέρει το σύστημα. Τα παραδείγματα αρκετά. Μπους στην Αμερική, Γαλλικός Μάης κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση χαμένος είναι ο απλός κόσμος και κερδισμένη η ελίτ.

Anonymous said...

Καλησπέρα σας , έχω σέ μορφή bdf ένα μικρό καί δυστυχώς σπάνιο βιβλίο τού Βασίλη Ραφαηλίδη "Ελληνες καί Νεοέλληνες" είναι ό τίτλος του καί στό όποίο άναλύονται όλα αύτά πού συμβαίνουν καί γιατί συμβαίνουν .
Αν θέλετε μπορώ νά σάς τό στείλω .
Γιώργος Βλάχος λέγομαι καί ζώ καί έργάζομαι(ψάρια) στή Λευκάδα .

Anonymous said...

Δια ταύτα:
Αποδόμηση της μορφής της Δημοκρατίας -με την κατάργηση του θεσμού των κομμάτων- και δόμησή της σε άλλες βάσεις, υπό άλλους όρους, μέσα από νόμιμες διαδικασίες.
Υπόψη: Το υψηλό ποσοστό της αποχής από τις εκλογές, κατά τα τελευταία χρόνια.

Ελ,Ελ

filoteo said...

Καλησπέρα σας,

θέλω να πω αρχικά ότι καταδικάζω απερίφραστα κάθε μορφή βίας. Η "ανταλλαγή πυρών" μπορεί να οδηγήσει σε φαύλο - καταστρεπτικό - κύκλο.
Θέλω να προσθέσω όμως ότι τα εγκλήματα έχουν ξεκινησει εδώ και μία διετία που είναι η ακροδεξιά στο προσκήνιο (θα μπορούσατε να προσθέσετε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ έναν ακόμη σταυρό με ξένο όνομα -δε λέω- που ίσως δε συνάδει με τον τίτλο "...εμφύλιος...", για να μη μιλήσουμε για μετανάστες που αγνοούνται). Πιστεύω πως η δικαιοσύνη χωλαίνει σ' αυτό το κράτος και δημιουργεί φονιάδες και εκδικητές φονιάδες. Γιατί το κράτος οφείλει να προστατεύει τον πολίτη ΚΥΡΙΩΣ από τον ηλίθιο ή τον κακό. Ας καταλήξουμε όλοι πως δε ζούμε σε κοινωνία αγγέλων και πως όταν κάποιος έχει στη μπλούζα του το σύνθημα "Νicht schuldig" (που σημαίνει "όχι ένοχος", σήμα κατατεθέν των δικασθέντων εγκληματιών στη δίκη της Νυρεμβέργης) είναι στόχος και των αντεκδικητών (που η κοινωνία τους άφησε να γεννηθούν επειδή έκανε τα στραβά μάτια). Τώρα βέβαια που η δικαιοσύνη "έδρασε", δε βρίσκετε, αγαπητέ Πατριάρχα, επικρατέστερο το σενάριο α';

Anonymous said...

το θέμα σηκώνει πολύ συζήτηση αλλα θα αρκεστώ σε μερικές μόνο παρατηρήσεις για να μην ξεφύγω από το πλαίσιο του ποστ.
εγώ δεν βλέπω τρία διαφορετικά σενάρια. αυτά που γράφεις ισχύουν ταυτόχρονα και λειτουργούν συμπληρωματικά.
και κατι τέτοιο δεν μπορεί να το καταφέρει η βία όταν είναι ''τυφλή'' αλλά μόνο όταν είναι απόλυτα στοχευμένη.
και κάτι μάλλον σημειολογικό. τα ονόματα των νεοναζί μαζί με το όνομα του αντιφασίστα σε μνημολόγιο με σταυρουδάκια μου φαίνεται τουλάχιστον κακόγουστο.

θ.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ said...

Ρειμόντ Αρμάντ Με Μαγιό,
συμφωνούμε απόλυτα.
Κάθε μορφή αναταραχής ευνοεί την εξουσία που έρχεται ως σωτήρας να μας σώσει.
Πατριάρχης Φώτιος

ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ said...

filoteo,
αυτό το σενάριο (το πρώτο) σκέφτηκα εξ αρχής, αλλά δεν αποκλείω τα άλλα,
ούτε το 4ο σενάριο, αυτό που γράφω επιλογικά,
σενάριο που υποθέτει μια οργάνωση να χτυπά νομίζοντας ότι έτσι θα κάμψει τον φασισμό. Δυστυχώς, μάλλον τον ενθαρρύνει.
Πατριάρχης Φώτιος

ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ said...

θ,
1. τα τρία σενάρια όντως συγκλίνουν.
2. Η βία είναι τυφλή, γιατί χτυπά τον Παύλο, τον Γιώργο και τον Μανόλη ενώ θα μπορούσε να χτυπήσει τον Απόστολο, τον Πέτρο ή τη Μαρία (τυχαία τα ονόματα) και συνάμα στρέφεται σε απλούς στρατιώτες, πράγμα που χρησιμοποείται για εκφοβισμό των άλλων.
3. Τυφλή είναι και η εμφυλιοπολεμική-σου διάκριση, που τα ίδια έλεγε το 1945, το 1950 κ.ο.κ: οι νεκροί των δεξιών είναι για τα σκυλιά ενώ των αριστερών για το εικόνισμα!
Και φυσικά είμαι ο τελευταίος που δεν θα αναγνωρίσει προσωπικές ευθύνες στον καθένα ανάλογα με την (ιδεολογική) στάση-του,
αλλά ο θάνατος είναι πολύς για να τον χρησιμοποιούμε ως κριτήριο ποινής και καταδίκης.

Καλημέρα
Πατριάρχης Φώτιος

filoteo said...

Αγαπητέ μου,μάλλον πως δεν καταλάβατε τι θέλω να πω. Ακόμη και αν ισχύει η 4η εκδοχή, το παράξενο δεν είναι που θα μπορούσε να υπάρχει μια τέτοια υποθετική οργάνωση που νομίζει ότι με αυτόν τον τρόπο πατάσσει τον φασισμό. Το παράξενο είναι πώς ένα κράτος δικαίου δίνει πάτημα στη συγκεκριμένη οργάνωση, κάνοντας την πάπια επί τόσα χρόνια. Λυπάμαι, αλλά θα συμφωνήσω με τον Θ. πως η κατάταξη νεκρών που φτιάξατε είναι τουλάχιστον προσβλητική για τον πρώτο. Δε ξέρω αν αυτή η άποψη είναι πισωγύρισμα, αλλά εδώ μιλάμε για νεοναζί! "Νicht schuldig" αγαπητέ μου. "Νicht schuldig"...

Κατερίνα Τοράκη said...

Μα το ζήτημα δεν είναι ο εμφύλιος, δεν είναι ο Φύσσας από τη μια και οι άλλοι δύο νέοι από την άλλη, δεν είναι ή η Χρυσή Αυγή ή η κυβέρνηση ή το σύστημα! Δηλαδή εμφύλιος ανάμεσα σε ποιούς; Ποιος έδωσε την εντύπωση ότι τουλάχιστον η μια πλευρά από αυτές που εννοούν όποιοι επικαλούνται τον "εμφύλιο", η αριστερά δηλαδή, τον θέλει και τον επιζητεί; Μήπως χάνουμε την ουσία με τους διαχωρισμούς που βάζεις; Μήπως και η δολοφονία των δύο νέων (που δεν υπάρχει λόγος να λέμε πως είναι καταδικαστέα γιατί είναι σαν να απολογούμαστε, σε τι αναρωτιέμαι, ότι καταδικάζουμε τις εν ψυχρώ δολοφονίες, έλεος πια) και η "θυματοποίηση" της ΧΑ και η χθεσινή συνέντευξη του πρωθυπουργού και τα μέτρα που παίρνουν συνέχεια και δεν είναι νέα αλλά αποφασισμένα και μας έχουν τσακίσει, μήπως όλα είναι κομμάτια του ίδιου σεναρίου; Λέω, μήπως ...

Anonymous said...

δεν αγιοποιήσα ούτε καταδίκασα σε θάνατο κανέναν. πολύ απλά δεν βρίσκω καμία ομοιότητα στις ζωές και στους θανάτους των νεοναζί και του αντιφασίστα.
ο κοινός αυτός θρήνος είναι για μένα εντελώς άστοχος (στη καλύτερη περίπτωση) ή και προσβλητικός ακόμα από τη στιγμή που ο μεν φώναζε για αλληλεγγύη ενώ οι δε για αίμα.

θ.

kineas said...

Αγαπητέ Πατριάρχη. Δεν συμφωνώ με το άρθρο για λόγους αρχής. Ας μείνουμε στα βιβλία. Αν αρχίσουμε τις ανατιπαραθέσεις για τις ερμηνείες των γεγονότων, υποβαθμίζονται τα γεγονότα. Υπάρχουν αλλα σαιτ που οι συζητήσεις δεν θα τελειώσουν. Και επίσης προτείνω να κάνεις ενα ποστ για βιβλία με θέμα τη βία

ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ said...

Όσο σκεφτόμαστε τη ανθρώπινη ζωή με όρους ιδεολογίας, τόσο γυρίζουμε πίσω στον Εμφύλιο και στις τραγικές επιπτώσεις-του. Φυσικά συμμερίζομαι όλες αυτές τις ιδέες για την ποιότητα του ενός ή του άλλου, αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε πάνω στα πτώματα, σαν να άξιζαν αυτά που έπαθαν.
Επαναλαμβάνω, ιστορικά γυρίζουμε στον Εμφύλιο...
Πατριάρχης Φώτιος